Spelletjestopic (incl. reviews)

Goeie tip! Thanks :slight_smile:

Binnenkort komt Beez uit en ben zooooo benieuwd, is van de makers van Azul!!

13 likes

Ik had voor mijn blog een spellenkenner gevraagd om een gastblog te schrijven over leuke spellen voor 2 personen en hij kwam met een aantal die ik nog niet kende, dus misschien leuk om te tippen:

• Herrlof
  • Code names Duet
  • Hive Pocket
  • Escape room The Game 2 spelers editie
  • Parijs de lichtstad
  • 7 Wonders het duel

Heb toevallig Hive Pocket en die is wel leuk, vooral omdat je die makkelijk meeneemt en snel kan spelen. Handig spelletje voor op reis. Mijn vriend wil heel graag 7 wonders het duel, ik ben bang dat dat iets té strategisch is voor mij maar misschien dat ik hem die cadeau doe.

Edit: ik liet de gastblog schrijven door de eigenaar van spellenbunker.nl en dat is echt een leuke website met heel veel reviews en ook een handige zoekfunctie.

7 likes

Parijs de lichtstad lijkt me ook heel goed maar nog gespeeld!

7 wonders duel is heel leuk, niet moeilijk te leren en elke keer weer anders omdat je op verschillende manieren kan winnen

2 likes

Ja leuke post! Nu wil ik 7 wonders en parijs ook spelen!

1 like

Oeh ik wil het artikel graag lezen! Mag je je blog hier neerzetten of is dat tegen de regels?

Niet ongevraagd promoten. Maar je vraagt er zelf om, dus lijkt me geen probleem :smile:

1 like

@Mazikeen ik heb het opgelost door de blog in het blog tip topic te plaatsen :wink:

Ik heb laatst Targi voor het eerst gespeeld. Is een spel voor 2 personen en speelduur is 1 uur. We moesten er even inkomen voordat we het snapten, maar ik vond het echt heel leuk! Best veel tactiek en nadenken en dat maakt het interessant. Ik vind het een aanrader voor een avond als je wat langer de tijd hebt.

1 like

Leuk topic dit, even doorgespit en nu staan de volgende spellen op mijn lijstje: Patchwork, the hive en ticket to ride. Valse motten heb ik, maar nog niet gespeeld, doe meestal maar spelletjes met 2 personen. Dus hopelijk binnenkort eens uitproberen, lijkt me wel echt leuk als ik het zo lees.

In de vorige lockdown aardig wat spellen aangeschaft, mn vriend is ook een echte spelletjesfanaat gelukkig. Ben zelf fan van de volgende spellen, volgens mij nog wel wat suggesties die ik nog niet voorbij heb zien komen (of gemist heb):

• Calavera (is mn niewste favoriet!!)
  • Peppers of the caribean
  • Monopoly Deal (zoveel leuker dan echte monopoly vind ik)
  • Qwixx incl uitbereiding
  • Exploding kittens en dan vooral met de uitbereidingen Imploding kittens en Streaking kittens

Heeft iemand Machi Koro gespeeld? Heb het nu een paar keer geprobeerd, maar vind het niet zo heel interessant, maar misschien leuker met meer dan 2 personen?

1 like

Schijnt met uitbereidingen leuker en tactischer te worden!

2 likes

image

Ik heb laatst Organ Attack gespeeld, wat ik ook erg leuk vond! Het is niet al te moeilijk en gaat wel lekker snel. Je moet winnen door de organen van de anderen uit te schakelen met allerlei ziektes, dus actueel wel :sweat_smile: :joy:

6 likes

Oohh hoe leuk, wat een goede tip! sowieso dat ik dit als kerstcadeautje ga geven aan een vriendin die geneeskunde studeert! :ok_hand:

1 like

Jaa, doen! Ik had hem ook voor m’n verjaardag gekregen (ben arts, dus zelfde idee haha) en vind het echt leuk! Het is ook prima te begrijpen als je niks met geneeskunde hebt, though ;p

1 like

Ik speel nu geven en nemen. Leuk spelletje. Je maakt je eigen bordspel en je moet tactisch je kaartjes neerleggen.

Verder clever en dobbel zo clever en dan beide ook de uitbreiding challange 1. Elke heeft zijn eigen uitdagingen en moeilijkheden.

Keer op keer en keer op keer 2. Heel leuk gedaan. Persoonlijk heb ik hier wat vals gespeeld. Keer op keer heeft vele kleuren als het gaat om het kladblok dat je kan kiezen. Veel levels. Ze staan allemaal op internet en die heb ik overgenomen in Excel.

Weet iemand of Pandemic ook leuk is met 2 personen? Er staat 2-4 personen op maar dat geloof ik dan nooit zo haha.

Een ander wel echt tof spel voor 2 is trouwens Splendor. Beetje tactiek, beetje geluk. En het is ook echt een uitgebreid spel qua onderdelen, vind het soms jammer dat 2persoonsspellen een beetje simpel kunnen zijn.

image

1 like

Jaa ik speel vaak pandemic met m’n zus, is leuk!!
Carcassonne is ook leuk met z’n 2en :).

1 like

M’n vriend en ik spelen Pandemic ook met z’n tweeën, kan prima!

1 like

Enige nadeel van met z’n tweeën is dat je soms kan hebben dat één iemand het spel domineert/alles uitdenkt en de ander volgt.

1 like

Ik ben opzoek naar dit spel, speelde het met mijn opa in Duitsland vroeger.

Het ziet er ongeveer zo uit, het is voor 2 spelers. Je krijgt allebei ronde schijfjes, zwart en beige en het doel is om 3 op een rij te krijgen. Je kan dit doen door ze neer te leggen of door ze te verschuiven