Songfestival # 2 (Deel 1)

Ik zie het somber in allemaal, baal echt dat ze het niet gewoon gelijk 2 jaar hebben verzet.

Het enige wat misschien nog leuk is: je kan een bijdrage leveren aan het nummer van Daði Freyr Pétursson van IJsland. Hij heeft een koor nodig, dus iedereen mag inzingen naar hem doorsturen en dan maakt hij daar het koor van. :grin:

6 likes

Ik kwam er net achter dat een bekende metalzanger, waarvan ik het eigen materiaal altijd matig vind, meedoet om Noorwegen misschien te vertegenwoordigen voor Eurovision 2021.

Nooit verwacht dat hij mee zou doen en zo’n jasje zou dragen haha.

3 likes

Ik zag dat Keiino ook weer probeert mee te doen. Hoewel ik ze heel leuk vond in 2019 denk ik nu wel van ga maar weg jullie zijn net al geweest :joy:

3 likes

Lekker nummer wel! :smiley:
Ik moest even opzoeken wie er vorig jaar mee zou doen voor Noorwegen, Ulrikke blijkbaar. Was ook niet verkeerd, maar dit is leuker!

Ik vind dit oprecht een leuk nummer :joy:

Maar denk dat deze winnen omdat ze al een hele achterban hebben

Vind dit liedje zelfs leuker dan spirit in the sky denk ik

4 likes

Er is een update geplaatst op de website: https://songfestival.nl/nieuws/dit-zijn-de-verschillende-scenario-s-voor-het-eurovisie-songfestival-2021

Scenario B: een ESF op 1,5 meter

Een Eurovisie Songfestival op anderhalve meter vanuit Rotterdam Ahoy: met negen shows, met publiek in de zaal, wel in beperkte bezetting. Met alle landendelegaties die naar Rotterdam afreizen, met beperkingen ten aanzien van de capaciteit voor delegaties en pers. Activiteiten in en rond Rotterdam vinden op een aangepaste manier plaats.

Doordat er in dit scenario minder ruimte is voor publiek zou er een nieuwe kaartverdeling moeten worden gemaakt. Mocht het zover komen, dan wordt er gewerkt aan een logische en eerlijke verdeling onder de huidige kaarthouders. In de eerste maanden van 2021 wordt daarover meer bekend gemaakt. Wie naast het net vist, krijgt dan het volledige aankoopbedrag gerestitueerd. :expressionless:

Dat lijkt me echt stom.
Doe dan gewoon alleen Nederlandse kaarthouders. Ik denk dat er best wat mensen uit het buitenland komen, dus als je die skipt dan hou je misschien genoeg mensen over waarmee een beetje afstand te houden valt?
Bleh ik heb er sowieso al helemaal geen zin meer in eigenlijk.

3 likes

Ja ik zou dat echt jammer vinden, volgens mij ging de kaartverkoop vorig jaar in maart ook niet door toch? Dus alleen de kaartjes van januari zijn verkocht. Dus idd enkel mensen die in NL wonen en dus ook niet ver hoeven te reizen en dan op 1.5 meter. Er waren toen zo weinig kaartjes verkocht dus lijkt mij best dat het kan. Ik had mijn kaartjes overigens via avotros maar geen idee hoeveel er daar werden verkocht.

Ja daar had ik mijn kaartjes ook vandaan, toen bleek dat je met 9 computers tegelijk ingelogd staan bij de officiële kaartverkoop nog steeds achter het net viste en alles na 10 minuten uitverkocht was aan mensen uit Peru.
:rage: Ja daar ben ik nog steeds pissig over.

Ik denk dat die tickets van avrotros (die de meesten hier ook hebben) wel door bijna alleen Nederlanders zijn gekocht, dus ben benieuwd hoe ze dat gaan verdelen. Maar over die andere zou ik inderdaad ook zeggen laat de mensen die moeten reizen lekker thuisblijven. Het is heel zuur, maar het brengt alleen maar risico’s met zich mee.

Uugh ik kijk bewust de national finals niet omdat ik het zo zonde vind als een liedje wint terwijl ik een andere veel leuker vond maar ik ben echt verslaafd aan deze uit Noorwegen

Ach als hij niet wint heb ik iig een nieuw liedje voor in mijn playlist haha

1 like

Ik moet zeggen dat dit wel het meest wrede iets is hoor. Wij winnen voor het eerst in weet ik veel hoeveel jaar. Vervolgens wordt het in mijn geboortestad georganiseerd, alleen maar om het van mij weggerukt te zien worden. Hadden we dan maar helemaal nooit gewonnen :sob: Of iig 5 jaar eerder of later haha

13 likes

Als grote festivals niet door kunnen gaan en Glastonbury zullen doen volgen, laat Nederlanders dan i.i.g. genieten van Eurovision. :roll_eyes:

Dit is het liedje van Israel!

Lekker nummertje wel, hij staat in ieder geval op 1 en op 2 Albanie, maar meer is er ook nog niet uit :joy:

2 likes

Blijft nog niet zo hangen als Feker Libi maar zitten we leuke stukjes in.
Ik ben benieuwd naar het nummer van Elena Tsagrinou (Cyprus) maar dat wordt pas op 24/02 gereleased.

Ja ik vind het wel leuk dat er zoveel artiesten terugkomen maar het is echt zonde dat je toch altijd blijft vergelijken met het liedje wat niet mee kon doen. Ik hoop zo dat Ijsland met iets komt van hetzelfde niveau

2 likes

dit gaat (99% zeker) het nummer van litouwen worden, zouden ook vorig jaar meedoen

moet er even aan wennen maar vind t wel tof

6 likes

Wat leuk!! Ik ben fan

Weer een prima nummer.
Graag The Roop en Daði Freyr volgend jaar in het festivalcircuit a.u.b.

2 likes

Nou ben benieuwd, moet je dus weer een kaartverkoop doen. Alsof je twee keer geluk hebt😅