Songfestival

Volgens mij inderdaad een van de big 5! Ik denk Engeland misschien. Die doen het zo slecht steeds, volgens mij is Australie een betere kans voor ze om het te mogen hosten dan zelf winnen :see_no_evil:

1 like

Het was dit of de Nazi van Noorwegen :woman_shrugging:t4:

1 like

Ik had het gisteren met mijn schoonfamilie over Zweden en ik denk dat zijn huidskleur zijn winkansen flink verlaagt, omdat ze in veel Oostbloklanden volgens mijn vriend ontzettend rascistisch zijn. Dat zou ik echt HEEL erg vinden, maar het zou me ook niet zo veel verbazen.

Ik vind Australie echt verschrikkelijk slecht.

4 likes

Yes ben zo blij dat Noorwegen het gehaald heeft! En Noord-Macedoniƫ!

Bij het optreden van Nederland had ik echt een winnaarsgevoel :slight_smile: Volgens mij zal hij het nog steeds halen, maar het wordt misschien wel spannend nu Australiƫ als voorlaatste mag!

1 like

Ik vond Azerbeidzjan ook wel aanstekelijk!
Ik denk niet dat we gaan winnen, er is geen peil op te trekken daar.

1 like

image

Altijd leuk om Vladi er ff in te gooien.

5 likes

Zo eens! Sowieso dat die oostblok landen allemaal op elkaar gaan stemmen. Zo zonde.

Zweden is mijn favoriet. Het optreden gaat hem zo natuurlijk af. Hij pakt je in met zā€™n stem en met zā€™n ā€˜stage prĆ©senceā€™. Hij leek ook echt te genieten en totaal niet zenuwachtig te zijn. En dan als klapper samen met de 4 zangeressen. Ik vond het prachtig. En stiekem vind ik een lied pas een echt songfestival lied als het up tempo, vrolijk is en simpele clichĆ© tekst over liefde heeft.

Ducan vind ik ook heel mooi, maar vooral mooi en ā€˜emotioneelā€™. Te hoog niveau voor het songfestival ofzo.

1 like

Volgens wiwibloggs hebben de juryā€™s dit jaar de opdracht gekregen om hun punten volledig op het lied zelf te baseren en gĆ©Ć©n rekening te houden met de performance. Wat denken jullie hierover? Als dit waar is, levert dit volgens mij een voordeel op voor Nederland en een nadeel voor AustraliĆ«.

10 likes

Als je de reacties leest zijn dat inderdaad heel veel Russen. Ik maak me nog geen zorgen. #Amsterdam2020

6 likes

OMG. Ik heb net het optreden van Duncan gezien op youtube. Ik vond het echt zo mooi :open_mouth: :heart: Maar die lichtbol gaf nou niet echt iets extraā€™s vond ik.
Zo jammer dat net dat licht ervoor zat toen ie op die piano ramde :laughing: En ze hadden best wel een mooie vleugel kunnen neerzetten ipv dit ding.

4 likes

Maar beoordelen ze dan het geluid zonder het optreden te zien? Want anders lijkt me dat echt niet mogelijk.

Sowieso vind ik dat best raar, want bij Eurovisie wil het oog ook wat. Het is toch het totaalplaatje dat het nummer maakt?

Zou ook vet oneerlijk zijn naar de dansende mensen toe, want dat is icm zingen toch lastig. Al moet ik wel zeggen dat bij Zwitserland gisteren soms een gedeelte van het refrein te horen was (dat klonk als hem)!terwijl hij helemaal niet zong, dus zij zullen daar wel creatieve oplossingen voor hebben

1 like

Ja precies, soms wordt mijn mening over een liedje echt heel erg beĆÆnvloed door het live optreden. TsjechiĆ« vond ik een beetje meh, niet goed of slecht maar dat optreden was echt zo leuk.

Dimaaaaa

Dat moment dat dima ineens een octaaf later gaat, die ijsschaatser bij zn schouder omdraait die dan helemaal los gaat op die 3 m2.

En daarna dat dima door zn knieƫn zakt en ze shirt open scheurt.

I c o n i s c h

3 likes

Die lichtbal deed me een beetje hieraan denken. Kerstversiering

3 likes

Newsflash: niet alleen Oostblok stemt op elkaar. Alle vrienden en vriendinnetjes.

Griekenland en Cyprus, 12 op elkaar
Italiƫ en San marino, 12 op elkaar
Belarus en Rusland, 12 op elkaar
Zweden, Noorwegen, IJsland en Denemarken gaan elkaar de 12,10,8 en 7 geven
GeorgiĆ« en OekraĆÆne geven Rusland juist heel weinig en slechte jury beoordeling
Roemeniƫ en Moldaviƫ geven elkaar altijd 12 (zijn er nu uit)
Armeniƫ en Azerbeidzjan geven elkaar altijd het allerlaagste jurycijfer
Portugal en Frankrijk geven aan Spanje
Belgiƫ en meestal Duitsland geven aan NL
Malta geeft aan UK
Zwitserland en Frankrijk geven aan elkaar
Albaniƫ wordt gehaat door de rest vd Balkan en krijgt dus niks
Serviƫ krijgt van Montenegro en noord Macedoniƫ maar meestal niet van Kroatiƫ
Sloveniƫ krijgt meestal van Serviƫ en Kroatiƫ en noord Macedoniƫ
Noord Macedoniƫ krijgt slechte jurypunten van Griekenland

15 likes

Funfact ik heb ooit voor een vak over conflictescalatie een presentatie gehouden over de implicaties van het songfestival in Baku voor Azeri-Armeense relaties.

Close enough?

34 likes

Vorig jaar tijdens het eindexamen geschiedenis VMBO was er een vraag waarbij de leerling een gebeurtenis na de Tweede Wereldoorlog moest noemen die voor positieve invloeden zorgde in Europese landen. Toen was er ook een leerling die het Songfestival noemde. Uiteraard goedgekeurd :slight_smile:

17 likes

Ben wel benieuwd waar onze 12 punten naartoe gaan nu we niet op Belgie kunnen stemmen! Geldt ook voor andere landen die nu niet op elkaar kunnen stemmen.

Ik vraag me af of de diskwalificatie van sommige landen ook tot uiteindelijk een ander resultaat zou kunnen leiden? Dat als die wel door waren andere landen weer minder hadden gekregen/ geen 12 punten.

2 likes

Zweden, Tsjechiƫ en Rusland denk ik. En Italiƫ. Zijn denk ik qua muziek de landen die het dichtst bij de Nederlandse smaak liggen.