Spelletjestopic (incl. reviews)

Despelvogel punt com heeft best wat leuke black friday deals. O.a gloomhaven voor 99 euro.

Gisteren een review van gekeken, maar te “zwaar” en lang voor mij. Maar vind het geweldig dat die doos massive is en gewoon 10kg :joy::joy::joy:

2 likes

Dank voor de tip! Heb terraforming mars gekocht als sinterklaascadeau, scheelt toch weer €10 :blush:

1 like

Haha omg ja dat Gloomhaven. Mijn zwager kreeg het als afscheidscadeau op zijn werk, helemaal excited en stuurt nu steeds foto’s van het bord. Ik haak bij de foto’s al af hahahaha.

2 likes

Long shot maar het valt te proberen: heeft iemand het boonanza dobbelspel en mag ik die overkopen?

Hint 1: Het gebeurt achter je rug.
Hint 2: Je hoopt dat geluid je de weg wijst.
Hint 3: Eén voor allen en allen voor één.
Hint 4: Ik communiceer met een meter van tegenstellingen.
Hint 5: The Fool, the Wheel of Fortune, and the Chariot.
Hint 6: Tussen 2018-nu op de markt gekomen

Ik denk echt dat dit iets is wat ik niet ken, wel leuk om zo te raden! Maar 30 seconds ofzo zal het wel niet zijn :stuck_out_tongue:

Nee het is sowieso geen 30seconds ofzo, hij heeft mega veel spellen dus het is wsl iets specialers. Het is tussen 2018-2020 op markt gekomen

1 like

Ik weet niet wanneer het op de markt is gekomen, maar misschien Mysterium? Omdat je moet samenwerken, er is een medium dat niet praat, je ziet niet wat het medium doet. De rest vd hints kan ik niet plaatsen haha.

Edit: oh is uit 2015 helaaaaas.

1 like

Geweldig dat jullie allemaal meedenken!

Machiavelli misschien?

1 like

Res Arcana? Tapestry? (Kon het niet laten om even op bgg te kijken, en deze kwamen qua publicatiedatum overeen en ik moest aan 1 van de hints denken, maar ken ze zelf niet dus is wrs niks.)

Ik heb dit en ook vaak gespeeld maar kan dit niet echt koppelen aan de hints eigenlijk. Al wil dat niet alles zeggen. Natuurlijk haha. Wel een heel leuk spel ook!

Ik ben hier heel benieuwd naar, ik heb de andere clever spellen ook.

2 likes

Ben ook erg benieuwd! Vind de eerste, de “gewone”, nog steeds het leukst.

Weet je het inmiddels al?

Oeh ik juist niet, vind de 2e leuker maar de challanges ook

Nee nog niet. Weet het uiterlijk dinsdag! Heb wel weer nieuwe hint

Hint 1: Het gebeurt achter je rug.
Hint 2: Je hoopt dat geluid je de weg wijst.
Hint 3: Eén voor allen en allen voor één.
Hint 4: Ik communiceer met een meter van tegenstellingen.
Hint 5: The Fool, the Wheel of Fortune, and the Chariot.
Hint 6: The Sixthe Sense

2 likes

Klinkt als een escape room spel :thinking:

Vraagje over qwixx: stel speler y is aan de beurt en gooit 12. Mag ik dan (als speler x) ook 12 aankruisen bij geel en hem dan op slot doen(of mag hij dan dus niet op slot omdat ik niet aan de beurt ben en is het slimmer om de 12 niet aan te kruisen???)

Als speler y de rij sluit in zijn beurt, dan is de rij voor iedereen gesloten. Maar alleen hij kan op dat moment de rij doorkruisen en het extra vakje erbij krijgen. Als jij in dit geval ook al minstens 5 kruisjes hebt gezet in diezelfde rij, mag je eventueel (als alleen de witte dobbelstenen 12 laten zien) ook nog 12 doorkruisen. Je krijgt dan alleen dus dat extra vakje niet. Als je 12 nog kan kruisen sowieso doen want hierna is de rij dus gesloten

1 like