Spelletjestopic (incl. reviews)

Pictionary, als je grote vellen gebruikt die je ergens op kunt hangen?

Heb net SET en Qwixx besteld, spelen nu veel skip-bo, maar wordt ook een beetje saai.

1 like

Concept als je genoeg afstand kan nemen van het bord?

1 like

De 3D-geprinte food tokens voor Wingspan zijn binnen, zo schattig! :ear_of_rice::bug::fish::rat::cherries:

12 likes

Leuuuuk :heart_eyes: zelf laten maken?

Nee, besteld via bgexpansions.com!

Wij hebben sinds een paar dagen agricola en al 7x gespeeld haha. Ik vind het echt een heel leuk spel. Je kan het met 1-4 spelen en wij hebben al gedaan met 1, 2 of 4 spelers en is allemaal leuk! Je kan het makkelijker of moeilijker maken door delen of kaartjes weg te laten of juist erbij te gebruiken.

Je bent een boer en moet zoveel mogelijk van je land gebruiken door; je huis uit te bereiden, dieren in weides of aan een stal te zetten of akkers te ploegen. En dit doe je dan weer met behulp am grondstoffen verzamelen en/of kaarten uit je hand spelen.

afbeelding

5 likes

Welke Catan is leuker voor 2 personen; het dobbel of kaartspel?

Kaartspel. Maar dan niet dat kleine kaartspelletje maar het grote kaartspel voor 2 personen.

2 likes

Het dobbelspel is een beetje Yahtzee achtig vind ik: veel geluk en minimale inbreng

2 likes

Onze laatste aanwinst is Arkham Horror the cardgame.

Weet nog niet wat ik ervan vind. Het idee is echt tof maar het kost zoveel tijd om alles te lezen en klaar te zetten. We zijn vorige week de hele zondag zo’n beetje zoet geweest met 1 ronde die we ook nog eens verloren :stuck_out_tongue:

En nu die ronde weer opnieuw geprobeerd en we zijn weer iets van 3 uur bezig geweest en nu weer verloren. Het opzoeken van alle regels kost veel tijd. Vind het instructieboekje ook niet echt top. Het is allemaal zo gefragmenteerd opgezet waardoor je er niet snel grip op krijgt.
Zou het graag eens spelen met iemand die het al vaak gedaan heeft om er wat meer handigheid in te krijgen.

Iemand hier ervaring met dit spel?

1 like

Grote kaartspel inderdaad! Wel meer plek voor nodig dan het dobbel spel. Ik vind het dobbelspel ook wel leuk hoor maar het kaartspel is wat meer uitdaging, en het dobbelspel vooral handig voor op vakantie ofzo

1 like

Kan je Ticket to Ride Amsterdam gewoon los spelen of is het een uitbreiding van Ticket to Ride Europe?

De 2p-versie hiervan is ook erg leuk! Enig nadeel is dat ik het nooit kan winnen van m’n vriend :sweat_smile:.

Is die andere dan deze? Want deze kan ook gewoon met zn tweeen of zelfs alleen.

De twee persoonsversie is wat simpeler; het draait alleen om dieren en je kunt bv geen grondstoffen verbouwen en je hebt ook niet die verschillende fases telkens. Het duurt daarom ook wat minder lang, maar het zit nog steeds goed in elkaar.

1 like

Oh wat leuk! Die ga ik dan eens opzoeken. Bedankt voor de tip.

Kan je gewoon los spelen! Is een kleine korte versie van TtR

1 like

Ooh dit is heeeel tof! Speel het vaak met mijn man en wilde em nu eigenlijk mariposas geven, maar dit is ook vet :heart_eyes:

Ik heb pandemic gescoord voor onder de kerstboom. Ben echt benieuwd

5 likes

Ik moet nog maar een paar filmpjes over Wingspan gaan kijken, want ik had laatst het spel meegenomen naar mijn zus en haar vriend om voor de eerste keer te spelen en we begrepen er maar weinig van. :rofl: