Spelletjestopic (incl. reviews)

Op kleur :heart:!

Kleine spelletjes liggen hier in een houten kistje (eum, eerder kist), onder het boekenrek.

1 like

Onderin de kast, maar de indeling is nog niet heel top

5 likes

Ohh leuk, krijg inspiratie van jullie spellenkasten!! Zou zelf nog graag cards against humanity willen, 30 seconds, party en co zijn sowieso op het lijstje. Wingspan zie ik nu steeds vaker voorbij komen, begin ik ook wel benieuwd naar te raken.

Dit is onze verzameling nu. Nieuwe favoriet is brieven van Whitechapel, hier is 1 iemand Jack the ripper en de anderen spelen samen als detectives om erachter zien te komen waar Jack zich bevindt op het speelbord. Heeft wat weg van Scotland Yard maar dan stukken tactischer nog.

4 likes

Ik heb niet zo heel veel spelletjes hoor, maar word er altijd wel happy van als ik deze deur open doe en zie hoe 't er zo mooi inpast. Laatst waren vrienden hier en een daarvan is een spelletjes fanaat. Dus toen ik deze kast open deed om een spelletje te pakken, zei hij verwonderd tegen z’n vriend: wow zij hebben gewoon een spelletjeskast :exploding_head:

11 likes

Gek op deze show je spellen foto’s.
Ik heb best wat spellen nog nooit gespeeld, echt zonde. Ik heb ook nog qwirkle en nog wat spellen boven liggen. En ik wil eigenlijk nog meer spellen kopen!
Heel mooi trouwens zo die spellen op z’n zij, mijn riskspel is daar echt te langwerpig voor :frowning:

7 likes

Ik heb onze spellen net geteld en het zijn er 96 :exploding_head:

9 likes

Ik ben een beetje afgeknapt op Everdell, het is supermooi maar vind het elke keer veel en veel te lang duren (lees 4 uur plus als er trage spelers bij zijn) en dan wordt het zo saaaaai. Herken je hier iets in? Vind het echt zonde, heb hem vorig jaar op de spellenbeurs in Essen gekocht (deluxe edition) maar dit gebeurt echt altijd, en ik speel veelal met bordspelliefhebbers die wel wat gewend zijn qua lengte.

Ik zou denk ik Betrayal at House at the Hill aanbevelen, dat is een beetje een combi van de van een escape game en coöperatief spel en duurt niet urenlang!

4 uur? Met 2 spelers doen we er 1-1,5 uur over. Waar gaat de meeste tijd in zitten bij jullie?

Nou ik moet toegeven dat mijn vriend de laatste keer en soort loophole had gevonden (ik weet even niet meer welke kaartcombi dat was) waardoor hij oneindig een bepaalde actie kon blijven doen en daardoor won. Het was vooral het neerzetten en dan constant niet genoeg resources krijgen waardoor het zich voortsleepte, ik vond het bijna gênant worden omdat ik het helemaal gehypet had, en uiteindelijk iedereen moe en er helemaal klaar mee was

1 like

Haha :joy: ik heb de boom maar permanent in elkaar op de kast staan. Scheelt wat tijd. En kan me voorstellen dat het met resources erg lastig is. Vooral als 4 man steentjes willen hebben :o_o:

Ik haat het zelf vooral als ik met iemand speel die steeds weer verrast zijn als ze aan de beurt zijn en dan een “uuuuuh tsjah… hmm wat ga ik eens doen…” en dan pas in hun kaarten kijken, etc.

Niet dat ze direct klaar moeten zitten. Maar is wel fijn om beetje vooruit te denken, ook om de vaart erin te houden als je met meer mensen speelt.

3 likes

Haha wow! Nu ben ik wel heel benieuwd hoe jij ze allemaal opgeborgen hebt haha

Op twee planken in een diepe inbouwkast, horizontaal op elkaar gestapeld en ook voor elkaar liggend. Niet ideaal :nerd_face: . Ik zag hierboven verticaal in een kast wat er wel handig uit ziet, maar dan valt de inhoud zo door elkaar ben ik bang. Dus ik ben er ook nog niet uit!

Ik zoek een leuke partygame voor O&N, iets zoals cards against humanity.
Joking Hazard lijkt me hilarisch, maar die vind ik best prijzig en is volgens mij bijna nergens te krijgen.
Heeft iemand een tip?

Just One hebben wij pas ontdekt en is echt heel leuk!

1 like

Wow 4 uur! Snap dat je daar op afgeknapt raakt.
en @Mari :
Mijn vriend heeft de neiging om na bijna elke actie te ze zeggen ‘oh nee, ik had beter X gedaan, mag ik nog wisselen?’

4 likes

Als je 30 seconds leuk vindt dan zou ik gaan voor Time’s Up Party! Beetje hetzelfde idee maar qua uitvoering echt wel anders en wat mij betreft een stuk leuker.

1 like

Joking Hazard is inderdaad leuk! Shit happens ook (iets makkelijker) en heb laatst Poetry for Neanderthals gespeeld, heel grappig. Dodelijke dillema’s ook wel een aanrader. (Muffin Time zou ik ook aanraden, maar weet niet hoe goed die te verkrijgen is) :partying_face:

Ik weet niet hoe goed het verkrijgbaar is, maar ik vind What do you meme echt heel grappig als partyspel!

Ik wil een bordspel cadeau doen aan iemand die het allerliefste altijd Catan speelt (ze heeft verder Dixit, ticket to ride, monopoly en 30seconds). Iemand aanraders?

Happy Salmon is ook wel grappig voor tussendoor.