Sollicitatietopic (Deel 1)

Ik heb vorige week woensdag gesolliciteerd op een vacature via LinkedIn en mail met motivatie. Mijn cv is vorige week al bekeken (kan je zien op linkedin) maar heb op mn mail nooit een bevestiging oid ontvangen. Zouden jullie nu mailen of alles goed is binnen gekomen?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Ik had in een opwelling gesolliciteerd en eerste gesprek was rommelig en nu mag ik naar een tweede. Moet er zelf eigenlijk nog over denken wat ik wil mbt dat bedrijf. Ga niet zomaar mijn zekerheid opgeven.
Nu meer de diepte in dus moet het goed gaan voorbereiden. Wat doe ik mezelf eigenlijk aan.

Zou bellen, is wat directer dan mailen. Maar sowieso niet raar om erachteraan te gaan

2 likes

@sofetch @zwaardvis jullie al wat gehoord van het rijkstraineeship? Want uiterlijk de 23e zouden we wat horen en dat is vandaag haha

Ja ik wel, vorige week al geloof ik, maar ik ben niet door. Had 0 punten voor de game haha, zoals ik al had verwacht. Had daarmee niet genoeg punten om door te gaan helaas. Ik hoop dat je snel wat hoort (en dat je dus wel door bent!)

Gefeliciteerd, wat goed! Haha had je dat ook als voorkeur opgegeven of niet? Ik denk door zaken als de toeslagenaffaire dat misschien niet veel mensen dat zouden zien zitten, maar het kan tegelijkertijd ook wel interessant zijn denk ik.

Nee helemaal niet haha! Ik ga nog even contact opnemen (vooral om me ook voor te bereiden op het gesprek natuurlijk), misschien dat het me dan duidelijker wordt haha.
Wel balen zeg dat je niet door bent, die game was zo pittig inderdaad.

1 like

Gefeliciteerd! En wat random haha, ik was ook kandidaat voor Economische zaken en klimaat / Ministerie van landbouw, natuur en voedselkwaliteit terwijl ik heel graag ocw wilde?
Maar ik ben niet door! Ben er niet heel verdrietig om want ik ben heel blij met mijn baan momenteel.
Ik had voor de cognitieve capaciteitentest 20 van de 20 maar op persoonlijkheid, jawel, NUL :thumbsup:
Ik ben dus wel slim maar heb geen persoonlijkheid hahahaha, bedankt overheid

12 likes

Heb een mail gestuurd want kon alleen een klantenservice nummer vinden. Krijg net terug dat mn sollicitatie goed ontvangen is en ik binnenkort wat hoor, spannend!!! En ook nog gesolliciteerd voor een andere baan aaah

3 likes

Inzetten op jouw frisse blik en wind in de organisatie! Wat voor kennis en vaardigheden neem jij mee die de organisatie eindelijk verder kunnen helpen qua cultuurverandering, minder bureaucratie en meer wederzijds vertrouwen richting de burger/maatschappij? Ik denk dat ik daar m’n pitch op zou richten wanneer je niet per se een logische match lijkt met de organisatie
(Ongevraagd advies sorry)

2 likes

Nee heel waardevol juist, thanks! Je hebt helemaal gelijk ook :grinning_face_with_smiling_eyes: ik bekeek het iets te rechtlijnig maar er zit natuurlijk een hele wereld achter die organisatie

1 like

Nee er stond alleen dat ik kandidaat was voor dat ministerie, zonder verdere uitleg. Het was mijn 3e keus dus ook niet heeeel raar, dan is belastingdienst veel meer uit de lucht gegrepen haha. Ik ben benieuwd wat ze zeggen als je contact met ze opneemt!

1 like

Hoe werd persoonlijkheid dit jaar getoetst? Wel pittig dat dit jaar ook nog een game is toegevoegd. Had vorig jaar gesolliciteerd maar scoorde niet hoog genoeg tov de gekozen trainees na het eindgesprek

Ik heb nu vakantie en begin in mei met een nieuwe baan maar ben ineens heel bang dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt.

1 like

Gelukkig is er een proeftijd die net zo goed voor jou geldt :slight_smile: en als het echt niet bevalt kun je toch weer iets anders zoeken?

Waarom ben je bang dat het niet de juiste keuze is?

1 like

Het waren stellingen als “ik kan goed samenwerken” en dan moest je aangeven in hoeverre je het daar mee eens/oneens was
Er was nu ook een game assessment waarmee ze allerlei eigenschappen gingen testen en de traditionele capaciteitentest met figuurreeksen e.d.

Ik heb ooit tussen studies gewerkt bij belastingdienst en dat was leuk. Lag wel aan mijn mede tijdelijke krachten, het werk wat ik deed was redelijk simpel. Op die afdeling vielen de collega’s iig mee.
Ik heb nog geen geschikte vacature gezien anders ga ik daar weer solliciteren.

1 like

Ik ga terug naar een oud werkgever dus dat voelt een beetje dubbel.
Maar zag net in m’n postnl app dat ze me een kaartje gestuurd hebben dat ze ernaar uitkijken.

Maar het kan ook juist heel goed zijn!
Een vriend van me is ooit weggegaan bij een werkgever omdat hij echt in een hele nare situatie zat daar. Hij heeft een paar jaar ergens anders gewerkt, en is toen uiteindelijk gevraagd om daar opnieuw te komen werken. Hij heeft er toen over getwijfeld, omdat het inderdaad dubbel voelde en hij ook bang was dat het opnieuw mis zou gaan, maar het toch gedaan.
En het tegenovergestelde is juist gebeurd, het gaat juist supergoed en het heeft hem daarom ook echt wel geholpen om het af te sluiten. Hij werkt daar nu echt heel fijn!
Is natuurlijk maar Ă©Ă©n verhaal en het zegt niets over jouw situatie, maar misschien is het een beetje een hart onder de riem.

2 likes

Ik kom me hier melden, want ik ben bezig met het zoeken van een baan voor na mijn afstuderen. Gisteren heb ik gebeld met mijn huidige bijbaan, want ik wilde aangeven dat ik daar graag zou willen blijven. Dat telefoongesprek voelde echt als het spannendste ooit haha. Maar wel blij dat ik het gezegd heb en ze gaan er wel over nadenken.
Ik ben een leuke vacature tegengekomen, die ik niet wil laten schieten voor het geval dat ze mij misschien wel willen aannemen. Dus ik heb net gesolliciteerd (voor het eerst ooit voor een ‘echte’ baan). En mijn huidige bijbaan als referentie opgegeven, ongemakkelijk haha. Ik krijg er ook stress van om met meerdere bedrijven tegelijk ‘bezig’ te zijn. Zo spannend deze tijd phoee.