Spelletjestopic (incl. reviews)

Molenspel?

Het past niet helemaal in het topic, maar niet geschoten is altijd mis :smiley: . Hebben jullie ervaring met online escaperooms? Ik wil er volgende week een met vrienden doen, maar ben eigenlijk bang dat het alleen maar tegen kan vallen.

Ik heb twee keer crimibox gedaan en dat vond ik echt een aanrader. Is misschien niet precies een escaperoom maar wel zoiets.

Wij doen het meestal met drie of vier karakters met z’n tweeĂ«n, dus dat je elk twee rollen hebt of Ă©Ă©n en dan de derde deelt. Vind dat leuker dan maar met z’n tweetjes, dan is het inderdaad soms zo dat een rol zo dominant is ipv dat het cooperative is.

1 like

De verloren herinnering vond ik leuk! Niet afgemaakt trouwens, maar wat ik heb meegemaakt was wel goed. Is gratis trouwens!

koop dan pandemic legacy!! Die is zooo leuk en verslavend, je wil alleen maar doooor

Oh splendor is zo leuk!! Ken ook weinig mensen die het kennen. Vriendin van me heeft het in China geleerd en ons vriendinnen groepje is er sindsdien aan verslaafd haha. Beetje nerdy is het ook ofzo.

Ja! En de nieuwe komt er bijna aan
 (eindelijk)

Laatst voor het eerst dominion gespeeld, zowel de gewone als de uitbreiding. De gewone had ik snel door maar de actiekaartjes van de uitbreiding vond ik nog best ingewikkeld :exploding_head: verder wel een heel leuk spel!
Spel van de slimste mens is ook heel leuk, leuke afwisseling op 30 seconds.

Ik zoek nog een leuk spel voor 2 personen. We hebben vooral kleine kaartspelletjes zoals skipbo en monopoly deal, maar we willen een groot bordspel dat ook met zijn 2en kan. We vinden bijv. Catan altijd erg leuk maar dat kan pas vanaf 3 personen. Ik zat te denken aan ticket to ride, maar vind de omschrijving op internet n beetje vaag. Kan iemand me uitleggen hoe dat spel precies werkt?

Je kunt op youtube echt superveel filmpjes met uitleg vinden.
Ik vind Ticket to Ride leuk om met z’n tweeĂ«n te spelen, maar niet heel uitdagend (mocht je daar wel naar op zoek zijn)

1 like

Carcassonne spelen wij vaak! In het kort: met tegels je land uitbreiden.

1 like

Wij spelen Catan vaak met z’n tweeĂ«n, gaat best hoor (maar misschien vind je dat niet zo leuk - of is er echt een verschil met de ‘oude’ versie?). Ticket to ride is ook leuk met 2 - basisidee is dat je routes bouwt tussen verschillende steden.
Naar wat voor soort spel ben je op zoek/vinden jullie leuk? Wingspan wordt hier ook met 2 gespeeld, en sinds kort hebben we ook Isle of Cats en Papillon (beetje Carcassonne-achtig qua tegels en uitbreiden). Of iets als Azul?

1 like

@Bill goede tip, vanavond eens op youtube kijken! Las inderdaad ook in de reviews op bol dat het met z’n tweetjes niet heel uitdagend is

@Nivi dat spel ga ik ook eens bekijken, klinkt leuk, thanks!

@Mees omdat op de doos van Catan staat dat het voor 3-4 personen is heb ik er nog nooit over nagedacht om het gewoon met z’n 2en te doen haha :sweat_smile: We zoeken wel iets dat in het straatje van Catan ligt, een wat uitgebreider spel dat niet met een kwartiertje gespeeld is. Andere voorbeelden weet ik zo 123 eigenlijk niet te noemen
 De andere spellen die je noemt ken ik niet, ga ze eens bekijken! Thanks!

1 like

Wingspan kan ook prima met ze twee.

2 likes

De gewone ticket to ride vind ik ook iets minder leuk met 2 personen, maar ticket to ride Scandinavië is specifiek voor 2-3 personen gemaakt en vind ik erg leuk!
Je moet treintjes ‘bouwen’ om routes te krijgen, en je krijgt punten voor de routes die je hebt gelegd maar ook voor de verschillende sporen.

Verder heb ik laatst Parijs de lichtstad gekregen, heb het nog niet gespeeld maar schijnt ook wel wat langer te duren en veel tactiek in te zitten.

1 like

Deze is echt leuk voor 2 spelers:

1 like

Wie heeft UNO ook altijd verkeerd gespeeld?Blijkbaar mag je geen +2 of +4 kaart bovenop een +2 of +4 gooien!?
Zo is het toch veel minder leuk.

Ohh hahaha wij deden inderdaad ook altijd lekker stapelen :joy:

1 like

Haha ja de reacties hierop zijn volgens mij ook een en al verontwaardiging omdat iedereen het dus wel doet

1 like

Blijkbaar mag je +4 ook niet gebruiken als je nog kaarten hebt in dezelfde kleur als de stapel.
Dat wist ik ook niet!?
Wel grappig dat dus bijna niemand het ooit volgens de officiële regels speelt.

1 like