Spelletjestopic (incl. reviews)

Ja dat mag zeker! Anders zou je ook niet mogen etteren bij elkaar, omdat die route niet op je kaartje zou staan

Absoluut. Een tactiek kan namelijk ook zijn om de langste route te leggen of zo veel mogelijk punten te verdienen door lange sporen te leggen (je kan echt veel behalen met de wagonnetjes die je neerlegt i.p.v. alleen de route die je neerlegt).

Dit is het enige dat ik zo intens haat aan dat spel. Dat mensen merken welke route je hebt en dan zonder enig verder doel die routes gaan leggen. Dan ben ik echt direct klaar met spelen hahah

Ah oke, dan heeft hij toch gelijk en gewonnen :stuck_out_tongue_winking_eye: We hebben het nog niet zo vaak gespeeld, dus spelen het nog vrij braaf denk ik. Elkaar in de wegzitten is ook nog niet echt van toepassing geweest. Bedankt voor de reacties!

Ja ik herken je dilemma, twijfel zelf ook enorm om dezelfde redenen. Ik wacht denk ik gewoon op een goede aanbieding voor beiden :slight_smile:

1 like

Goede deals op bol.com, waaronder Wingspan, Taveernen van de oude stad, Tiny towns en de Crew. . Wingspan en Tiny towns kan ik zelf zeer aanraden!

2 likes

Er lag hier nog een cadeaubon te verstoffen dus ik heb zojuist 7 Wonders Duel besteld. Ben benieuwd!

4 likes

Kan Tiny Towns ook zeker aanraden! Zag dat ie op Wehkamp trouwens nog goedkoper is (alhoewel ik denk dat we nu onze lokale spellenwinkels ook wel mogen spekken, als je er de mogelijkheid toe hebt) :heart:

1 like

Mijn lokale spellenwinkel bezorgt gratis thuis!
Vind dat echt tof van ze en ik ga morgen even met m’n vriend kiezen welke spellen we willen.
Ik las van een andere spellenwinkel dat ze gister een halve dag open waren en de hoogste omzet in meer dan 25 jaar hebben gedraaid!!

6 likes

Wij hebben afgelopen nacht pandemic legacy seizoen 1 uitgespeeld. Moesten nog 2 maanden en wilden hem perse uitspelen, dus tot 3 uur bezig geweest :joy:
Maar ooohhh wat een GAAF spel. Alles zat zo goed in elkaar en het bleef tot het einde toe zooo spannend. Gaan denk ik ook een van de andere seizoenen kopen bbinnenkort

7 likes

Exploding Kittens is ook echt een aanrader!
Leuk spel voor met z’n tweeĂ«n of met meer. Laat het als cadeautje bij een paar vrienden bezorgen voor kerst omdat ze het zo leuk vonden.:blush:

1 like

Hmm ik zoek een spelletje voor mn zusje van 10. Graag ook te doen met 2 personen en ee hebben al de basis spellen. Ik weet het even niet
 iemand een idee?

Scroll even omhoog, staat genoeg ook voor 2 personen.

Ik volg dit topic al een heel lang, dus de meeste die hierboven genoemd worden ken ik al, heeft ze al aan iemand anders gevraagd of heb ik zelf gevraagd haha dat maakt het extra moeilijk :stuck_out_tongue:

Ik denk dat ik gewoon ga afwachten wat ik donderdag met lootjes krijg en dan de ander voor haar door ga geven.

Welke basisspellen heb je zoal? Ik moest denken aan Beverbende, Take 5, Dobble en Vlotte Geesten. Dat zijn wat snellere, kleine spellen. Maar een spel zoals Dixit is denk ik ook wel heel leuk voor die leeftijd!

1000 bommen en granaten vind ik ook leuk met twee en is denk ik nog niet heel vaak voorbij gekomen hier.

2 likes

Patchwork!

2 likes

Oh die is zo leuk!! Season 1 is ook zo verrassend anders dat het weer helemaal top is. De laatste ligt hier al een tijdje klaar, maar we mogen nog niet samenkomen om 'm te spelen. Kan niet wachten tot we er ana kunnen beginnen!

@Sjern Het is meer een kinderspel, maar ik vind Memoarr erg leuk! Of Silver&Gold?

Hoe werkt pandemic legacy? Ik ken alleen de versie waarin je het virus maakt en zoveel mogelijk moet verspreiden.
Zit er een script/verhaal in legacy? En is dat elke speelbeurt anders? :slight_smile:

Er zit inderdaad een verhaal achter, dat je elke keer opbouwt. Bij pandemic is dat verdeeld over maanden. Elke speelbeurt is zeg maar een maand (je mag 1 maand wel meerdere keren proberen, maar max 2 keer denk ik). Je moet bepaalde doelen halen, die wat verschillen van die van het normale spel. Bij elk doel en na elk spel (elke maand) komen er nieuwe dingen (kaarten/
) bij. Ik wil niet te veel verklappen voor wie het nog niet gespeeld heeft, maar het is echt heel leuk! Niet gemakkelijk, maar je werkt echt samen ergens naartoe en de extra’s zijn (vind ik) erg origineel en anders

2 likes