Even een update voor mensen die het leuk vinden het salarisvoorstel waar ik mee kwam, is het niet geworden. Maar we zitten nu precies in het midden + ik krijg de reiskosten helemaal vergoed.
Ik ben helemaal blij!!
Even een update voor mensen die het leuk vinden het salarisvoorstel waar ik mee kwam, is het niet geworden. Maar we zitten nu precies in het midden + ik krijg de reiskosten helemaal vergoed.
Ik ben helemaal blij!!
Ik moet een online assessment maken. Een IQ en EQ-test. Heeft iemand misschien tips hoe ik dat het beste kan voorbereiden? En waar ik het het beste kan oefenen?
Ahhh, wat fijn! Gefeliciteerd en heel veel succes
Ik zit er aan te denken om te solliciteren voor een rol bij de politie (bedrijfsvoering, niet in de operatie). Heeft iemand hier ervaring mee, en moet ik nog specifiek ergens rekening mee houden?
Goed gedaan!
Ik had in de kerstvakantie 4 brieven verstuurd en heb inmiddels 2 afwijzingen helaas. Op eentje krijg ik na 18 januari een reactie en voor de andere moet ik ff nabellen. En ben nog bezig met 2 brieven voor hele leuke vacatures!
@Chan als je googelt kun je heel veel oefentestjes vinden
Ik mag donderdag op gesprek komen bij een bedrijf! Ik heb inmiddels 4 vacatures verzonden en deze past het minst bij mijn achtergrond. Dus ik ben benieuwd!
Vandaag ook geprobeerd contact op te nemen met een bedrijf waar ik een maand geleden gesolliciteerd had. Ik had nog niets vernomen maar ik liet het even los i.v.m. de feestdagen. Echter kreeg ik het bedrijf met geen mogelijkheid aan de lijn? Al een paar dagen niet. Vandaag nam er eindelijk iemand op maar diegene ook geen info verschaffen. Na 3x doorverbonden te zijn sprak ik zelfs met een warehouse medewerker die ook van niets wist. Ik heb vervolgens een oud studiegenootje gecontacteerd die werkzaam is in dat bedrijf, blijkt dat zij met een burn-out thuis zit Ik wil niet terug bij mijn vorige werkgever omdat het daar ook een zooitje ongeregeld was maar dit bedrijf lijkt daar prima op aan te sluiten.
Nou, inmiddels een e-mail terug van dat bedrijf waar een oud studiegenootje van mij werkt. Ik kreeg het volgende te horen: ik zie nergens dat je ervaring hebt met X,Y&Z.
Online staat dat je moet voldoen aan totaal andere dingen: A,B&C. Ik zie X,Y&Z nergens staan? :â) Nu al klaar met dit bedrijf, terwijl ik er geneens werk. Ik heb wel uiterst politiek correct teruggemaild dat ik niet op de hoogte was dat ik ervaring nodig had van X,Y&Z maar wel voldoe aan A,B&C: zoals online staat beschreven.
& @fiooltjes dankje!
Bij mij heeft het ook heel lang geduurt, maar ooit vind je een baan die echt bij je past. Zoân afwijzing zegt meer over het bedrijf dan over jou. Heel veel succes, ik hoop dat jij ook snel kunt beginnenâ:four_leaf_clover:
Weet iemand hier trouwens of er voorkeur wordt gegeven aan een net opgemaakte cv âgewoonâ gemaakt in word of is het altijd een pre wanneer je een leuk design maakt in bijvoorbeeld canva?
Oke dan hou ik daar rekening mee, dankjewel!
wat zijn nog goede vragen die eventueel aan bod kunnen komen bij een sollicitatiegesprek en waar ik me dus op kan voorbereiden? Heb de standaard vragen al wel voorbereid
We kiezen er toch voor om dit topic openbaar te houden. Op dit moment hebben we 1365 topics waarvan 47 besloten zijn, en om een gezonde verhouding te houden tussen openbaar en besloten, bewaren we members-only echt voor hele gevoelige persoonlijke onderwerpen, posts over kinderen, fotoâs en dergelijke.
Na 19 keer te zijn afgewezen heb ik morgen een gesprek. Door alle afwijzingen ben ik wel onzeker over mijn kansen en probeer ik het goed voor te bereiden. Alleen ik vind het zo lastig om goede en slechte kwaliteiten over mezelf te formuleren? Terwijl dat natuurlijk echt zoân standaardvraag is.
Ik heb afgelopen week een kennismakingsgesprek gehad en dat ging heel goed. Morgen mag ik met 2 mensen om de tafel (afdelingsmanager en ondersteunend HR), dus ik ben een beetje bang voor een âcross-fireâ gesprek waarbij ik gebombardeerd word met vragen. Als ik dit gesprek goed doorkom moet ik ook nog eens met het hele team om tafel.
@Pannenkoek Misschien is het makkelijker om inspiratie te halen uit (professionele) situaties die je meegemaakt hebt? De manier waarop je met zoân situatie omgegaan bent, zegt vaak al veel over je persoonlijkheid.
Ik ben een assessment aan het maken en de cijferreeksen gingen zĂł slecht. Ze waren veel moeilijker dan dat ik had geoefend
Ik had een template gekocht op etsy! Heb zelf in mijn stage heel veel cvâs moeten bekijken en een cv zonder mooie opmaak/kleur/foto werd het meestal niet
Ik had er een gedownload op canva maar begon opeens heel erg te twijfelen! Dan houd ik het lekker hierbij.
Dit geeft me wel hoop. Ben benieuwd
Ja dat is wel een goede tip! Dankjewel
Oh dankjewel voor de tip! Dit ga ik doen, ben wel benieuwd wat daar uitkomt.
En het gesprek ging wel goed⊠alleen ze zoeken echt iemand met meerdere jaren ervaring in dat gebied en het is voor mij helemaal nieuw. Hij heeft wel uitgelegd waarom ze dat echt willen en ik begrijp hun beweegredenen daarin wel. Alleen heb ik wel gevraagd waarom ik dan ĂŒberhaupt ben uitgenodigd voor een gesprek omdat het nergens in mijn cv of motivatie is terug te lezen dat ik daar ervaring in zou hebben. Hij was het daar ook wel mee eens en degene waar ik in eerste instantie gesprek mee zou hebben belt me daar nog over terug (was nu ziek, daarom had ik ineens een gesprek met iemand anders).
Hij was wel onder de indruk van mijn brief en cv zei hij. Weet niet of dat een goedmakertje was of dat hij dat echt vond maar hij wilde me wel bewaren voor in de toekomst. Ook omdat we elkaar nu wel een keer gesproken hadden⊠dus ben benieuwd of er uiteindelijk nog iets uitkomt of dat ik nooit meer iets hoor.