Spelletjestopic (incl. reviews)

Ik denk vooral de karakters. We kiezen niet zelf, dus pakken random en de keer dat we het dichtst bij waren (1 stad nog vrijmaken), hadden we sowieso een arts en dat scheelt al een hoop.

Het klinkt trouwens alsof we echt al 100 keer gespeeld hebben terwijl het in de praktijk een keer of 5 is haha.

Ja wij pakken ook random maar ik zou mss dan voor jullie speelplezier een paar echt nutteloze (als je met 2 speelt) eruit laten en ze later weer toevoegen als je weer wat uitdaging wilt.
De dokter is idd da bomb

1 like

Voor de zekerheid; je hebt het spel gewonnen als je alle medicijnen ontwikkelt hebt, je hoeft niet alle steden vrij te maken van ziektes.
Verder maakt het zeker met zn 2en heel veel uit welke karakters je hebt inderdaad. Love de arts en de onderzoeker.

2 likes

In dat geval hebben we al wel een paar keer gewonnen.

5 likes

Haha ik moet hier dus wel heel erg om lachen, want ik heb zelf de spelregels niet gelezen. M’n vriend had het al met anderen gedaan en het daarna aan mij uitgelegd.

Brb even boos worden op m’n vriend dat hij me het niet goed uitgelegd heeft.

1 like

Haha, en terecht dat je boos wordt. Het spel is zoveel leuker als je weet dat je kan winnen :sweat_smile:

1 like

Hahaha dit is zo leuk om te lezen. Wij hadden precies hetzelfde. Ook nog eerst een paar keer gewonnen omdat we de regels niet goed hadden (onderzoeksstation gebouw oid terwijl dat niet mocht). Echt te veel miniregels om te onthouden, wel super leuk spel.

1 like

Haha maar echt, ik was zo gefrustreerd op een gegeven moment. Nu blijkt dus dat we inderdaad bijna alle keren gewonnen hebben @Kusjessoldaat :joy: :joy:

1 like

Haha ik vond het al gek dat jullie nooit wonnen! Ik zou als ik jou was ook even boos worden ja :stuck_out_tongue:

1 like

Ik lig echt in een scheur :’), ik ben al trots als we naast de medicijnen ook een ziekte hebben uitgeroeid.
Mocht je nu denken goh zo is het makkelijk dan is de uitbreiding ook echt heeeel vet

2 likes

Haha ik ook hoor en het mooiste is dus dat iedereen met wie wij dit ooit gespeeld hebben denkt dat dit spel onmogelijk te winnen is :joy: Nu ik weet hoe het daadwerkelijk hoort, zijn we er eigenlijk best wel goed in.

2 likes

Nu heb ik zin om pandemic te spelen! :microbe:

1 like

Ik heb de app (betalend wel), fijn tijdverdrijf voor als je niemand hebt die mee wil spelen (ongevraagde tip, sorry :p)

2 likes

Ik heb het kaart- en bordspel van Kolonisten en het is wel echt heel anders.

Het kaartspel is sowieso maar voor 2 spelers en je hebt dus geen bord :joy: maar ook niet die kleine kaartjes maar ipv daarvan heb je kaarten voor je liggen die je draait. Vind allebei de varianten heel leuk! En het dobbelspel ook, die is nog sneller ookafbeelding

1 like

Volgens mij wordt dit spel al een paar jaar niet meer verkocht!

Deze versie was zo leuk en makkelijk mee te nemen! Ik had 'm ook maar hij is al jaren spoorloos, idd ook nooit meer in de winkel kunnen vinden :frowning:

Ik heb wel het kaartspel, maar denk dan een andere versie? Aangezien deze voor 2 tot 4 spelers is. Heb hem nog niet gespeeld trouwens. 2 weken geleden ofzo gekocht.

Ik heb laatst Patchwork gekocht op aanraden van hier en die bevalt goed! En ik heb Hanamikoji gekregen voor m´n verjaardag en dat is ook leuk. Allebei voor 2 spelers, vind ik zelf altijd wel handig.

4 likes

& @Kusjessoldaat

Oh echt!! Mijn ouders hadden hem vroeger altijd en ik heb hem laatst voor €2 bij de kringloop gevonden, nog helemaal in de folie :heart_eyes:

2 likes

Ah oké, dus er is het “snelle” kaartspel maar ook een “gewoon” kaartspel?