Songfestival # 2 (Deel 1)

Ik begin nu toch wel wat FOMO te krijgen.

We hadden tickets voor vorig jaar, maar niemand van mijn vrienden wilden gaan nu met die maatregelen en zelf zag ik het ook niet zitten. Maar nu heb ik spijt dat ik geen tickets heb gekocht en nu is alles uitverkocht, terwijl ik zo dicht bij Ahoy woon :cry: Dus iedereen die wel gaat: doe ook een dansje namens mij!

Heb trouwens wel al de Duitse en de Franse artiest zien lopen in de stad! Die Franse was helemaal uitzinnig dat ze haar hotel uit kon volgens mij haha.

5 likes

Same, volgens de bookmakers gaan ze het niet halen. Maar wij (Nederlanders) mogen alleen vanavond stemmen (dus niet de 2e halve finale) en dat zal wel eens goed uit kunnen pakken voor België…

1 like

Zijn er niet nog kaartjes voor de jury/family show doneer en zaterdag? Dacht zoiets gezien te hebben!

België komt op mij ook niet heel sympathiek over haha. Vind die artiesten die dan een beetje gaan doen alsof ze te decadent zijn voor de hysterie van het songfestival en zeggen echt alleen voor de muziek komen zo irritant. Hallo, je doet mee aan Eurovision?? Dan weet je toch dat dat erbij hoort :grimacing:

5 likes

Dan hoop ik dat ze lekker laag stranden in de finale, vind alles prima als ze maar doorhebben dat ze niet zo sPEciAaL zijn als ze zelf denken. Al lijkt het me ook wel leuk entertainment om de organisatorische nachtmerrie te volgen als het in België georganiseerd zou worden volgend jaar haha.

2 likes

:heart::heart:

47 likes

Never forget dat Salvador won terwijl hij anti-songfestival was en er nog nooit naar had gekeken

3 likes

Ze hadden beter niet mee kunnen doen :face_with_raised_eyebrow: als je op zo’n manier meedoet.

1 like

Haha ja, maar dat was wel een nummer dat ‘anders’ was. Hooverphonic’s nummer is gewoon popmuziek en ook nog eens best wel songfestivallerig.

Had het van ze best begrepen als ze super uniek waren hoor. Maar ze doen alsof ze een soort apolitiek Hatari zijn.

4 likes

Ik vond het op een manier ook wel weer heerlijk ironisch dat ze wonnen, omdat zijn punt daarmee dus totaal niet valide was. Blijft toch mooi dat het songfestival voor iedereen is.

@Pantalones Ja touché, snap die air van ze echt totaal niet eigenlijk.

2 likes

Ik had het over België in dat opwarmend filmpje voor dit jaar.

Al gun ik de winst ook liever aan iemand die op zijn minst niet neerkijkt op het songfestival.

1 like

:heart_eyes: veel plezier!!

1 like

Hoezeeee, ben negatief getest!
Zometeen in de auto en dan :dancer:t2::dancer:t2::dancer:t2:
Veel plezier vanmiddag @kleinmaargroot

6 likes

Jaaaaaaa het was zo leuk! Ben echt nog aan het nagenieten. Ik moest bijna janken toen ik binnenkwam; je komt vanuit een vrij lege saaie gang ineens BAM die zaal in, ik vond het zo vet. Het ziet er zo mooi uit.

Opvallende dingen/insider info

• Roemenië zong het hele nummer uit de maat, Oekraïne een deel, en ze mochten beide opnieuw. Malta ging ook opnieuw; weet niet precies waarom – het leek bij hen wel oké te gaan.
  • Semi-spoiler over optredens Italië, Duitsland en Nederland traden ook op!
  • Chantal Janzen kan superleuk improviseren op het moment dat er technische problemen zijn.
  • Edsilia Rombleys autocue-letters zijn 2x zo groot als die van de rest.
  • Zoals @Acquiesce al deelde krijg je bij binnenkomst een random vlaggetje. Ik had Israël en heb extra hard gewapperd voor Eden.
  • Semi-spoilers over decor/podium/etc.: als bezoeker krijg je een armbandje om dat synchroniseert met de show, supertof. Achteraf moet je het wel weer inleveren.
  • Na afloop gingen alle artiesten (en de meeste bezoekers) snel weg maar die gast van Noorwegen bleef hangen en zwaaien en genieten van de aandacht haha, heel chill.
  • Edit: spoiler over gebeuren buiten Ahoy Er is een zebrapad bij Ahoy en als daar het voetgangerslicht op groen gaat is er een dansend poppetje (i.p.v. het standaard groene poppetje en hoor je Waterloo uit een speaker komen.

Random tips voor wie nog gaat

• Rijen voor eten/drinken/wc/merchandise zijn korter bij de bovenste ring en aan de ‘overkant’ (andere kant van waar je binnenkomt).
  • Houd je ogen open voor leuke crew-/backstagemomentjes; bij Kroatië liggen er bijvoorbeeld drie crewleden het hele nummer lang onder een paar tafels om ze op hun plek te houden, supergrappig om te zien.

Heel heel heel veel plezier voor iedereen die nog mag! :heart: :heart: :heart:

Edit: O ja, heb m’n telefoon in Ahoy kapot laten vallen, dus heb even geen foto’s.

29 likes

Omg thanks voor deze samenvatting! Cool met die armbandjes, ik heb dat ook een keer bij Coldplay meegemaakt en dat was echt fantastisch! Helemaal leuk om dit te lezen, ook al ga ik niet. :relaxed:

3 likes

Omg ik heb hier zoveel zin in :heart_eyes: dit klinkt echt fantastisch!!!
Ik kan nu al janken trouwens om deze fantastische beschrijving en ook omdat ik het nog steeds zo onwerkelijk vind dat ik er straks bijben! Ben benieuwd of ik donderdag ook echt in huilen uitbarst.

4 likes

Hahahahaha heerlijk. Ik vind haar zo leuk en dit maakt haar gewoon nog iets leuker op de een of andere manier.

7 likes

Ah nice! Misschien dat ene in spoiler zetten? Ik vond het iig een heel leuke verrassing en echt zo’n wauw-momentje! :smiley: Maar het zal dan wel redelijk gangbaar zijn bij concerten.

2 likes

Hahaha superleuk om te lezen. Bij mij is de dj nog slechte muziek aan het draaien. Geen vlaggetje gekregen trouwens

We krijgen Italië als bonus straks! :heart_eyes::heart_eyes:

3 likes

Jaa zou kunnen hahaha!

Ik moet zeggen dat het ook wel ontlading was bij mij hoor, ik keek hier al zo lang naar uit en was zo zenuwachtig voor het hele gebeuren, ook met die coronatest en zo.

3 likes

O ja ik moest ook bijna janken toen hij Euphoria draaide haha

2 likes