Heb je al een referentie moeten opgeven? Ik heb namelijk nog nooit gehad dat ze er om vroegen.
Ik gebruik een standaard van Word. En dan beetje de kleuren en volgorde van sommige dingen aangepast/weggehaald. Vind het wel mooi geworden zo.
Heb je toevallig een goede vriend of vriendin waarmee je ooit samengewerkt hebt, die je op kunt geven?
Ik kan het zelf bijna nog niet geloven, maar volgens mij heb ik net een baan aangeboden gekregen? Ik was vrijdag op tweede gesprek geweest, maar toen gaven ze aan te twijfelen vanwege mijn gebrek aan ervaring, dus ik had deze baan eigenlijk al afgeschreven… maar nu heb ik hem dus toch? Ze hebben een voorstel gedaan m.b.t. salaris en ik ga ze morgen terugbellen, maar natuurlijk ga ik dit doen! Mijn eerste échte grotemensenbaan
Gefeliciteerd!!
Dankjewel! Ik hoop dat jij ook snel weer een leuke baan krijgt!
Zat er bij jou lang tussen t eerste gesprek en het telefoontje voor het tweede gesprek?
Dat afwachten sloopt mij zo erg
Super leuk, gefeliciteerd!!
Ik heb donderdag mijn allereerste gesprek, ik vind het echt super spannend. Maar heb er ook echt zin in, is ook voor een vacature die ik echt heel graag wilde.
Alleen voor-daarna, wat ik wel heel lastig vind, de salarisindicatie ligt €800 euro uit elkaar en nu verdien ik er zo een beetje tussenin. Ik weet niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan, ik heb nog nooit ergens gesolliciteerd/gewerkt waar loon überhaupt onderhandelbaar was (€1600-€2400 en ik verdien bij mijn huidige baan €2100). Is het dan gek om te zeggen van joh ik verdien nu dit en zou wel rond dit bedrag willen blijven.
Gefeliciteerd! Wat fijn
Het hangt er een beetje vanaf of dat wat je nu doet relevant is voor wat je daar gaat doen. €1600 is voor mijn gevoel voor een schoolverlater die wel de basis en het diploma heeft maar alles verder nog moet leren. €2400 is voor iemand die precies de skills en het liefst wat ervaring heeft of zich daar naar toe kan lullen.
Ahh, salaris onderhandelingen is echt shittie ja. Ben daar altijd te verlegen ofzo voor haha! Maar zou wel iets hoger gaan zitten dan je eigenlijk wilt verdienen, dan kan er altijd nog iets af.
Het komt niet vaak voor, maar ik ben zowel schoolverlater als over gekwalificeerd voor de vacature. Heb alleen een Propedeuse, maar voor de vacature zijn geen opleidingseisen (wel scholingsmogelijkheden). Mijn werk- en leerniveau ligt wel hoger dan gewenst.
Ben vooral bang om financieel €500 achteruit te gaan per maand, weet ook niet 100% zeker of ik dat wel zou accepteren tenzij het gepaard zou gaan met een traineeship. Die €2400 zal ik ook nooit eisen, maar zo rond de €2000 lijkt me wel hopelijk wel redelijk als ik echt goed in de functie pas.
Maar in het echt ben ik een watje en ga ik vast overal akkoord mee haha en blij als ik weg kan waar ik nu ben
Hm ik snap je dilemma.
Mag ik vragen wat voor soort baan je nu hebt? Horeca, winkel, klantenservice? Want met schoolverlater wordt vaak wel een afgestudeerde schoolverlater bedoeld en daar is die ondergrens op gebaseerd. Dus echt een starter met een relevante opleiding.
Oh, echt haha. Ik dacht altijd dat een schoolverlater iemand was die zijn school niet had afgemaakt. Oepsie. Nee, ik heb gewoon nooit een diploma behaald, doe nu wel moderne bedrijfsadministratie wat mbo-5 niveau is.
Ik werk in de klantenservice. Had zelf voor ogen met 40 uur hopelijk rond de €2000 euro te kunnen verdienen, ik vind het wel heel belangrijk om financieel onafhankelijk te blijven van mijn vriend en niet elke laatste week van de maand te smachten naar nieuw loon. Van €1600 zou ik best kunnen bestaan, maar dure tripjes naar de tandarts of sparen zou er echt niet in zitten.
Mijn eerste gesprek was op vrijdag 1 februari en op maandag 4 februari belden ze aan het eind van de middag! Maar ik heb ook wel eens bijna een week moeten wachten op een telefoontje, dus het verschilt nogal per organisatie.
Ik ga werken bij een bedrijf waarbij ik gedetacheerd word naar overheidsinstanties (gemeenten, provincies e.d.) op projectbasis, bijvoorbeeld als projectondersteuner.
Absoluut niet gek! Echt doen hoor! Het is heel normaal om te zeggen: ik verdien nu dit en daar wil ik niet onder gaan zitten. Als je dan ook nog kunt beargumenteren waarom je dat moet verdienen (en het liefst nog meer), is er een grote kans dat je het gewoon krijgt!
Echt niet verlegen zijn, daar heb je alleen jezelf mee elk bedrijf zal zijn best doen om zijn maandlasten met een paar honderd euro te verlagen, maar de meeste kúnnen het best. Ze moeten alleen een goede reden hebben. En alleen jij kan ze die geven. Kunnen of willen ze het echt niet betalen: dan hoor je het vanzelf. Dan zeggen ze nee. Niet tegen jou maar tegen je voorstel. Dat is gewoon heel zakelijk, en dat is het in de basis ook: een zakelijke overeenkomst.
Dus sowieso vragen, want (hier komt een moederuitspraak) “nee heb je, ja kun je krijgen”.
Ik snap het.
Ik denk dat je die nuance die je hier post in je achterhoofd moet houden tijdens het gesprek. Het is op zich best wel een goede markt als je iets zoekt, dus ik zou zeggen: afhankelijk van hoe sterk je je voelt na het gesprek zou ik inzetten op die €2000. Je voelt waarschijnlijk tijdens het gesprek zelf wel aan of dit echt belachelijk veel is omdat je bijna overal tegenaan liep of: kat in het bakkie, die €2000 ben ik waard.
@anon18050057 @Evi-lena Dankjewel voor de tips, daar heb ik heel veel aan. Kunnen de zenuwen daar ook weer wat over worden verminderd.
Succes!!