Spelletjestopic (incl. reviews)

Thanks!! Dan ga ik het op m’n lijstje zetten :slight_smile:

1 like

Jouw naam in combinatie met dit topic doet me denken aan Nox Spellenzolder (YouTube). Maar dat ben je vast niet :sweat_smile:

Hahaha nee gelukkig niet. Mijn forum naam komt ergens anders vandaag.

Die vent legt het wel goed uit.

1 like

Net voor het eerst everdell met mijn partner gespeeld. Erg mooi spel! En leuk, maar kan nog niet zeggen hoe leuk na 1x :wink:

Edit: it has a fucking tree! :pray:t2::deciduous_tree:

8 likes

Ik kwam vandaag halli galli extreme voor maar 1,50 tegen in de kringloop. Meegenomen natuurlijk :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Zo mooi! Die staat ook nog op mijn lijstje

1 like

Heeft iemand terraforming mars (of weleens gespeeld)? Mn vriend heeft die op zn lijstje gezet en ik ben wel benieuwd hoe de ervaringen zijn (zeker omdat de speeltijd 2 uur is haha moet het wel waard zijn)

Heb zojuist het spel wavelenght besteld een vrije nieuwe party game. Vond het er origineel uit zien en ben daardoor overstag gegaan. Terwijl ik hier nog vier spellen in de kast heb liggen die ik moet spelen🙈. Nu mag ik echt even geen spellen meer kopen.

1 like

Ja, een van mijn favoriete lange spellen! Ik heb het al een tijdje niet meer gespeeld omdat mijn ouders het spel hebben, maar ik vond het een heel leuk spel waar je wel tijd voor vrij moet maken.

1 like

Vinden jullie het ook leuk om te kijken wat de “first player” regel is bij een spel, of ben ik raar :stuck_out_tongue: ? Die van Everdell is bv “the most humble player begins” (niet dat ik dat ooit ben … ).

6 likes

Haha ja bij patchwork mag toch de speler beginnen die voor het laatst een sok gestopt heeft?

6 likes

Haha, geweldig!

Ik heb ook een spel waarbij degene die als laatst in een bos is geweest mag beginnen :deciduous_tree: :heart:

5 likes

Zo leuk! Er is ook een spel waarbij diegene met het langste haar mag beginnen (Leo de leeuw moet naar de kapper denk ik) - of de laatste die aan zee geweest is … Toch zoveel leuker dan ‘de jongste speler mag beginnen’

3 likes

Haha ja, zo leuk! En bij Schottentotten of Skye (weet even niet meer welke) mag degene die het laatst in Schotland is geweest beginnen. En anders degene die het laatst het dichtstbij Schotland is geweest :’)

3 likes
🦄 The Unicorniest

7 likes

:joy: Haha, zo leuk!

Azul heeft “degene die als laatst in Portugal is geweest”, komen altijd weer reisverhalen naar boven!

2 likes

Zalig! En @hallodaar : die is ook geweldig!

Wie heeft er een tip voor spellen die je met 1,5 meter kan doen met z’n 4en (2 koppels) ? Ik kan alleen Black stories bedenken