Ik zag net Sagrada en dat lijkt er ook een beetje op
Oh als je nog voorstellen hebt voor leuke variaties, laat maar komen!
Ja wij doen altijd vanalles, We experimenteren bijvoorbeeld veel met hoeveel kaartjes je in het midden legt, het spel zegt zelf één maar je kan daar ook twee of drie of vier stapels maken. Soms delen we alle kaarten op, soms geven we er maar vijf per persoon, we zetten wel eens een timer, we doen echt vanalles
Puerto Rico het kaartspel met 2 personen gespeeld. Ken het bordspel niet maar vind deze heel leuk. Je moet iedere ronde een rol kiezen waardoor je niet steeds hetzelfde doet.
Nav de goede reviews hier heb ik Azul als cadeau voor m’n zus gekocht! We zijn gek op spellen, dus denk dat deze goed in de smaak gaat vallen.
Tip, hij is nu ook iets afgeprijsd bij b. ol.com!
Ik heb gister dit spel gespeeld. Was echt super leuk! Ik ben helemaal niet bekend met de Exit spellen, maar je moet steeds raadsels oplossen om door te mogen. Wij speelden dit spel met zijn viertjes maar het kan ook met minder. Er zijn verschillende varianten en ook verschillende moeilijkheidsgraden. Het enige nadeel is dat je dit spel maar 1 keer kan spelen. Maar alsnog is het heel leuk om zo af en toe eens te doen. Heeft iemand al andere versies gemaakt? Nog aanraders?
Wij hebben de Onheilspellende Villa gespeeld. Allemaal voor het eerst een Exit spel gedaan (4 man). Vond sommige puzzels wel leuk, maar er zaten ook een aantal bij waarvoor we de hulpkaarten wel moesten gebruiken - anders hadden we het nooit opgelost. Ik was er zelf op een gegeven moment wel klaar mee, je moet er wel echt voor in de stemming zijn. En ik hou zelf ook meer van wat snellere spellen. Weet niet of ik het nog eens zou doen, haha.
Ah, die is inderdaad ook 1 niveau moeilijker, misschien dat dat ook scheelt.
Wij hebben geen 1 hulpkaart hoeven gebruiken, konden de raadsels meestal wel redelijk snel oplossen. Zijn denk ik ongeveer 70 minuten bezig geweest, dus dat viel me echt mee.
Ik ga volgende keer denk ik nog een keer een niveau 2 doen, en daarna kijken of iets moeilijker ook te doen is.
Vriendin van me had met d’r vriend ook de niveau 2 gedaan en die ging echt smooth, toen kochten ze niveau 3 en ze zei dat die echt zoveel moeilijker en daardoor minder leuk was.
Wij hebben die van adventure games gedaan en dat is echt m’n favoriet!!!
Ja, ik denk dat het misschien ook iets te lastig was. En we deden het ook laat op de avond met een fles wijn dus we waren allemaal niet echt on top of our game haha. Vond het concept verder wel heel leuk, misschien volgende keer een niveau 2.
Sta je er voor open om hem door te verkopen evt? Omdat je hem toch maar één keer kan doen?
Ik heb ook een exit spel gedaan en waarom je hem vooral maar 1x kan gebruiken is omdat je (in die ik had) ook dingen moet verknippen en scheuren etc.
@Petitprince dit is echt de hobby van mijn beste vriendin en ik haha. Wij hebben er echt al heel veel gedaan ook met een hogere moeilijkheidsgraad. Ik vind ze echt fantastisch om te doen.
Ja, verkopen had ik zeker gedaan als dat kon!
Maar je knipt, tekent, vouwt en dergelijke in het spelmateriaal en daarna is het dus niet meer nog een keer te gebruiken.
Ahhh jammer!!
Leuk topic! Vind zelf Cluedo, Halli Galli & 30 seconds super leuk!
M’n vriend wat minder dus speel de laatste tijd vooral yahtzee, kolonisten, pesten en Mastermind.
Wat ik me afvraag nav dit topic, wat is het verschil tussen het bordspel van kolonisten/monopoly en het kaartspel daarvan?
Heeft iemand hier wel eens gewonnen van Pandemic haha?
Het meest toepasselijke spel in deze periode we doen het nu dus met z’n tweeën, voor corona nog wel eens met vier, maar het is nog nooit gelukt om te winnen. Wel een keer dichtbij gekomen.
Wij winnen bijna altijd, doe je er extra veel pandemieen in? Als we spelen met de uitbreiding dan is winnen wel moeilijker.
Nee gewoon het aantal dat moet. Misschien zijn wij gewoon slecht
Ik denk het wel haha
Nee maar waar gaat het mis? Te vaak outbreak kaartjes trekken, slecht begin, verkeerde kaartjes verzamelen, slechte karakters? Want dan zou ik eerst daar wat aanpassen want 't spel is wel leuker als je wint haha.