Jaaaaaaa het was zo leuk! Ben echt nog aan het nagenieten. Ik moest bijna janken toen ik binnenkwam; je komt vanuit een vrij lege saaie gang ineens BAM die zaal in, ik vond het zo vet. Het ziet er zo mooi uit.
Opvallende dingen/insider info
- Roemenië zong het hele nummer uit de maat, Oekraïne een deel, en ze mochten beide opnieuw. Malta ging ook opnieuw; weet niet precies waarom – het leek bij hen wel oké te gaan.
- Semi-spoiler over optredens Italië, Duitsland en Nederland traden ook op!
- Chantal Janzen kan superleuk improviseren op het moment dat er technische problemen zijn.
- Edsilia Rombleys autocue-letters zijn 2x zo groot als die van de rest.
- Zoals @Acquiesce al deelde krijg je bij binnenkomst een random vlaggetje. Ik had Israël en heb extra hard gewapperd voor Eden.
- Semi-spoilers over decor/podium/etc.: als bezoeker krijg je een armbandje om dat synchroniseert met de show, supertof. Achteraf moet je het wel weer inleveren.
- Na afloop gingen alle artiesten (en de meeste bezoekers) snel weg maar die gast van Noorwegen bleef hangen en zwaaien en genieten van de aandacht haha, heel chill.
- Edit: spoiler over gebeuren buiten Ahoy Er is een zebrapad bij Ahoy en als daar het voetgangerslicht op groen gaat is er een dansend poppetje (i.p.v. het standaard groene poppetje en hoor je Waterloo uit een speaker komen.
Random tips voor wie nog gaat
- Rijen voor eten/drinken/wc/merchandise zijn korter bij de bovenste ring en aan de ‘overkant’ (andere kant van waar je binnenkomt).
- Houd je ogen open voor leuke crew-/backstagemomentjes; bij Kroatië liggen er bijvoorbeeld drie crewleden het hele nummer lang onder een paar tafels om ze op hun plek te houden, supergrappig om te zien.
Heel heel heel veel plezier voor iedereen die nog mag!
Edit: O ja, heb m’n telefoon in Ahoy kapot laten vallen, dus heb even geen foto’s.