Spelletjestopic (incl. reviews)

Ja er zit een heel verhaal in! Het gaat over 12 maanden en alles wat je doet heeft invloed op de maand erna. Elke maand speel je max 2 keer, dus als je verliest kun je het daarna nog 1x doen en daarna wordt je geholpen door het spel. Er komen idd nieuwe kaarten/doelen etc bij, maar je moet ook kaarten verscheuren/stickers plakken etc. Het is echt heel erg leuk, wij speelden het met vrienden en wilden na elk potje nog een keer en zo snel mogelijk afspreken om weer verder te spelen!

https://bordspeler.nl/2016/07/10/pandemic-legacy-seizoen-1-2/ hier wordt het wel goed uitgelegd zonder echte spoilers.

2 likes

De eerste keer kaarten verscheuren deed echt een beetje pijn … .

1 like

Dank voor uitleg allen!

Kaarten verscheuren… yikes…
Ik heb bij de helft van mn spellen er sleeves omheen zitten om maar niks te beschadigen…

Bij this war of mine (aanrader qua story) moet je soms ook op lege kaarten/tokens iets schrijven… maar ik heb in het verhaal express een andere keuze gemaakt om dat niet te moeten doen :joy:

1 like

mijn favoriere karakter raakte vermist en konden we niet meer mee spelen, dat deed ook echt pijn hahaha. Heb haar ook niet verscheurd. Een van de vrienden waarmee we speelden wilde ook geen stickers op het bord plakken, dat moesten wij steeds doen haha

Je kunt ze ook gewoon wegstoppen in de doos ipv verscheuren! Maar je moet wel stickers op het bord plakken en schrijven op de karakters.

1 like

Wij hebben de fout gemaakt om te veel in een bepaald karakter te investeren, dat ging toen dood. Zo pijnlijk (en niet heel slim).

Ja die is tof he!! Echt zo’n underdog

1 like

Gingerbread House!

Klinkt goed! Weet je toevallig of er nog verschil is tussen de rode en blauwe versie?

1 like

Volgens mij zit daar geen verschil in

1 like

Iemand hier ooit bears vs. babies gespeeld? Is van de makers van exploding kittens. Ik vind het wel super grappig omdat je dus je eigen monsters in elkaar moet zetten die baby’s op eten en die baby’s zijn dan weer je punten. We hebben ook meteen de nsfw uitbereiding erbij en die maakt het nog wel wat grappiger. Op een gegeven moment kun je dus bijvoorbeeld als monster hebben: een panda beer met drie harige borsten die niet kan dansen en dan als armen bijvoorbeeld een krab of een arm met piemels. Klinkt lekker kinderachtig zo nu ik dit lees :joy:. Echt geen hoogstandje van een spel hoor maar wel grappig en simpel om met wat vrienden te spelen. Ik moet zeggen dat ik wel al wat wijntjes ophad dus misschien dat ik het daarom nog grappiger vond. Ik heb wel alleen met mijn vriend gespeeld maar kan met 2-5 en denk dat met 4 of 5 het leukste is.

Oh zonder nsfw versie is het trouwens zonder geslachtsdelen dus iets vriendelijker voor iets jongere personen of mensen (of jezelf) waarmee je dat niet zo prettig vind of zo. En het is in het Engels.

1 like

Haha dit klinkt echt als zo’n raar spel als je het zo uitlegt :joy: maar exploding kittens spelen we hier geregeld, lekker makkelijk kort spelletje! Ik heb ook wel eens unstable unicorns gespeeld (dat is ook van dezelfde makers, toch?) en dat was ook een grappig spel!

1 like

Het is ook een raar spel haha

Ja gisteren 7 wonders duel gespeeld en erg leuk!!

2 likes

Met Black Friday 3x ticket to ride en Wingspan gekocht waardoor ik m’n spellen opnieuw moest indelen, maar het past weer hoor!

Hoe hebben jullie je spellen opgeborgen? Als ik op mijzelf woon wil ik echt een mooie kast voor alle spellen hebben

En welke spellen zouden jullie mij op basis van wat ik al heb aanraden?

13 likes

Leuk! Bij mij staat het heel ongezellig overal en nergens in huis (heb geen goeie plek), maar ik zou het liefst een grote kast willen waar ze allemaal op hun zij in staan, als boeken.

Qua kaartspellen vind je misschien Phase 10 leuk? En Tiny Towns/7 Wonders raad ik sowieso altijd aan :sunglasses: Elfenland is hier ook favoriet, maar dan moet je even goed zoeken op MP/internet of je die ergens kan krijgen (wordt niet meer gemaakt)

Ik vind manhatten een leuk spel. Torens bouwen en je medespelers dwars liggen.

Everdell! Maar die raad ik iedereen die van worker placement games houdt aan :). Misschien Dice Hospital?

1 like

Onze boeken/spellenkast is een soort zoekplaatje geworden haha. Voor de kleine spelletjes zoeken we nog een oplossing, die zijn nu allemaal in een kastje verstopt.

🌈

18 likes

Oh wat leuk zo tussen je boeken verstopt! Daar zou ik dus echt nooit opkomen hahaha.

@ de rest: bedankt voor alle tips! Veel onbekende spellen, ik ga ze eens rustig allemaal bekijken :blush:

2 likes