Ik heb weleens de sails & nogwat versie gedaan, met boten en treinen. Vond die heel leuk! Het bord heeft 2 kanten dus dan kan je nog afwisselen ook.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga mij even wat verder verdiepen in de Nederlands versie
Wij hebben nordic countrys, leuk om met zn 2en te spelen omdat je elkaar goed kan dwarsbomen
Ja rails & sails! Is de enige die ik gespeeld heb en vond hem inderdaad erg leuk.
Fog of love introductie een tijdje geleden gespeeld. Beetje weird, maar wel aardig. Binnenkort nog eens proberen en voltooien
Bij de Blokker zijn reis- en pocketspellen 1+1 gratis.
Oa regenwormen, skip bo, beverbende
Ah nee, dus toch te vroeg gekocht hahaha
Heeft iemand leuke aanraders om in je eentje te spelen? Graag wat strategisch, maar dat hoeft niet. Ik ben dol op gezelschapsspellen, maar ik woon alleen, dus dat is momenteel wat lastig .
Oh, en misschien kennen jullie spellen die je via videochat/internet kan spelen? Ik denk dat ik volgende week eens Catan online probeer (via hun website). Ik zoek dus geen gaming-spellen, maar wel genre bord-/kaartspellen, maar dan op afstand mogelijk. Ik hou alleen echt niet van spellen à la Pictionary en Time’s Up (die op zich wel gemakkelijk via videochat te spelen zijn).
En als jullie tips hebben voor spelletjes die ik met een kleuter kan doen, zou dat ook geweldig zijn. Pre-corona ging ik iedere week op bezoek om met haar te spelen en nu dat niet meer gaat, videochatten we dus. Alleen merk ik dat ze me wel mist, maar ook niet echt heel veel weet te zeggen, dus het zou wel leuker zijn als we iets kunnen spelen of zo.
Sorry, nogal veel vragen .
Ik moest voor in je eentje gelijk aan Rush hour denken. Ik zag laats in de nieuwsbrief van 999 games wel spellen voor in je eentje staan dus ging even kijken op hun site en vond dit:
Van sommige spellen is ook een app, mocht je dat leuk vinden. Heb zelf die van Catan, Pandemie, Keer op Keer en Clever. Best leuk!
Ah, dank voor de tips, ziet er leuk uit!
@ Mees: Catan kende ik al, maar Pandemie en Keer op Keer nog niet, ik ga het proberen!
Ik vind Azul heel leuk, nu wil ik een vergelijkbaar spel vragen voor m’n verjaardag. Iemand een idee?
Azul is ook mijn favoriet! Heb je die andere twee versies al geprobeerd?
Nee! Ik ga eens kjjken
Patchwork misschien? Ik heb Azul maar één keer gespeeld maar in mijn herinneringen leek het er wel op!
Patchwork kwam ook gelijk bij me op. Heb het nog nooit zelf gespeeld, maar heb het wel een aantal keer in mijn handen gehad in de winkel. Patchwork Doodle leek me ook wel grappig
Wij hebben de legenden van andor gekocht, maar deel 1 was pas eind juni weer leverbaar dus we hebben deel 3 gekocht, dat is een opzichzelf staand spel.
Met ook een beginspel maar het is zoo tering moeilijk, ik snap er echt superweinig van. We zijn nu al 2 avonden aan het proberen het te spelen en vanavond gaan we het nog maar een x proberen. Eigk mag je die spelregels ook niet lezen maar tis zoo ingewikkeld.
Favoriete spel van mij en m’n vriend. Simpel, snel en ideaal om op vakantie mee te nemen. Leuk dat je elkaar kan pesten.
Zenuwslopend! Haha ik vind dit echt een geweldig spelletje dat je kan blijven spelen. Leuke minigames en ideaal formaat om ergens mee naartoe te nemen.
Leuk met z’n tweetjes voor één keer, maar denk dat het fijner is om in een grotere groep te kunnen spelen. Eens je beide “de tactiek” kent, wordt het makkelijker en is de uitdaging een beetje weg om het spannend te houden.
Ja dobble is echt top en ieeedereen snapt het en je kan zo leuk variëren! Wij verzinnen zelf altijd 500 opties