@Skadi en @Mees bedankt voor jullie reactie! Duidelijk, dan wacht ik nog een tijdje met die kopen! Eerst het basisspel maar heel vaak spelen en wanneer ik 't gevoel heb dat ik meer nieuwe acties wil, koop ik de uitbreiding erbij
Vooral wat andere eigenschappen inderdaad. Wij hebben em snel gekocht omdat mijn man graag vogels spot en bekende vogels wel fijn vond. Maar zou eerst lekker verder spelen met de standaard set.
Zitten overigens ook nieuwe doelen & bonuskaarten bij. Dus dat is wel tof, maar dus prima na een poosje spelen
Is er iemand met het spel Chronicles of crime die het al heeft uitgespeeld en het wilt verkopen?
In principe kan je het spel natuurlijk maar 1x spelen en ik vind 30 euro daaraan uitgeven eigenlijk net wat te veel geld. Maar ik vind het spel wel heel leuk (1x een ‘missie’ bij vrienden gedaan).
Ik vind Hellapagos echt super leuk! Je moet heel veel communiceren en onderhandelen en je leert daardoor vind ik ook de mensen met wie je speelt beter kennen. Op de verpakking staat 20 min maar wij zijn waren 1,5 uur bezig alles bij elkaar omdat we zo enthousiast alle scenarios aan het afwegen waren.
1 minpuntje, het speelbord had voor mij net de helft groter of uitgebreider mogen zijn dan was het perfect.
Ik heb laatst Carcassonne besteld en vandaag voor het eerst gespeeld. Zocht iets wat leuk is om samen met mijn vriend te doen. We vinden het allebei een leuk spel
Ik heb het laatst voor het eerst met 2 gespeeld (normaal altijd met meer) en ik had niet verwacht dat het dan ook nog leuk zou zijn (met meer kan je ook samenwerken aan kasteeltjes e.d.), maar dat was het zeker wel.
Leuk! Dat spelen wij ook veel er zijn ook allerlei uitbreidingen voor om de gameplay uit te breiden, dat vind ik ook leuk voor de afwisseling
Tip het is nog leuker zonder boeren! Een goedgeplaatste boer bepaalt namelijk de hele puntentelling en dat voelt best oneerlijk want tis niet echt tactisch ofzo.
Verdere leuke uitbreidingen die wij altijd spelen
Je krijgt een macho die voor 2 poppetjes telt, leuk als je een stad af wilt pakken. Kathedraal is ook leuk, iedere stadstegel van die stad is 3 punten waard maar komt de stad niet af is die 0 punten. Zelfde voor wegen met herbergen, dubbele punten maar niet af is geen punten.
.
De bouwmeester is voor mij echt onmisbaar, als de bouwmeester op je stad of weg staat mag je een 2e keer pakken als je daar een stuk aanlegt. Dat andere deel van kooplieden is wel grappig maar niet superieur. We spelen er wel altijd mee.
De rivier is een leuke start van het spel, biedt een mooie basis om omheen te bouwen, wij doen het altijd maar tis niet onmisbaar
https://www.budgetspelen.nl/bordspellen-profile/carcassonne:+mini-uitbreiding+de+volgeling.html
De geest mag je als 2e poppetje op dezelfde tegel zetten. Dus bv als je een stad en weg wilt claimen kan dat nu ook.
Oké ws wat veel info voor iemand die 't pas 1 x gedaan heeft maar ik speel dit spel echt al bijna 20 jaar denk ik en tis echt een van m’n favorieten. M’n vriend is er ook echt goed in dus hij wint soms ook nog eens. Wie weet kan iemand anders er wat mee haha.
Jaaa Carcassonne! Ik ben ook fan
In de nieuwe versie zit tegenwoordig standaard al de rivier.
Ik vind de boeren juist wel interessant. Zeker omdat je dan je meeple echt ‘kwijt’ bent dus je er wel goed over na moet denken. Juist als je met z’n 2en bent ga je dan vaak de strijd aan voor een weiland
Voel ik hier een carcassonne competitie opkomen?
Ik heb zojuist Carcassonne - Jagers en Verzamelaars besteld, ben benieuwd nu naar jullie verhalen hier.
Bij kruidvat 2e halve prijs op spellen. Zitten leuke spellen tussen, waaronder dus deze versie van carcassonne.
Ik moet een tante annie- cadeau voor rond de 10euro kopen voor een dobbelspel met sinterklaas en dacht natuurlijk: iedereen vindt spellen leuk Iemand een leuke tip voor goedkoop spel?
Leuk zo’n enthousiaste reactie. Misschien dat ik voor kerst nog een uitbreiding erbij bestel.
Ik was net in de lokale spellenwinkel en omg wat een drukte op de woensdagochtend. Het zit wel goed met dat support your locals haha. Ik heb voor mijn man mariposas gekocht. Ben zeer benieuwd
Beverbende, saboteur, uno, skipbo
Qwixx, keer op keer, skipbo
Clever, dobbel zo clever, keer op keer
Similo
Alles wat hierboven staat en sushi go is ook heel leuk!
Ik zit nu voor het eerst qwixx mix (met kleuren door elkaar) te spelen. Maar weet iemand misschien hoe je de punten optel? Doe je dat per rij of doe je het per kleur?
Kan op internet het antwoord niet vinden. Ik deed direct per rij maar mijn vriend zei nee kleuren toch?
De handleiding vind ik er niet heel duidelijk over maar wij doen per rij, dat vind ik wel het meest logisch!