Oh huh maar het is toch juist leuk als iemand er dan opeens 8 moet pakken
Zwitserland is ook voor 2-3 personen, is echt een leuke versie vind ik. Dan heb je op de achterkant van het bord ook meteen India (die is wel voor 4-5 personen). Dit is trouwens wel een uitbreiding, dus daar krijg je geen treintjes en kleurenkaartjes bij.
Heeft iemand hier wel eens The big book of madness gespeeld? Is het leuk? Ik hoor er wel goede verhalen over, dus ik twijfel of ik hem zal aanschaffen.
Ik heb het nieuwe spel Mariposas nu en hij is zoooooo mooi. Holy moly, echt een prachtig spel is het. Hij is daarnaast ook best wel goed! In de spelregels is wel het een en ander ietwat onduidelijk, maar dat zijn echt hele kleine dingen.
Je gaat met vlinders een rondreis maken door 3 seizoenen en aan het einde van de herfst (laatste seizoen) moet je weer terug zijn in Mexico. Per seizoen heb je doelen die je wil behalen voor punten en daarnaast moet je je ook voortplanten tot nieuwe generaties, omdat elke laagste generatie dood gaat na een seizoen en je die vlinders dus kwijt bent.
Er zit best wel wat tactiek in en hij is nog best pittig om echt goed tactisch te spelen! Maar ik vind hem zoooo tof. Hij is van de makers van wingspan en dat is op zich ook wel een beetje terug te zien!
Oh zo leuk! Was al benieuwd of iemand het al had gespeeld. Ik was donderdag in de spellenwinkel en toen heeft ze hem dus laten zien en uitgelegd. Staat op mijn lijstje
Ja hij is echt prach-tig. Ik werk zelf in een spellenwinkel en ik hoor van klanten ook dat hij erg goed is!! Alleen het speelbord en de fiches zijn het al waard hahah. En je krijgt vet handige bakjes (zoals bij wingspan) voor de fiches, dus je kan ze lekker gesorteerd houden, houd ik wel van
Ben heel benieuwd. Is er ook wat meer interactie? Bij Wingspan speel je eigenlijk vooral je eigen spel, dat vind ik persoonlijk wat minder leuk (hou wel van een beetje competitie).
Hmm niet extreem veel, je racet eigenlijk meer voor jezelf, vooral ook omdat je ook op elkaars vakje mag staan. Je kan niet echt etteren of dwarsliggen
Net een potje Takenoko met m’n vriend gespeeld. Is een spel voor 2-4 personen maar met 2 ook al leuk. Doet een beeetje aan Catan denken met die percelen en irritatie systemen (dat zijn de blauwe blokjes).
Je moet zoveel mogelijk opdrachten vervullen en die opdrachten bestaan uit:
- panda: bepaalde combinaties bamboe eten
- tuinman: bepaalde combinaties bamboe groeien
- percelen: bepaalde combinaties percelen leggen
Per beurt mag je 2 acties doen én met de weerdobbelsteen gooien. Daarmee bepaal je het weer en dat levert ook weer iets op.
Ik vind het echt een tof spel, maar hou sowieso van spellen met veel onderdelen en frutsels haha.
Wat voor power hebben de boterhammen met hummus binnen het spel?
haha
ben benieuwd! klinkt wel erg leuk
O Takenoko . Vrienden hebben de reuzeversie en dan heb je echt zo’n grote panda, zo schattig!
Ik heb scythe gescoord om (in mijn eentje) te gaan spelen, maar het komt nog best intimiderend over als ik zo alle fiches aan het uitdrukken ben (heerlijk om te doen en hou van de nieuw/papier geur)
De game heeft echt zo’n waanzinnige artwork!
Weet niet of het hier al genoemd is, maar bij Vomar (supermarkt) kun je sparen voor korting op spellen (oa Carcassonne, regenwormen, catan etc). Met 6 zegels heb je al een volle kaart.
Ah ja ik heb dit wel eens online gedaan (op boardgamesarena) en ik vind het ook heel leuk! Ik vind het alleen wel prijzig
Nohh zo lief!!
@monkeyslut oh wow ik wist niet dat je spellen überhaupt online kon spelen? Is dat gratis of betaal je een abonnement/per spel? Kan dat dan ook op afstand met vrienden bv?
Ik heb geen ervaring met boardgamesarena, maar met Tabletop Simulator op Steam kan dat wel! Volgens mij kost het 10 euro en dan kun je allemaal boardgames downloaden en die inderdaad online met je vrienden spelen. Erg coronaproof wat mij betreft.