Ik kreeg net een mailtje naar aanleiding van mijn solicitatie en maak me er veel te druk over dan nodig is denk ik. Maar ik zag het mailtje en dacht ‘uitnodiging voor een gesprek!!!’ En toen was het een vraag over mijn huidige opleiding en wanneer ik het diploma haal.
Ik kreeg afgelopen week de tip om voor goede/slechte kwaliteiten te kijken naar je kernkwadranten. Op deze site wordt goed uitgelegd hoe je die kan achterhalen. Het was voor mij althans nieuwe info, misschien ben jij er wel iets mee.
Oh, ik zie nu dat je gesprek gisteren was. Hoe is het gegaan?
Oh 2, jammer dat ze echt iemand zoeken met heel veel ervaring en je die nog niet hebt. Maar wel fijn dat je er eerlijk naar gevraagd hebt en ze ook geantwoord hebben. Fijn om te horen dat je brief en CV goed in de smaak vielen, hopelijk hoor je dan echt nog iets van het bedrijf als er een nieuwe functie vrijkomt.
Ik mag niet op gesprek komen vanwege mijn slechte assessment . Ik heb het rapport van ze gekregen en het is echt super slecht. Het rapport is ook grotendeels (als in 90%) negatief.
Joeeee ik mag op gesprek komen voor twee traineeships
@Chan ah shit wat jammer zeg. Heb je nog andere dingen lopen?
Ah balen zeg!!! Herken je wel dingen uit hun rapport? Heb je feedback gehad?o
Ik heb zojuist een heel akward sollicitatiegesprek gehad. Ik poste het net in het WWJEK-topic maar diegene die het interview moest afleggen had meer zenuwen dan mij. Ik had een aantal countervragen klaar liggen en daarmee heb ik haar zeker 2 keer klem gepraat. Ze kon me ook geen duidelijke informatie verschaffen met betrekking tot die functie. Uiteindelijk vroeg de HR-medewerkster ook meer vragen aan de interviewster dan aan mij. De HR-medewerkster gaf me wel 2x een compliment over mijn kritische vragen (dat is ook een eis voor deze functie trouwens).
Ik had er eigenlijk boven moet staan, maar door deze ongemakkelijke situatie voelde ik me ook steeds minder op mijn gemak. Ik ben benieuwd of ik door ben naar de volgende ronde.
Ja, ik herken mezelf er grotendeels wel in. Alleen nu lijkt het net alsof mijn hele persoonlijkheid kut is, omdat er rode kruizen bij staan . En ik weet zeker dat ik die baan goed kan uitvoeren, dus ik baal best wel. Ik moet de recruiter morgen nog terug bellen, want ze belde me toen ik aan het werk was.
@monkeyslut ik heb nu niets meer lopen. Had echt mijn hoop op deze gevestigd, dus morgen ga ik weer even zoeken naar nieuwe vacatures. Heb er al wel 1 gevonden waar ik sowieso op wil solliciteren.
Is degene die het interview afnam diegene die je manager zou worden als je de baan krijgt? Wil je er dan nog voor werken, als je nogal een slechte indruk kreeg?
Ze zou inderdaad mijn leidinggevende worden. Ik kreeg nu de indruk dat ik binnen no-time over haar heen zou kunnen walsen -niet de meest ideale match dus. Maar voor mijn gevoel zit ze zelf ook niet in een functie die haar goed afgaat gezien in de functieomschrijving staat dat je sterk in je schoenen moet staan etc. Ik wacht gewoon even af op de feedback en zal zelf ook terugkoppelen dat ik het best een vreemd gesprek vond.
Morgenochtend mijn eerste echte sollicitatiegesprek. Pfoe spannend haha. Het is bedoeld als kennismaking waarin ze me ook meer over de functie e.d. gaan vertellen. Alleen jammer dat ik niet heel veel tijd heb om me voor te bereiden aangezien ik straks moet werken tot vanavond laat Nu maar even hard aan de slag!
Jammer dat het hem niet geworden is, maar je wil ook niet werken bij een bedrijf dat jou allemaal rode kruizen geeft toch? Waarschijnlijk kom je nu bij een “betere match” terecht, alleen vervelend dat je nog door moet zoeken. Succes daarmee!
Ik heb vrijdag een kennismaking via Skype, over een paar weken een kennismaking bij een ander bedrijf en bij weer een ander bedrijf mag ik een assessment doen + video pitch. Allemaal voor traineeships en dat wil ik het liefste, dus ben blij
Ik ben door naar de volgende ronde! Ik had het eigenlijk niet verwacht maar ben alsnog blij. Diegene van HR belde me op en vroeg hoe ik het vond gaan. Daarop anwoorde ik dat ik het moeilijker vond dat het kennismakingsgesprek en zelfs af en toe ongemakkelijk vond. En toen antwoorde zij dat ze het totaal niet zo ervaren hadden. Vreemd gevoel werkt af en toe zeg.
Ik mag vrijdagochtend alweer op gesprek. In de middag heb ik een 2e sollicitatie waar ik op gesprek mag dus ik hoop weer per 1 feb aan de slag te kunnen!
Spannend, succes!
Het was gelukkig een heel fijn gesprek. Er bleek ook een openstaande vacature die beter bij mijn opleiding past dan de functie waar ik oorspronkelijk op had gesolliciteerd dus we hebben het ook over die mogelijkheid gehad. Nu even laten bezinken en dan hebben we maandag weer contact. Er werd me ook gevraagd naar een salarisindicatie alleen stond ik toen een beetje met mijn mond vol tanden haha. Dus daar moet ik me ook even in verdiepen.
Ik heb altijd werk gehad, maar nooit echt serieus hoeven solliciteren en brieven hoeven sturen etc. Nu voor het eerst - ook al ben ik al bijna 30 - ben ik hier wel mee bezig en ik vind het zo spannend haha. Maar het gaat lang niet zo vlot als ik had gehoopt, ben dan ook heel slecht opgeleid dus heb ook niet echt een werkgebied dus probeer eigenlijk van alles uit.
Heeft iemand van jullie wel eens een sollicitatiecursus of iets gevolgd? Ben echt maar wat aan het doen eigenlijk en zien wel waar het schip strand, maar de tijd gaat best hard en wil eigenlijk het allerliefste per 1 maart ergens anders beginnen.
Heb als nood wel wat klote baantjes in mijn achterhoofd, maar wil voor mij eigen geluk mijn situatie het liefste vooruit helpen en niet stagneren.
Ik kom goed nieuws melden! Vrijdag had ik de 3e ronde en 1 uur later werd ik al gebeld dat ze mij graag een aanbod willen doen! Ik had het niet verwacht maar ik heb binnen 3 weken een baan in een ander vakgebied gevonden - dus ik ga nu een ‘carrièreswitch’ maken. Hartstikke spannend! Ik krijg maandag het contract voorgestelt. Maar ik ga er sowieso op vooruit qua vrije tijd (1 uur minder reistijd per dag, 2 weken extra verlof per jaar, de mogelijkheid om thuis en 32h te gaan werken). Ik ben blij
@HenkdeMol Ik herken je situatie! Ik heb 5 jaar gewerkt bij mijn 1e werkgever. Dankzij iemand die ik kon, ben ik daar begonnen met een bijbaantje naast mijn studie. Uiteindelijk kreeg ik een contract. Misschien als tip maar uiteindelijk gaat het er om hoe je bent als persoon, of je in het team past en je bereidheid om te leren. Ook al heb je geen directe ervaring, ik denk dat het van belang is meer nadruk te leggen dat je enthousiast bent en hoe je in bepaalde sociale situaties reageert (ongeacht welk werkgebied). Binnen een nieuwe functie begin je in principe ongeveer altijd weer ‘opnieuw’.
Proficiat! Superleuk en spannend!
Wil je vertellen wat je eerst deed/in welk vakgebied je werkte en wat je nu gaat doen? Ik ben super benieuwd naar je carrière switch!
@Applepie ben ik ook benieuwd naar! Ik ben nu ook aan het solliciteren maar het sluit niet aan op mn achtergrond, dus ben benieuwd. En gefeliciteerd!
Ik had vrijdag een Skypegesprek en dat ging wel goed, mag op 5 februari op gesprek komen! Op 22 februari heb ik nog ergens anders een gesprek, en ik ben nu bezig met de tweede ronde voor een traineeship. Heb net een assessment gemaakt (de intelligentietest was zoooo makkelijk?) en moet vandaag ook nog een videopitch maken en dat vind ik heeeeel kut.
En hoop deze week iets te horen nav drie brieven die ik heb verstuurd, anders even nabellen.
Wat toevallig, ik ben ook bezig met mn aanmelding voor een traineeship waarvoor ik een assesment heb gemaakt afgelopen week en vandaag een videopitch moet maken! Is het toevallig voor een groot blauw bedrijf? En heb je je pitch al gemaakt inmiddels? Ik ga zo beginnen maar kom maar niet tot een goed idee