Songfestival # 2 (Deel 1)

Ik denk dat het gewoon via dat testen voor toegang gaat, had ook al een afspraak gemaakt. Bij mij staat dat ik vandaag uiterlijk meer info krijg dus zal wel ff delen wat ik te zien krijg!

2 likes

Ja leek mij ook! Ik heb daar ook voor in de ochtend al wat gepland haha. Benieuwd of jij al extra info krijgt, ik had eerst ook de datum van vandaag staan

1 like

Ik ben zo zenuwachtig voor die test. Ik ben zondag positief getest op corona, de minimale klachten die ik had zijn gelukkig alweer weg. Maar die test kan natuurlijk nog wel positief uitslaan :grimacing:
Ik heb kaartjes voor de zaterdag trouwens. Als het bijvoorbeeld dinsdag zou zijn, zou ik het niet eens proberen. Ook niet omdat ik echt geen risico voor anderen wil vormen.

Ah nee, wat rottig joh! Moet je niet sowieso na 5 dagen nadat je klachtenvrij bent oid nog testen bij de GGD? Dan weet je eerder iig al waar je aan toe bent!

1 like

Als je eenmaal positief hebt getest bij de ggd hoeft/mag dat niet opnieuw, want hun testen blijven volgens de jongen die mij belde nog wel zo’n 6 tot 8 weken positief na besmetting. Mijn enige hoop is dus dat de sneltest bij testen voor toegang net iets anders werkt. En ik heb m’n man en dochter ook niet besmet, dus blijkbaar/hopelijk breng ik überhaupt niet zo veel virusdeeltjes voort.

Het is wel een achtbaan. Na de stress voor de kaartjes op zaterdag, nu stress voor de test. En vandaag is ook mn vaccinatieoproep binnengekomen omdat ik in de griepprikgroep zit :joy:

1 like

Ah ja, dat klinkt inderdaad wel stressvol! Ik ga voor je duimen :blush:

Bij mij staat nu ook ineens 14 mei :stuck_out_tongue:

Eerste halve finale (op Malta na) heeft nu de tweede repetitie gehad:
-Israël klinkt goehoeed en wat een tof haar
-Rusland wordt ook echt vet. Ik vind die beat echt zo nice en staging ziet er ook mooi uit
-De lead singer van Oekraïne ondergaat een coronatest, dus de repetitie werd gedaan door een
NL invaller maar hallo, dit klinkt net zo goed :joy::exploding_head:
Maar goed, hopelijk heeft ze niks
-Slovenie wordt echt vreselijk

Huh die NL invaller inderdaad (Emmie van Stijn heet ze blijkbaar), hoe kan zij dit zo goed zingen, spreekt ze Oekraïns? Hebben alle kandidaten een NLse invaller voor het geval ze uitvallen?

Edit: zie dat er 10 studenten van conservatorium een stageplek hebben als stand-in inderdaad! Hoe cool als je die kans krijgt (hoop wel dat de originele zangeres weer beter wordt, zou wel sneu zijn als ze het moet missen).

9 likes

afbeelding

Italië stijgt :heart_eyes::heart_eyes: Top 3 ligt dicht bij elkaar nu

2 likes

Bulgarije vind ik ook een heel leuk nummer, heel erg van deze tijd ook, zou zo zo’n tiktok liedje kunnen zijn. Maar Frankrijk is mijn favoriet. Ben heel benieuwd naar de shows, vind sommige van die rehearsal filmpjes beter dan de studio versie, bijvoorbeeld bij Zwitserland. Heb heel veel zin in volgende week!

2 likes

Ben vandaag deze flink aan het bingen

Was echt mijn favo vorig jaar (ok samen met IJsland en Litouwen)

1 like

Leuk!!! Frankrijk is ook mijn nummer 1, zing de hele dag voila voila voilaaaaaa. Je bent Jeangu vergeten! Waar staat Nederland in jouw lijstje?

1 like

https://www.instagram.com/p/CO3HB80IT6M/?igshid=3uf2qwcsbvsc

Haha nee joh de US start hun eigen Eurovision/song contest op maar dan voor alle staten
Zo lame (maar gelukkig doen ze niet mee aan Eurovision zelf)

8 likes

Ik vroeg me laatst nog af waarom dat op die manier eigenlijk in Amerika niet bestond. Maar dat wordt vast in niks zo leuk als Eurovision

3 likes

Haha ben benieuwd

1 like

We wachten nog steeds op alle info rondom het testen…

Ja eerst zou het gister komen, toen ineens vandaag maar heb nog steeds geen bericht

1 like

Ik heb gewoon al m’n tests al gepland, moet sowieso via testen voor toegang en je hebt geen special code oid nodig om een afspraak te maken

1 like

Ja ik heb dit ook gedaan, ik snap ook niet wat voor extra info er zou moeten komen (naast dat het 24 uur is ipv 48 zoals voor andere evenementen)

1 like