Vind ik lastig te beantwoorden! Het is gewoon een feit dat gendergelijkheid meer een ding begint re worden overal. Dus er zijn bijvoorbeeld ook wel enkel vrouwen events om kennis te maken. Zou een voordeel kunnen zijn. Heb zelf nooit meegedaan aan dingen enkel voor vrouwen omdat ik niet geselecteerd wil worden op basis van geslacht.
Maarja aan de andere kant geeft zo een event je enkel de mogelijkheid in een brief te zeggen “ik heb met die en die gesproken op dat event en daarom solliciteer ik” (kort door de bocht).
Maar met een goed cv, goede middelbare schoolcijfers, bachelor cijfers en je master cum laude kom je sowieso wel door de eerste selectie heen en daar helpt vrouw zijn niet perse in, maar het werkt het ook niet meer tegen. Verder ligt het voor mijn gevoel puur aan je capaciteiten: hoe scoor je op je intelligentietest en hoe doe je je case? Heb niet het gevoel dat geslacht helpt of tegenwerkt daar. Het wordt wel een ander verhaal als je de promotie gaat maken van senior consultant naar partner, dan werkt vrouw zijn je volgens mij nog steeds tegen en is het allee behalve dat het in je voordeel werkt.