Spelletjestopic (incl. reviews)

Heb de uitbreiding van Moddervarkens voor 5 dec gekregen en hij is echt leuk!! Hij maakt het spel nu een stuk leuker, omdat je meer kan etteren en nu op 2 manieren kan winnen (of allemaal vieze varkens óf allemaal schoonheidskoninginnen)

@DrWrenKingston Je moet de punten per kleur gaan tellen! Want uiteindelijk staan onderin de vakjes ook per kleur.

Edit: Je kan hier trouwens ook vet veel leuke/goede bord- en kaartspellen spelen!!

1 like

Heb je dit ook daadwerkelijk ergens gelezen of je eigen opvatting?

Uitbreiding van moddervarkens??!! Waar kan ik die vinden?

Het is per kleur, net als het originele spel. In de uitleg staat ook dat de regels niet veranderen verder dus volgens mij is het daarom per kleur. Je mag ook de kleur die eruit is in andere rijen nog aankruisen na het sluiten. Daaruit blijkt m.i. ook indirect dat het tellen per kleur gaat en niet per rij.

2 likes

Heb ik gelezen haha

@Mazikeen Ja hij heet de schoonheidswedstrijd! Normale prijs is 11,95

1 like

Welke is t leukst: Regenwormen, saboteur of beverbende?

Ik vind beverbende. Heb ze alle 3 gedaan en vind ze ook alle 3 leuk maar Beverbende wil ik het vaakst spelen. Saboteur ken ik trouwens alleen als het 2 persoonsspel, weet niet of er ook andere zijn.

2 likes

Sinterklaas is langs geweest! Ok ik was het zelf en kon gewoon niet wachten met alles wat ik tijdens black friday gekocht had tot kerst. Dus ineens vierden mijn man en ik sinterklaas.

Tot nu toe 2 van de 4 gespeeld. De legenden van Andor is super leuk voor ons, omdat we al sinds februari niet meer met onze groep Dungeons and Dragons gespeeld hebben en dit gewoon lekker met zijn 2e kan. Je moet er wel flink de tijd voor nemen.

Unstable Unicorns is ook echt verrassend leuk met 2 personen en is zelfs al zes keer gespeeld. Lekker kort, grappig en onvoorspelbaar. En unicorns dus altijd goed.

14 likes

Dat ligt eraan wat voor spel je wilt. Regenwormen is zowel leuk met 2 als met meer spelers. Saboteur is leuker met 4+ mensen. Beverbende vind ik met 2 het leukst maar is meer een makkelijk spelletje tussendoor (‘hersenloos’ klinkt wat oneerbiedig maar wel in die trant). Ik vind regenwormen voor 2 personen het leukst (zou ik kiezen als je dat zoekt) en Saboteur als je veel met groepen speelt.

1 like

7 wonders duel is zoooo goed en leuk

2 likes

Hahaha dit kreeg ik van mijn date/vriend en we snapten er helemaal niks van

Oh nee het is echt niet ingewikkeld, maar vaak zijn de spelregels heel langdradig en wazig. Als je een youtubefilmpje bekijkt, snap je het wel!

ff beknopte uitleg

Je kiest wonders en die geven je voordelen als je die behaalt (je behaalt ze door er een gekozen kaart onder te schuiven en de grondstoffen te betalen). Je maakt een figuur van kaarten volgens het boekje en je gaat om de beurt een kaart kiezen. Je kan kiezen uit militaire kaarten (die rode) -> dan gaat de militaire macht afhankelijk van het aantal schildjes richting de tegenstander. Kies je blauwe kaarten -> krijg je overwinningspunten. Groene kaarten zorgen voor extra mogelijkheden en kan je sparen voor extra punten (punten in het kwadraat bijv.) en de gele kaarten hebben vaak handelsmogelijkheden. Verder heb je nog bruine en x kleur kaarten en dat zijn grondstoffen. Je moet grondstoffen sparen (dus gewoon kaarten sparen, 1 kaart is x grondstoffen waard, hangt er vanaf wat erop staat) om de gebouwen en wonders te kunnen bouwen. Je speelt 3 fases, dus als alle kaarten uit fase 1 op zijn (je kiest om de beurt een kaart) ga je door naar fase 2 etc.
Je kan winnen door:
OF 6 verschillende symbolen op de groene kaarten te verzamelen
OF De ander van het bord met militaire macht te pleuren
OF Uiteindelijk de meeste overwinningspunten te hebben

1 like

Dank voor je uitleg! We gaan het nog een kans geven :blush:

1 like

Ben er zo benieuwd naar!! Hopelijk komend weekend.

1 like

Ja zeker doen, hij is echt tof namelijk, omdat je op meerdere manieren kan winnen!

2 likes

Ik zie dat meerderen hier een account hebben bij boardgame arena. Zijn er mensen die het leuk vinden eens samen een spel te spelen? :smiley:

Ja leuk idee!

1 like

Wat houdt boardgame arena in?

Ik heb daar(nog) geen accoint maar wil het mss wel eens proberen.

@Cookie @Mees Leuk! Als er genoeg mensen willen meedoen is het misschien leuk om eens een potje saboteur/take 5/een ander spel aan te maken

@Tamara het is een online platform waar je heel veel verschillende soorten spellen met elkaar kunt spelen!

2 likes