Spelletjestopic (incl. reviews)

Ik snap dus echt helemaal niks van saboteur het duel. Zou wel heel dom zijn, maar heeft iemand toevallig een goede, duidelijke uitleg?

Haha die ligt bij mij ook al jaren ongebruikt in de kast. Volgens mij begreep ik niet eens hoe je de kaarten in het begin moest leggen.
Maar vaak zijn er wel duidelijke uitleg filmpjes te vinden. Deze bijvoorbeeld https://youtu.be/AXAIyEWunAM

1 like

Ja
 hier dus ook :joy:
Had nog helemaal niet op youtube gekeken, wat stom! Dankjewel. Heb hem opgeslagen om vanavond nog een poging te doen. Dit keer stap voor stap met het filmpje hahaha

1 like

Laat maar weten of het lukt en of het een leuk spel is. Dan weet ik of ik ook nog een poging wil wagen. :grin:

1 like

Kennen jullie dit spel? Heb het al jaaren liggen maar weet nog steeds niet helemaal hoe het werkt

1 like

Ja! Wij hebben dit sinds kort en vooral mijn vriend is fan. Leuk en snel spelletje voor tussendoor. Na Ă©Ă©n keer spelen begrepen wij het spel, het lijkt een beetje op yahtzee. Elke beurt mag je drie(?) keer dobbelen, van de grondstoffen die je dan hebt kun je een straat, dorp, stad of ridder kopen. Het is de bedoeling dat je de ‘‘route’’ op het blaadje volgt. Je kunt dus niet als eerst het dorp met de hoogste waarde kopen. Alles wat je koopt is punten waard. Aan het eind van je beurt noteer je je punten op je blaadje en aan het eind van het spel wint degene met de meeste punten.

Ik zie op blaadjes van vier jaar geleden dit dus dat lijkt ook wel te kloppen denk ik? Gezien die route

Ja, zo klopt het idd. Die ridders kun je eenmalig inzetten om een gedobbelde grondstof te ruilen tegen de grondstof die bij die ridder staat.

Pff ik ga de regels nog eens goed doorlezen hahaha

Haha, het klinkt wat lastiger dan het is. Gewoon gaan spelen en dan pik je het wel op!

Heb de europese vogels uitbreiding voor wingspan gescoord. De verkoopster complementeerde me met mijn keuze en begon er zelf een heel verhaal over.
Maar ik durfde niet te vertellen dat ik het origineel nog steeds niet gespeeld heb vanwege tijdgebrek en de spellen vooral heb vanwege de mooie plaatjes
 :worried:

2 likes

Ah Wingspan is echt mijn lievelingsspel, en de Europese uitbreiding is ook erg leuk om erin te husselen voor variatie aan vogels. Zeker de moeite waard om eens echt te spelen zodat je het spelplezier kan combineren met het kijken naar de mooie illustraties! Als je het “voorbeeld” uit de instructies volgt (waarbij elke speler met bepaalde vogels start en je de eerste vier (?) rondes volgens het boekje speelt) kom je al een heel eind!

1 like

Thanks! Ben echt benieuwd :slight_smile:

1 like

Gister voor het eerst de nieuwe Azul (Summer Pavillion) gespeeld! De andere twee versies spelen we heel vaak. Vond het leuk dat deze versie echt weer helemaal anders is, moest goed nadenken over mijn zetten en je kan echt alle kanten op. Ook nog Unstable Unicorns gedaan, heel leuk voor tussendoor en makkelijk te leren :hugs:

2 likes

Ik ben spellen met blokjes waarop je dient te schrijven aan het lamineren, zodat ik geen nieuwe hoef te kopen wanneer deze op zijn hahaha.

En nu vroeg ik mij eigenlijk af of iemand de onderstaande uitbreiding van Qwixx heeft om te ruilen?

3 likes

Dan heb je denk ik de duurdere editie!

Haha dat toevallig ook ja :slight_smile:

Oh dat is zo tof!! Iemand koop het

Heb je het maar met z’n tweeĂ«n gespeeld dan? Zo klinkt het nu maar dat is toch helemaal niet leuk (kan dat ĂŒberhaupt wel?).

Dan zou je denk ik random kaarten erbij moeten leggen, maar lijkt me ook helemaal niet leuk. Met z’n drieĂ«n vond ik het spel zelfs al saai :face_with_hand_over_mouth:

Het is wel echt een aanrader, dus als er iemand is die het met een groep kan spelen, do it!!