Sollicitatietopic (Deel 1)

Nou ik krijg een aanbod voor zo ongeveer droombaan. Nooit verwacht toen ik solliciteerde omdat ik (zoals hierboven ergens vermeld) maar 1,5 jaar werkervaring heb terwijl ze vroegen om 5 jaar minimaal.

Ze wilden gisteren al het aanbod doen maar zijn nog bezig met me inschalen, lieten ze niet weten. Ze hopen vandaag het aanbod uit te sturen, anders morgenochtend. Ben zooo benieuwd en zit echt al heel de middag te stuiteren.

26 likes

Ik zit in spanning, moet morgen iets horen over een sollicitatie. Maar net gebeld dat ik maandag ergens op gesprek mag. Maar moet nog uitslag corona test krijgen dus dat is eng want wil niks verzetten of dat ze zeggen, jo duurt te lang laat maar

Ik heb mijn gesprek van vanmiddag af moeten zeggen omdat ik verkoudheidsklachten heb. Ik baal echt, ik laat me wel meteen testen maar ik ben dan bang dat ze nog andere gesprekken hebben en het al te laat is als ik wel kan komen.

Oo nee wat kut! Kan het evt digitaal…?

Nee dat wilden ze liever niet. Ik kon er wel voor kiezen maar ik doe dit soort gesprekken ook liever persoonlijk, krijg je een veel beter beeld van het bedrijf.
Dus hopelijk kan ik later deze week nog wel. Ik heb serieus al een half jaar geen verkoudheid gehad (normaal de hele winter door) en precies vandaag.

1 like

Ik heb afgelopen week gesolliciteerd, je kon hier tot gisteren op reageren. Collega had ook gesolliciteerd (wel al vorige week) en die heeft al reactie. Ik ben nu dus aan een gek mijn mail afgelopen uren aan het refreshen.
Ben nu ook bang dat ze mijn sollicitatie helemaal niet binnen hebben gekregen of dat ze hem vergeten zijn ofzo :joy:

3 likes

Ze zijn toch met een andere kandidaat verder gegaan helaas :no_mouth:

2 likes

Ah nou ik baal echt.
Ik had gisteren een sollicitatiegesprek via zoom maar ik werd ervoor gebeld en die moest ik echt nemen dus ik haakte wat later in in het gesprek, netjes excuses aangeboden maar we hadden nog maar heel kort maar oke prima, ik had al verwacht dat ze iemand anders ging kiezen want idd geen mooie eerste indruk. Maar nu krijg ik best een rotte mail terug dat ze daardoor twijfelt aan mijn geschiktheid voor de functie. Ik vind dat best hard, zeg gewoon dat je iemand anders hebt gekozen. Of ligt dat nu aan mij en neem ik het te persoonlijk op?

1 like

Vervelend dat je in die situatie belandde, want zoals je zelf zegt was het overmacht.

Ik denk dat er twee kanten zitten aan de uitkomst; natuurlijk is het niet fijn om te horen en vooral niet als je weet dat je heel punctueel bent en dit overmacht was, maar anderzijds had je ook op een generieke manier afgewezen kunnen worden en dan feedback gaan vragen en het dan gehoord. Dus sowieso geen leuke boodschap, maar wel transparant.

2 likes

Ja dat is zeker waar. Maar ik ben zeker geschikt voor de functie en dan voelt het echt nog rotter om zoiets te horen.

1 like

Maar je was te laat in een afgesproken zoomgesprek, toch? Zonder bericht vooraf? Kan me best voorstellen dat een werkgever dan denkt; nou zij is niet echt punctueel/komt afspraken niet na, en dus niet geschikt voor deze functie.

6 likes

Nee ik snap ook helemaal dat ik het niet ben geworden, het was ook stom en dom van me maar het voelt voor mij een beetje als een trap na om dat dan nog zo te mailen, snap je?

Kan me zeker voorstellen dat het niet leuk is om te horen hoor, maar ik denk zeker niet dat ze het als trap na bedoelde. Wat @Trivia ook al zei, het is wel transparant en eerlijk

1 like

Ja is waar! Ik wilde gewoon ff mn ei kwijt haha

2 likes

Ah is ook logisch toch! En je mag er ook best even van balen dat het zo gelopen is

Balen! Hopelijk komt er gauw iets anders op je pad

Ik had vandaag een derde gesprek en hoor waarschijnlijk morgen of ik door mag naar de vierde en laatste ronde. In de tussentijd even lekker mijn gedachten ergens anders en ontspannen.

3 likes

Maar twijfelt ze nog of ben je echt afgewezen?

Anders zou ik deze kans aangrijpen om alle twijfel weg te nemen.

Ik heb een aanbod gekregen en een tegenbod gedaan. Nog nooit een tegenbod gedaan in mijn leven en kon er niet van slapen voordat ik het had gemaild. Nu gaan ze er over nadenken krijg ik net in een mail en hoor ik het ergens deze week. Nu kan ik weer niet slapen weet ik nu al. Ik probeer het echt een beetje los te laten, maar damn het is lastig. Terwijl, ja wat heb ik te verliezen. Nouja, wilde dit ook even van mij afschrijven.

12 likes

Misschien een hele rare vraag, maar had je diegene aan de telefoon niet kunnen vragen over een uurtje terug te bellen? Je hoeft verder niet in detail te gaan waar het telefoontje over ging, maar als ik je berichtje zo lees heb je best wel lang aan de telefoon gehangen en ik zou zelf dan al aan het begin aangeven van ik heb nu een solli. Je kan tijdens je werk ook niet altijd maar lang bellen. Bij een belangrijke meeting kan er soms echt niets tussenkomen. Misschien dat ze dat wilde aangeven?

1 like

Ah ja is begrijpelijk hoor!! Zulke gesprekken zijn altijd wel “kut” op de een of andere manier terwijl je echt alle redenen hebt om gewoon een tegenbod te doen! Ik duim voor je

1 like