Spelletjestopic (incl. reviews)

Ja zeker! Waarom zou dat niet kunnen?

Ik speel ook nog andere spellen dan alleen van die eenmalige exit escape spellen hè :joy::joy:

Ik had er iets over gelezen op internet en toen klonk het alsof als je hem had gevonden je hem gewoon had… dus ik dacht idd dat het zo’n eenmalig spel was!

Oh nee absoluut niet. De persoon die Jack speelt kiest iedere keer een andere schuilplaats uit (195 vakjes, genoeg keuze ;)). Dus je hebt iedere keer echt een ander spel.
Ook omdat de moord van de nacht steeds op een andere plek plaats vindt.

Verder heb je ook nog optionele spelregels, maar die hebben wij nog nookt gedaan. Tot nu hebben we genoeg aan het standaard spel.

4 likes

O dit klinkt leuk! Ik ga het even opzoeken

1 like

Ik kan je van harte een aantal ikea spullen aanraden. Je kan zowel coorperatief (samen 1 kast in elkaar zetten) tot competatief (wie maakt het snelst een lade).

18 likes

Hahahaha best een goed idee

1 like

Bedankt voor de tip! Klinkt goed, ga ernaar kijken

1 like

@macchiato Mice and mystics is een campaign spel, dat je met 2 kan doen (denk dat het met 4 wel het leukst is, maar met 2 kan). En Arkham horror duurt ook al snel een paar uur en kan volgens mij ook met 2. Beide zijn cooperatief.

Oh, en Time stories ook, maar heb ik zelf nog niet gespeeld.

1 like

Heb hem via marktplaats gekocht nav je bericht.
Je zou een influencer kunnen worden :wink:

1 like

Iemand ervaring met who’s the dude en shit happens? Ben opzoek naar wat leuke party games.

Who’s the dude is voor een keertje wel grappig. Staan soms alleen best domme dingen op het kaartje zoals ‘doe nummer 7 na met de dude’. Wij hebben ook weleens zelf kaartjes geschreven, dan wordt het toch wel grappiger. Ik heb hem gekregen en dan is het wel leuk, weet niet hoeveel die kost dus of dat het echt waard is (ik zou er niet meer dan €15 voor uitgeven; oftewel voor een paar keer is het leuk, niet elke week). Mijne is overigens ook lek gegaan. Moet hem een keer in bad leggen om het gat te vinden :joy:

Weet iemand wat een beetje een goede prijs is voor 30 seconds? Ik zie hem vaak rond de 30. Nu 28 bij blokker. Maar vroeg mij af of zoiets bijv. met black friday echt goedkoper wordt?

Who’s the dude is leuk, maar ik pak hem niet omdat ik geen zin heb om steeds dat ding op te blazen hahaha

Shit happens is ook wel leuk, maar na een aantal keer spelen weet je gewoon waar de kaartjes moeten, waardoor hij niet meer zo leuk is. Maar dat is mn persoonlijke mening

@LaScript Bij ons is 30 seconds 34,95 en dat is al onder de adviesprijs, dus alles eronder is een goede deal haha.

Oh wow, oke thanks!

Ik weet niet wat je budget is, maar de legende van Andor is heel erg goed.

1 like

Voor liefhebbers van 30 Seconds kan ik Time’s Up Party heel erg aanraden! Beetje hetzelfde idee, alleen werk je in 3 rondes met steeds hetzelfde stapeltje kaarten. Eerste ronde doe je gewoon zoals je bij 30 Seconds doet en omschrijf je het woord. Bij de tweede ronden mag je het omschrijven met slechts 1 woord en in de derde ronde mag je het alleen uitbeelden. Klinkt heel moeilijk, maar je onthoudt steeds beter welke kaartjes er allemaal zijn waardoor het nog goed te doen is. Ik vind het stiekem veel leuker dan 30 seconds.

1 like

wij maken dat altijd gewoon zelf!

5 likes

Dit deden wij vroeger altijd voor ik 30seconds kende, maar dan met zelfgeschreven kaarten(aanrader). Ik wist niet dat hier een officieel spel van was!

1 like

Daar had ik nog niet eerder over nagedacht, maar nu je het zegt is dat inderdaad gewoon heel goed te doen haha. In het doosje zit ook niet meer dan een stapel kaartjes en een zandloper (en een scoreblokje dan).

Ja, Who’s the man noemen wij het.

1 like

Ja er zijn zoveel namen voor, wij noemen het meestal het woordenspelletje hahah