En het is meestal zo dat de uiteindelijke winnaar van bijna elk land wel punten krijgt, al zijn het er maar heel weinig.
Toen Turkije nog meedeed meestal naar Turkije.
Turkije, Polen en Griekenland krijgen vaak uit bijna elk land stemmen vanwege de diaspora, Polen staat bijna altijd bovenaan in de publieksstem. Nu Turkije niet meer meedoet krijgt Azerbeidzjan een deel van de Turkse stemmen uit NL/Duitsland. Uit Zweden gaan wat stemmen richting de Balkan.
En ja stemmen veranderen als er landen uitvallen, vooral landen die niet op buren kunnen stemmen. Maar je moet ook een beetje per genre kijken. Rusland/Zwitserland/Cyprus/nog een aantal landen boren allemaal dezelde markt aan omdat ze nummers zelfde zijn. Dan heb je de powerbalads zoals noord Macedoniƫ, Australiƫ etc., weer dezelde markt. Duncans regelrechte competitie is Sloveniƫ, ook een stil klein lied. Denemarken is door omdat het het enige vrolijke liedje zonder heftige beat was in de tweede halve finale, San Marino was ook de enige van zn soort in de eerste finale.
Als we morgen steeds die stem overzichten krijgen met fragmenten van elk nummer, gaan de nummers die op elkaar lijken een beetje blenden en ze richten zich op de zelfde stemmers.
Same
Het is echt nog geen gelopen race voor Duncan.
Same! Zou het toch zo jammer vinden als het uiteindelijk niet lukt.
Wat voor mij echt zoān horrorsituatie zou zijn is omdat ze de punten nu doen op volgorde van laagste jurypunten, dat Duncan dan redelijk hoog of als hoogste staat en dat de televote dan bepalen of hij de winnaar wordt of niet en dan is het ineens āā¦20 puntenā
Net als Zweden vorig jaar, dat had echt zooo zuur geweest.
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision We staan nog steeds op 1 hier en het gaat langzaam omhoog zie ik. Net was het 45%, nu 46%.
Hangt ervan af op welke manier. Als er een heel grote afstand zit tussen 1 en 2 wel positief, maar als het superclose is zou ik wel even pissig zijn haha
Maar odds zeggen weinig. Sergei had vorige keer veel hogere odds dan OekraĆÆne, Cyprus stond vorig jaar lang boven IsraĆ«l.
Als we verliezen van Rusland, Zweden, Italiƫ of anderen prima, als we verliezen van Australiƫ dan ben ik boos. Australiƫ zou 1x meedoen en nu doen ze al 5 jaar mee, ik wil dat ze weer weggaan. Ze hebben altijd veel te professionele nummers die niet Eurovisie zijn.
Vind ook day Israƫl moet opbokken dus zou het bijzonder slecht trekken als de twee landen die niet in EUROvisie horen backtoback zouden winnen.
Ik wil niet dat Australiƫ wint voornamelijk omdat het een draak van een lied is. Slechte lyrics, beat/melodie klinkt nergens naar.
Geen zorgen jongens, ik ga zo vaak op San Marino stemmen vanaf het drielandenpunt dat Australiƫ geen kans heeft.
Nederland dan ook niet meer, maar jammer dan er moeten offers gemaakt worden.
Ik heb nul moeite met een overwinning voor San Marino (en Turkije). Lievelingsacenario na NL.
Een event in San Marino lijkt me fantastisch en misschien komt Turkije dan wel terug.
Ohh ik heb net pas Australiƫ gekeken en ik ben echt boos over hoe goed die staging is. Dat nummer is echt de hel maar ze kunnen gewoon gaan winnen op hoe de boel eruitziet en hoe die zangeres het brengt.
Nee wel mooie creatie.
Heb net mān bingo kaarten geprint
Ja ik ben bang dat Australie hierop gaat winnen, die video van de halve finale heeft ook al meer dan een miljoen views
Ik vind het dus echt heel lelijk in beeld gebracht. Ze doet me denken aan een zweefmolen. Nee, ik ben niet zo enthousiastā¦ maar we zullen het zien morgen
Haha ik zie nu echt zoān strafkamp vol russen voor me die verplicht Sergei op yt moeten kijken.
En russische sjoemelstemmen natuurlijk
Als het aan mij zou liggen gaan ze linea recta naar IJsland of Serhat