Gisteren voor het eerst wingspan gespeeld (met de quick reference als instructie)’Leuk, en zit goed in elkaar!
Daarna youtube gekeken en gezien dat we zeker 3
dingen verkeerd deden
Gisteren voor het eerst wingspan gespeeld (met de quick reference als instructie)’Leuk, en zit goed in elkaar!
Daarna youtube gekeken en gezien dat we zeker 3
dingen verkeerd deden
Haha, wij spelen dat ook wel eens en noemen dat slabakken omdat we die briefjes in een slabak gooien. Best gek nu ik er zo over nadenk.
Haha ja wij noemen het altijd het ‘hoge hoedenspel’ en we doen de briefjes niet eens in een hoge hoed :’)
@Mari zo leuk, Wingspan is echt mijn lievelingsspel. Zo mooi vormgegeven en het blijft ook leuk omdat het elke keer weer anders is. We hebben ook de uitbreiding met Europese vogels en deze herfst komt de uitbreiding met vogels uit Oceanië uit - zo’n zin in!
Heeft iemand hier al een Villainous gespeeld? Vind het er zo mooi uitzien en heb zin in een nieuw spel voor de herfstmaanden, maar het het is net een beetje duur om “zomaar” te kopen alleen gebaseerd op de looks haha.
Ikzelf niet, maar iemand die ik volg op Instagram is er altijd wel enthousiast over! Ben zelf ook heel benieuwd.
Ik wil deze ook zo graag hebben!
Bij ons heet het ‘het komspel’, ook vernoemd naar de kom waar dan kaartjes in liggen
Cool van die uitbreiding, wist ik nog niet!
Heb nu 2x de single player varianr van wingspan gedaan. Ook leuk! Hebben ze echt goed gedaan.
Je blijft steeds maar denken over de beste korte/lange termijn stappen
Heb alleen medelijden met de duif in het spel… 0 punten
Ja, dat Automa zit echt goed in elkaar hè! Zo knap bedacht, meestal werkt dat maar half haha.
Arme duif, gehaar in de echte wereld en niks waard in het spel Dan maar veel eieren leggen haha!
Ja, ze hadden de Amsterdamse FEBO duif ook wel mogen opnemen in het spel. Eet alles en friet. Neemt zeker 3 plaatsen in op je habitat.
Haha perfect idee voor uitbreiding Randstad
@Maestoso en alle anderen:
Hebben jullie tips voor coöperatieve spellen? Ik hoef er niet per se een uitleg bij, gewoon de namen van spellen die leuk zijn is genoeg. Dan ga ik wel YouTuben om te zien of het me aanspreekt.
Mag zowel voor 2 personen als voor 4 personen zijn!
Mice and mystics, flash point, verboden eiland,the mind, the game, crew, arkham horror, elder sign, voor 2 personen: code names duet
Mocht dit spel je leuk lijken, mag je hem van mij voor de verzendkosten overnemen. Het is niet ons ding namelijk. @Virago
Holding on: the troubled life of billy kerr
En soort van cooperatief voor 2 personen: fog of love
Wij hebben dit weekend Machiavelli gespeeld, even inkomen maar erg leuk! Aanrader om met zijn 2en te spelen lost cities.
Wat is jullie aanrader qua uitbreiding van ticket to ride?
Als hij nog niet weg is dan ben ik heeeel geïntereseerd
————————————————
Wij hebben laatst patchwork gekocht. Aanrader! Spel voor twee spelers waarbij je je eigen bordje vol met stukjes stof moet leggen en utieiendlijk heb je dan een soort Tetrisdeken bij elkaar gelegd. Elk stukje kost een aantal muntjes en tijd en zo kom je steeds verder op het tijd pad. Je moet dan kiezen of je je muntjes opmaakt of je tijd (muntjes zijn aan het eind punten waard maar hoe sneller je er doorheen bent hoe minder je hebt kunnen leggen. Ik vind vooral leuk dat het spel elke keer anders is en best tactisch! (Maar ook wel een gelukselement omdat je telkens maar uit drie stukjes kan kiezen en die moeten maar net goed zijn). En de speler die achteraan staat is aan de beurt dus soms ben je vaker achter elkaar aan de beurt waardoor het altijd gelijk opgaat en lang spannend blijft!
Bij ons heet Who’s the man/slabakken/woordenspel/komspel ‘het briefjesspel’ en als we echt zin hebben in veel rondes spelen we het zo:
Soms doen we alleen 1-3 en soms 1-3 + 4 of 5. Die laatste twee rondes klinken onmogelijk maar ze zijn echt geniaal.
@Virago ik vind Hanabi wel leuk!