Spelletjestopic (incl. reviews)

Heb het inmiddels gedownload en ben al druk aan 't spelen. Wel jammer dat ticket to ride of wingspan er niet op staat.

1 like

Ja leuk!

1 like

Ja leuk!

1 like

Yes ik ben ook in!

1 like

Beverbende!

Lijkt me leuk! :smiley:

1 like

Ohh wat leuk! Dit ga ik ook downloaden.

1 like

Lijkt mij ook wel leuk!

1 like

Zo leuk dit enthousiasme!! Om te voorkomen dat het topic hiermee wordt volgespamd, ipv met spellen reviews, heb ik de geïnteresseerden een DM gestuurd! Ik heb een FF groep op boardgame arena aangemaakt waarin we met elkaar kunnen afspreken. Voor degenen die wel geïnteresseerd zijn maar nog geen DM van mij hebben gekregen: stuur me even een berichtje en dan voeg ik je toe!

Vraagje; welke ticket to ride is het leukste met 2 personen? Ik ben echt op zoek naar het bordspel en geen uitbereiding nog, misschien later :wink:
Heb laatst Nordic gespeeld, maar met 3 personen, al kan die ook met 2. Die vond ik heel leuk, maar ben benieuwd wat de aanbevelingen zijn voor 2 personen of er misschien nog andere leuke(re) varianten zijn

Als het je eerste TTR-spel aankoop is, zou ik gewoon voor Europa of US gaan. Simpel en leuk met zijn tweeën (extra uitdaging is dan dat je geen parallelroutes mag leggen). Ik vind zelf US het makkelijkst, maar EU heeft wat meer uitdaging wat betreft tunnels en korte routes. En dan kun je die later eventueel met kleine uitbreidingen leuker maken.

Ik wilde ook Azië en India noemen, maar ik zie dat je daarvoor wel een basisspel nodig hebt i.v.m. de treintjes.

1 like

Wij hebben nordic, omdat die overal word aangeraden als goede voor 2 personen. Maar vind het wel heel jammer dat daar (bijna) geen uitbreidingen voor zijn, ben die routes nu wel wat zat.

1 like

Ik volg dit topic al een tijd stilletjes mee en al veel tips aangeschaft maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek voor als kerstcadeau een nieuw spel die leuk is met z’n tweeën, tactisch en mag best een beetje ingewikkeld zijn onder de 20 euro. Wie heeft DE tip?

7 Wonders Duel!

2 likes

Je hebt ook nog tabletop simulator. Daarmee kun je o.a wingspan spelen. Ik gok ook online tegen elkaar. Er is trouwens ook nog een officieele wingspan game.

3 likes

Linkje :wink: https://www.tabletopsimulator.com/games/wingspan

1 like

Je hebt toch bij geen enkele TTR uitbreidingen voor hetzelfde bord? Het is altijd een nieuw land/stad/continent.
Overigens is de uitbreiding India/Zwitserland (random combinatie haha) echt leuk. Zwitserland is ook speciaal voor 2 tot 3 personen.

1 like

De meeste wel, maar je hebt ook de 1910/1912/mega-versies, dat zijn alleen kaartjes.

Oeh dankje, hier ga ik dit weekend eens naar kijken! Ben benieuwd!

Oh dat klopt ja, die heb ik ook in mijn TTR app staan (ook een aanrader trouwens). Wist niet dat die ook fysiek te koop zijn.