Ik ben wel gewend dat een inhoudelijke reactie wat langer duurt. Meestal ontvang ik een mail dat het ongeveer twee weken duurt. Ik kan me voorstellen dat het met de feestdagen nog wat langer duurt allemaal. Veel mensen zijn natuurlijk vrij.
Ja, feestdagen. Veel mensen waren 2 weken vrij. Is de deadline om te reageren ook al geweest?
Heb zelf 4 brieven verstuurd en op 1 een reactie gehad dat ik na 7 januari geïnformeerd zou worden.
Ik kom ook weinig vacatures meer tegen, hopelijk trekt dat snel weer aan.
Ja, dat komt echt door de feestdagen hoor! En nu moet iedereen eerst weer alles bijwerken voordat ze een inhoudelijke reactie kunnen geven denk ik.
Ik zit echt een beetje in een dip. Ik heb nu nog 1 sollicitatie lopen, maar daar hoor ik volgende maand pas meer over. Ik kan verder gewoon niet echt boeiende vacatures of bedrijven vinden. Het is allemaal een beetje ‘meh’ en dat wil ik ook niet, maar ik voel de druk vanuit mijn omgeving toenemen. En het gat op mijn cv wordt alleen maar groter zo. Mijn studievriendinnen begrijpen het gelukkig wel, omdat zij ook in een soortgelijke situatie zitten. Dus dat is wel fijn opzich
Ik heb dus net sollicitatiegesprek gehad en hoor vandaag de uitslag. Nu werd ik zojuist gebeld door twee andere bedrijven. Ik wil eigenlijk pas terugbellen als ik de uitslag van mijn eerste gesprek weet maar misschien is dat raar. Vind beetje onhandig om al in gesprek te gaan terwijl ik misschien al andere baan heb?
Ik vind het aanbod voor vacatures ook beperkt, maar blijf toch kritisch kijken naar functies. Heb je open sollicitaties al geprobeerd?
Nee, nog niet. Daar kan ik nog wel naar gaan kijken!
Vandaag weer eens een sollicitatiegesprek gehad, het was een positief gesprek en volgens mij een heel interessante functie! Morgen hoor ik meer.
Ik werd net ook gebeld door een bedrijf waarbij je gedetacheerd wordt naar publieke organisaties, daar heb ik over een paar weken een eerste gesprek gepland. Wat een ontwikkelingen ineens
Bij dat laatste bedrijf is de reistijd maximaal 1,5 uur enkele reis (inclusief file), is dat een beetje te doen? Ik ga waarschijnlijk 32 uur per week werken.
Ja, ik werd dus net gebeld dat ik de baan heb ! Ga morgenochtend meteen de andere bedrijven terugbellen.
Hmm ik reis ruim een uur, uur en een kwartier ongeveer. Ik vind dat te doen, maar langer zou ik eigenlijk echt niet willen. Wat ben je gewend? Scheelt wel dat het vier dagen is, en als je het echt heel leuk vindt, zou ik het er wel voor over hebben.
Ik werk momenteel 20 minuten van huis, maar heb eerder ook wel verder gereisd. Het lijkt me wel een supertoffe functie en het is op projectbasis, dus ik zal niet jaren op dezelfde locatie gaan werken. En dat het 4 dagen is, scheelt inderdaad ook!
Mijn reistijd is 1,5 uur enkele reis en ik werk 5 dagen. Is best vermoeiend en ik zou het niet aanraden voor langere tijd, maar voor max. een paar jaar als je de baan graag wil vind ik het te doen
Nu moet ik wel zeggen dat mijn werk wel redelijk flexibel is en ik soms bijv. een uurtje per dag in de trein werk, met dat soort opties zou je het makkelijker kunnen maken voor jezelf als ze daarvoor openstaan!
Ik ben vast een aansteller, maar ik vind bij 32uur of meer een uur reistijd echt de max, eigenlijk zou ik al niet meer dan een half uur willen en ik weet dat dat verwend klinkt.
Maar het ligt ook aan hoe flexibel het werk is. Als thuiswerken, later/vroeger beginnen etc een optie zijn, lijkt het me nog wel te doen. Zeker als je de baan heel leuk vindt!
@NewBlood Gefeliciteerd!!
Ik ben echt super super verwend met een reistijd van 7 minuten met de auto. Al wil ik wel na de zomer gaan solliciteren, maar dan verwacht ik maximaal een half uur reistijd te hebben.
Ik heb in de kerstvakantie 4 brieven verstuurd, hoop deze week iets te horen! En ben nog bezig met een brief voor een andere heeeele leuke vacature, bij de universiteit waar ik heb gestudeerd. Lijkt me zo leuk/chill om daar te werken. Maar volgens mij solliciteren daar zoooveel mensen op.
En heb me ook maar ingeschreven bij een flexpool voor administratief/secretarieel werk, heb ik al eerder gedaan en is prima om tijdelijk te doen tot ik iets anders heb. Ik ben iig heel gemotiveerd om iets anders te zoeken en kom ook wel veel dingen tegen waarvoor ik aan veel eisen voldoe + waar ik enthousiast van word, dus dat is fijn. Hopelijk kan ik dat vasthouden.
Ik werk dagelijks van 8 tot 5 en heb daarbij een een enkele reistijd van 1.5 uur, waarvan een uur in de trein. Ik doe het pas 4 maanden maar het valt mij erg zwaar. Gelukkig kan ik binnenkort 1 dag per week thuiswerken want dit houd ik niet lang meer vol. Volgens mij ben ik sowieso snel moe maar ik kan op woensdag al na 't eten in slaap vallen nu. Dat doe ik ook regelmatig haha, op de bank in slaap vallen. Ik hoop echt dat een dag thuiswerken gaat helpen, liefst op woensdag zodat 't de week een beetje breekt
Ik denk daarom dat 32 uur net te doen is! Als ze je tegemoet komen met bijvoorbeeld een uurtje eerder weg, dat je in de trein werkt, is ook fijn. Dit ga ik ook voorstellen op mijn werk…
Dit klinkt mij ook echt heftig hoor! Ik heb een stage met een reistijd van 1u 25min afgezegd om deze reden. Ik ben misschien een watje, maar ik heb mijn vrije tijd echt heel erg nodig en ik vind reistijd zelf heel erg vermoeiend. Ik werk liever 50 uur per week met een minimale reistijd dan dat ik 40 uur werk met 2 uur reistijd per dag.
Fijn dat je binnenkort wat thuis mag werken, hopelijk verlicht dat een beetje.
Ik reis elke dag 1 uur en 40 minuten enkele reis. Je went eraan. Het zijn lange dagen maar ik sport nog steeds 4x per week, mn huishouden is gewoon op orde en mn vriend krijgt ook aandacht. Ik zal niet zeggen dat het ideaal is maar alles went.
@Mariposa @En_17_Anderen @Brum @hummus Bedankt voor jullie reactie! Ik zou dan een leaseauto krijgen en dus niet met het openbaar vervoer gaan. En omdat ik gedetacheerd word, is er ook de mogelijkheid dat ik periodes wél dicht bij huis werk. Nou ja, eerst vandaag maar eens horen of ik op tweede gesprek mag voor een andere functie…
@Karamba ja zo ben ik ook, het vreet echt energie. Ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat het gaat wennen, zoals @hummus noemt. Het is natuurlijk super fijn als je eraan kan wennen, maar ik denk niet dat dat voor iedereen is weggelegd en dat maakt je niet meteen een mietje. Niet dat jij dat zegt @hummus maar mensen kijken me wel eens raar aan als ik zeg dat het vermoeiend is “want je gaat toch zitten en hoeft verder niks te doen?” ja is goed.