Heb je het spel nog of is het al verkocht? Ik heb wel interesse
Ik zag dat het in het Durf te vragen even over triominos ging. Zelf doe ik dit ik nooit zoals de echte regels: met bruggenbouwen, rondjes vol leggen en punten (zoiets is het geloof ik). Ik speel het meer als een soort domino: omstebeurt aan proberen te leggen, lukt het niet een steen pakken, wie als eerste zijn plankje leeg heeft wint. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dit spelen omdat ik wel meer mensen uit mijn omgeving hoor die het anders spelen.
Ik speel het vaak zoals jij, vooral toen ik nog wat jonger was. Maakt het net wat laagdrempeliger omdat je niet zo hoeft na te denken. Af en toe wel met de officiële regels maar vind het dan niet per se leuker of zo, gewoon een ander spel.
Ik speel het precies zo, anders vind ik het teveel gedoe
Grappig dat zoân spel door veel mensen dan toch heel anders gespeeld wordt dan de makers hadden bedacht!
Ik heb gisteren deze versie van Ticket to Ride gespeeld. Vond hem heel erg leuk!
Hij is kleiner dan de andere varianten waardoor je hem met 2 tot 3 spelers kan spelen en je hebt naast tunnels ook ferryâs
Ja deze vind ik ook heel leuk!
Voor 2 personen vind ik ticket to ride New York ook een aanrader, is nog een stuk kleiner. Leuk spelletje voor tussendoor want duurt ook niet zo lang.
Vandaag âdobbel zo cleverâ binnen gekregen (2 voor 20 euro via Bol!) en wilde net gaan spelen, ziet mijn dobbelsteen er zo uit hahahaha
Krijg gelukkig een vervangend spel thuisgestuurd door bol.
Welk spel is leuker om te spelen met zijn tweeën? Keer op keer of clever?
En heeft iemand deze weleens gespeeld? Is het wat?
https://www.bol.com/nl/p/escape-room-the-game-2-spelers-editie/9200000107020004/
Ik heb zoiets als dat onderste, heb het even bekeken en vond het super tof! Volgens mij speelt @FrozenFlame dat regelmatig
Subterra is echt zoân aanrader als je met een grote (minstens 6 denk ik) groep kan spelen.
Het is elke keer als je het legt ook weer heel anders en je kan het op 3 moeilijkheidniveaus spelen, maar het makkelijkste niveau kan al heel moeilijk zijn als je pech hebt met karakters, rampen,monsters en routes.
Patchwork!
Echt een leuk spel wat ook tactisch gespeeld moet worden. Meestal zijn tweepersoonsspellen op geluk gebaseerd.
Edit: Haha ik zie nu dat je vraagt welke van die twee leuker is.
Ja wel veel escape room spellen, maar niet deze specifiek voor 2 pers. @Chili
De overige escape spellen van dit merk en exit vind ik erg leuk trouwens!
Maakt niet uit, tips zijn altijd goed haha
Keer op keer! Echt mân favo spel!
Heb twenty one gekocht om mee te nemen op vakantie. Makkelijk en snel spel. Leuk om met zân tweeĂ«n te spelen en 1 rondje duurt denk ik 10-15 minuten.
Eens! Ik ken die exit en de versie âescape roomâ die van 1 of 2 tm 6 mensen te spelen zijn en die laatste bestaat uit setjes kaarten!
Beide ook al eens met 2 gespeeld en vond ik heel tof!
@Chili Beste escapespel van Exit is die van het spookhuis!
Deze hadden we nieuw binnen op werk! Hij is echt tof, dus hier mijn review haha. Het is echt een tactisch puzzelspelletje en je legt jezelf op een gegeven moment helemaal vast. Heb hem snel in de winkel gespeeld en ik was verkocht. Hij is met 2 personen echt prima te spelen! Je kan hem tot max 4 mensen spelen. Spel is 30 euro!
Het is een beetje een mix van patchwork en Azul vind ik! Je hebt tijdspunten waarmee er dus altijd een koploper is en een achterblijver, de achterblijver heeft altijd de beurt (dus als je over de ander heenspringt, ben je je beurt kwijt), dus daarin moet je al tactisch werken.
Je hebt dus 3 kaartjes vanaf de maan waar je uit kan kiezen. Daarop staan tijdspunten (het getal erop) en ook opdrachtjes (die stippen). Het is de bedoeling om de opdrachten op je kaartje te vervullen door die kleuren aan dat kaartje te leggen. Dus als er 2 rode stippen op staat, moet je zorgen dat je kaartje aan 2 rode kaartjes ligt. Als je de opdracht gehaald hebt, leg je er een fische op. Iedereen heeft zoân 20 (gok ik) fisches en degene die als eerste alle fisches kwijt is, heeft gewonnen. Je moet dus heel tactisch de kaarten kiezen en neerleggen om zoveel mogelijk combinaties te maken!
als mensen nog reviews willen van andere spellen, hit me up, ik werk in een spellenwinkel
Kun jij een aantal spellen noemen (review hoeft niet hoor!) waarbij tactiek aanwezig is, terwijl het spel eenvoudig blijft? Zoals Catan of Carcassonne bijvoorbeeld. Die ook leuk zijn met 2 personen, maar ook met meer?
Oooh ja ik denk het wel!
Patchwork is een spel voor 2 spelers (kan Ă©cht alleen maar met 2), maar is echt super tactisch, want je moet dus allemaal onmogelijke stukjes in elkaar gaan leggen om een perfecte deken te krijgen, dat werkt ook weer met tijdspunten en daar zit een limiet op qua tijd, dus als je hele dure stukjes pakt, ben je heel snel aan het eind en krijg je heel veel minpunten voor alle lege vakjes. Je kan elkaar dan ook etteren door de stukjes te pakken die de ander nodig heeft.
Verder vind ik 7 wonders echt een tactisch spelletje. Die lijkt altijd erg lastig, maar is qua regels helemaal niet lastig, maar qua tactiek wel iets pittiger. Die kan je wel beter met meer mensen spelen, normale 7 wonders is voor 3 - 7, maar je hebt ook een duel versie die voor 2 spelers is
Verder is Azul ook wel een tactisch puzzelspelletje! Dan moet je een muur bekleden met mozaĂŻeksteentjes, maar teveel steentjes leveren je ook weer minpunten op. Je kan dan weer zo steentjes pakken zodat degene zit met stenen die hij niet kwijt kan, zodat die minpunten voor hem opleveren. Die is ook van 2 - 4 spelers, maar ook erg leuk voor 2 personen (met 3, 4 wel leuker)
Nova Luna vind ik dus erg leuk voor 2 - 4 mensen! Die heb ik daarboven uitgelegd
Ticket to ride is ook erg tactisch! Je hebt de Europa versie, maar die is met 2 man niet zo heel erg leuk, die is met meer mensen veel leuker. Een versie die speciaal voor 2 mensen gemaakt is, zijn de versies van Londen, Amsterdam etc, die zijn ook veel goedkoper ( maar 19,95) en duren ook minder lang. Anders kan je nog de versie van Nordic Countryâs kopen, die is gemaakt voor 2-3 spelers, maar daar kan je dan weer geen uitbreidingen op spelen! Die is dan in verhouding wat prijziger, want die is wel rond de 35 - 40 euro
Keer op keer is ook wel een tactisch spel, is een dobbelspelletje. Kan je prima met meer mensen doen, maar ook goed met zân tweeĂ«n. Hij is niet mega spannend hoor, maar wel geinig. Je moet dobbelen en dan kleurenvakjes wegstrepen, wanneer je een verticale rij klaar hebt, krijg je daar punten voor en je moet zoveel mogelijk rijen en punten scoren.
Ik ga nog even brainstormen over andere spellen!