Oh wat een goede tips! Ik sla het op en ga in de winkel eens kijken. Dankjewel!
Graag gedaan!! Qwixx is ook een super verslavend dobbelspelletje die je goed met 2 personen kan doen. Hij is echt mega easy, een soort combinatie van yachtzee en bingo, maar ik speel hem heel graag. Mn neven en nichten en ik zijn gek op bordspellen met veel tactiek, maar we vinden qwixx ook erg leuk, omdat je toch wat tactiek erin kan toepassen!
Qwixx hebben we al, spelen we inderdaad ook graag!
Weet jij toevallig of er eentje is, behalve nordic countrys die wel leuk is met zn 2en? Die minis van e steden vind ik te kort en ben een beetje uitgekeken op Scandinaviƫ
Hm ben bang dat er eigenlijk geen versie dan is! Snap wel dat je die van Scandinaviƫ wel een keer gezien hebt en dat die kleinere setjes te kort duren. Je kan wel op het basisspel van Europa de TTR Asia uitbreiding spelen. Die heeft 2 kaarten en bij eentje kan je met teams spelen en de ander is voor 2 - 5 spelers, met bergroutes geloof ik. De TTR Zwitserland wordt ook aangeraden zie ik voor 2 spelers, maar dit zijn dus wel uitbreidingsspellen, waarbij je het basisspel nodig hebt
Dank! Zal daar eens naar kijken, denk dat wat wel wat prijzig wordt met het basisspel erbij. Dus waarschijnlijk pech haha. Gelukkig hebben we veel andere leuke spellen
Ja zonde is dat he, TTR is echt duur en ze doen dat wel slim. Als je de Nordic versie hebt, kan je uitbreidingen al niet meer erop spelen, terwijl hij even duur is als Europa en USA.
Weet je toevallig ook spellen voor twee personen die niet zo tactische zijn? Ik vind patchwork best leuk hoor, maar ik ben echt niet goed in dat vooruit denken.
Eehm, deze zijn niet mega tactisch!
- De vos in het bos (is vrij nieuw, is een soort boerenbridge, kan je enkel met 2 personen spelen)
- Qwixx (dobbelspelletje, niet vreselijk tactisch hoor, speelt lekker weg)
- Keer op keer (ook een dobbelspel, is ook niet enorm tactisch, speel je ook lekker weg)
- The mind (is hier ook wel eens genoemd!
- Level 8 (Ik vind hem echt vreselijk, maar veel mensen vinden hem erg leuk! Je moet vooral geluk hebben)
- Regenwormen (niet super tactisch, dobbelt ook lekker weg)
- LAMA (Wordt aan alle leeftijden wel verkocht! Je moet gewoon zoveel mogelijk minpunten wegspelen, is een snel kaartspelletje)
- SET (je moet combinaties vinden, sneller dan de ander. Is meer een denkspelletje)
- 1000 bommen en granaten (dobbelspel waarbij je als eerste 6000 punten moet verdienen, met kaarten heb je bonussen of juist extra minpunten in je beurt, is echt wel geinig!)
- Codenames Duet (is een spel waarbij je zoveel mogelijk random woorden moet omschrijven in 1 woord, zonder het woord letterlijk te noemen, beetje het drieluik van de slimste mens!)
- Dobble (is een reactiespelletje waar je meerdere varianten mee kan spelen, je kan het zo gek en moeilijk maken als je zelf wil)
Wow wat veel opties! Dank je wel. Kunnen we daar mooi eens naar op zoek in de winkel
Wat vinden jullie van secret hitler?
Zelf nog niet gespeeld (moet eerst nog 6-8 vrienden proberen te maken en die vervolgens overtuigen mee te doen)
Geweldig! Echt een fantastisch spel.
Heerlijk om gewoon kei hard te bluffen of juist op zoek te moeten gaan naar de persoon die bluft.
Wat wel jammer is, is dat je het met best veel mensen moet spelen. Hierdoor speel ik het persoonlijk niet zo vaak.
Ohhh dat heb ik laatst nog gespeeld! Is in de trant van weerwolven maar sinds ik secret hitler heb, laat ik weerwolven liggen. Het is super interactief en er gaat, itt weerwolven, niet echt iemand ādoodā waardoor het heel het spel leuk blijft om te spelen. Wel vind ik het qua spel het leukst om met 7/8 te spelen, omdat je dan 2 fascisten hebt ipv 1 bij 5 of 6 (waardoor het wel erg moeilijk is om te winnen als fascist)
Volgens mij kan dit wel, alleen moet je even kijken welke kleuren er in zitten. Ik heb Nordic en kan Japan ook spelen. Alleen lila is dan geen lila maar roze. Volgens mij komt Zwitserland/India zelfs helemaal overeen.
Heeft iemand wel eens het bordspel van Jaws gespeeld? Heb begrepen dat hij er alleen Engelstalig is, dat is op zich niet zoān punt, maar dan moet het wel een tof spel zijn.
Iemand een aanrader voor een spel voor 2 personen, waar je echt een middag voor gaat zitten en waar een goed verhaal in zit? Mag ook een cooperatief spel zijn.
Ik heb die top lijst uit boardgamegeek al gecheckt maar ben nog niet overtuigd door 1 spel. En je kan daarin niet sorteren op aantal spelers of duur vh spel helaas.
Ik heb gisteren pandemic legacy gekregen, een coƶperatief spel voor 2-4 spelers die meerdere potjes (12) doorloopt. Alles wat je doet heeft invloed op de volgende keer.
Wingspan vond ik ook erg leuk.
Pandemic wil mn vriend nu niet spelen haha, had hem inderdaad al gezien in de hitlijsten
Wingspan lijkt ons wel heel leuk en staat op ons lijstje! Voor nu zoeken we een spel dat langer duurt, echt een paar uur
Je zou kunnen kijken naar Brieven uit Whitechappel.
Is een spel over Jack the Ripper. Kan je met max. 6 spelen, maar ook zeker met 2āen.
Duurt zeker wel 2uur, tenzij jack snel gevonden is, maar dat is bij ons nog nooit gebeurd. Gisteren heb ik het nog gespeeld en we zijn 3 uur bezig geweest.
Op google staat wel wat uileg, maar mocht je wat meer willen weten laat maar weten!
Kun je dat vaker dan Ć©Ć©n keer spelen?