Songfestival # 2 (Deel 1)

Same, dit waren echt m’n hoogtepunten van… 2019 (?). Voelt zo lang geleden alweer :hushed:

Alles was perfect: locatie (m’n hometown), ticketprijzen (via AvroTros). De euforie is nu een beetje weg. Maar ik beslis wel definitief zodra ik een mailtje met nieuwe info krijg.

3 likes

Vind het maar raar dat ze nog steeds niets concreets hebben gecommuniceerd over het opnieuw kopen van tickets. Waar blijft die code?

Woohoo dit weekend ga ik met een vriendin alle acts bekijken en ranken. Heb er echt zin in! Hopelijk kom ik dan wat meer in de songfestival stemming want die was ver te zoeken dit jaar tot nu toe :sweat_smile:

Vind het wel echt triest dat als ik geen kaartjes weet te bemachtigen ik zelfs niet eens mijn jaarlijkse Eurovisie feest kan geven :cry: stomme corona

4 likes

afbeelding

:eyes:

5 likes

Ik heb gisteren deze quiz gedaan met vrienden als opwarmertje voor het festijn volgende maand:

Best leuk. Daarnaast natuurlijk ook alle clips van dit jaar bekeken haha

Las dit op Resdit hierover
Screenshot_20210425-202654_Samsung Internet

Maar ik wil ook helemaal geen Amerikaanse artiesten als interval acts, gewoon lekker houden bij Eurovisie sterren en acts uit het gastland is helemaal prima

2 likes

Ik heb mijn jaarlijkse ranking gedaan met een vriendin wat echt super gezellig was haha. Ik hoop nog steeds dat IJsland of Litouwe gaan winnen, maar de bookmakers hebben Malta als winnaar staan. Ben echt benieuwd wat het gaat worden. Ik zal mijn ranking nog even delen voor degenen die het interesseert, kan me niet voorstellen dat dit veel mensen zijn maar jaaa hahaha :joy:

Mijn ranking

Semi finale 1 winaars:
Litouwen
Israel
Malta
Oekraine
Zweden
Slovenie
Cyprus
Belgie
Azerbeidzjan
Kroatie

Semi finale 2 winnaars:
IJsland
Zwitserland
Bulgarije
Moldavie
Tsjechie
Polen
Oostenrijk
Estland
Finland
San Marino (alleen vanwege Flo Rida :joy:)

Top 10 finale
IJsland (hoop gewoon dat ie wint, ook al weet ik beter)
Litouwen
Malta
Bulgarije
Zwitserland
Belgie (ik vind Belgie eigenlijk echt mijn favoriet dit jaar?!)
Italie
Oekraine
Slovenie
Israel
Zweden

Ik was op zich wel trots dat ik er toch van allemaal 7 hetzelfde als de bookmakers had voorspeld maar vond het wel raar dat ik Malta even niet als de mogelijke winnaar zag hahaha. Achteraf was het obvious maar ik ben denk ik verblind door IJsland en Litouwe haha. Ook al vind ik qua muziek Belgie echt het beste dit jaar! Ik heb dat nummer nu echt al 10 keer achter elkaar geluisterd ofzo haha, maar hij staat dus totaal niet hoog. Ook is oekraine echt een persoonlijke favoriet van mij, ik vind ze gewoon super gaaf om de een of andere reden? Vond ik vorig jaar ook al, maar in mijn hart weet ik ook wel dat ze het waarschijnlijk niet zo super goed gaan doen, maar damn man badass! haha. Ik mis trouwens echt little big dit jaar man, wat een downgrade voor Rusland! Ook is die ’ why do you want me to dress like an italjannnn’ man weer echt vreselijk dit jaar met zijn semi outdoorsy hiking tranquility persona :joy:

6 likes

Welke landen ik dit jaar leuk vind (naast onze :broccoli:):

Azerbeidzjan
België
Cyprus
Frankrijk
IJsland
Israël
Italië
Litouwen
Malta
Oekraïne
San Marino
Zweden
Zwitserland

Echt best veel dus! Zin an

3 likes

Laatst gingen mijn vriend en ik een stoommaaltijd van de Albert Heijn eten, en toen zat dit nummer van Oekraine van vorig jaar in mijn hoofd, dus zong ik op die melodie ’ stoommaaltijd , stoommaaltijd’. Nu zijn we dit eigenlijk blijven doen en kan ik alleen nog maar aan stoommaaltijden denken als ik dit hoor hahahah. :joy:

1 like

Zag op het nieuws dat ze vandaag gaan beslissen of er publiek bij mag zijn! Ben benieuwd, als het niet mag hoop ik wel dat ze stoelen nog een beetje vullen anders voelt het zo kaal.

Bij Sanremo in Italie hadden ze de zaal gevuld met ballonnen :joy:
palloncini_fi

9 likes

Haha als NL weer wint misschien wel :stuck_out_tongue:

1 like

Ik zie net onderstaande reactie op instagram. Binnen een week zouden we dus meer te horen moeten krijgen (voor de mensen hier die vorig jaar tickets hadden).

afbeelding

2 likes

jaa wooooo heb een mail binnen!!! vanaf 8 mei ticketverkoop, negatieve testuitslag hebben en vooraf tracken met een app. jaaaasssssss!

2 likes

Yesss! Zag hem ook net. Het lijkt mij dat die kaartjes wel moeten lukken toch… er was maar 1ronde geweest plus Avrotros.

ja maar mensen mogen dus nog inreizen :woozy_face: snap dat dan niet

1 like

Nee hier snap ik dus ook echt geen hol van :joy:

Eindelijk alle nummers geluisterd/clips gekeken vanavond! Ben volledig overprikkeld haha maar zit wel weer in de stemming! :star_struck: Twijfelde een beetje of ik wil proberen voor tickets te gaan (had ze wel voor 2020), maar als de corona-situatie niet verslechtert aankomende week denk ik dat ik wel echt een poging wil wagen!

Mijn indrukken van de inzendingen:
– IJsland is nu mijn favoriet! Heel catchy, wordt er helemaal vrolijk van.
– Ook favoriet: Ierland, Finland, Bulgarije, Belgie, Frankrijk
– Wel heel veel slappe Eleni aftreksels, niet slecht per se maar niet heel origineel. En duidelijk dat Duncan ook een inspiratiebron is geweest :sweat_smile:
– Duitsland is echt wel heel erg slecht haha

En als mensen mn hele ranking nog zouden willen zien (al gaat dat per dag ook weer veranderen denk ik haha):

Ranking

First semi-final:

1. Ireland
  2. Belgium
  3. Romania
  4. Israel
  5. Malta
  6. Australia
  7. Cyprus
  8. Lithuania
  9. Sweden
  10. Azerbaijan
  11. Slovenia
  12. Croatia
  13. North Macedonia
  14. Norway
  15. Ukraine
  16. Russia

Second semi-final:

1. Iceland
  2. Finland
  3. Bulgaria
  4. Switzerland
  5. San Marino
  6. Austria
  7. Portugal
  8. Latvia
  9. Estonia
  10. Greece
  11. Czech Republic
  12. Denmark
  13. Georgia
  14. Albania
  15. Moldava
  16. Serbia
  17. Poland

Finale:

1. France
  2. Italy
  3. Spain
  4. The Netherlands
  5. United Kingdom
  6. Germany
2 likes

Wat leuk om te lezen! IJsland is ook mijn favoriet. :grinning_face_with_smiling_eyes: Verder heb ik nog geen ranking gemaakt, maar ik kijk al uit naar de rehearsals!

1 like

Ik ga mijn vriend vanavond even omkopen om samen een ranking te maken. Hij ziet me al aankomen, maar ik heb niemand in mijn familie of vriendenkring die zo erg into songfestival is zoals ik dat ben. Gelukkig doet hij dat wel, als hij ziet dat ik er blij van word. :smirk:

1 like

Ik had een playlist gemaakt van deze nummers en ik ken ze nu allemaal van a tot z, heerlijk :joy:

Is er animo voor een FF poule?

Edit https://poules.com/s/Cbn

2 likes