Is er iemand werkzaam als bedrijfsjurist die ik wat vragen mag stellen?
Ik wil solliciteren voor een baan die een eind weg is. Ze vragen om iemand die in de omgeving woont, ik zou dus moeten verhuizen mocht ik aangenomen worden. Waar geef ik dat aan? In mn cv vind ik het raar, ergens in mn brief?
Iemand ervaring mee?
Dan zou ik een beetje mezelf voorstellen in de eerste alinea en daarbij aangeven dat je bereid bent te verhuizen. Of als dat echt niet past, dan bij het einde, maar ik zou het denk ik meteen duidelijk willen hebben hahaā¦
Ja dat lijkt me wel het meest logisch ja! Ga dat doen Thanks.
Een tijdje geleden ben ik benaderd door een organisatie, en uiteindelijk bleken ze toch een andere rol te willen dan waarvoor ze mij benaderd hadden dus hebben ze mij afgezegd. Dit ging allemaal vrij knullig en niet volgens afspraak, en ik heb dan ook in een beleefde reactie laten weten dat een beetje teleurgesteld was en dat er door de gang van zaken een verwachting bij mij gewekt was, als tip voor volgende procedures.
Dit was begin december voor een positie in januari/februari, en nu zie ik daar ineens een vacature voor staanā¦ Voor de positie die ze drie weken geleden ineens toch niet nodig hadden dus, en nu ineens weer wel. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ze waren steeds enthousiast, maar het is nu al twee keer misgelopen. Alle keren hebben ze gezegd dt ik een sterk profiel heb en bij de organisatie pas etc etc, maar ik ben niet gekozen. Zouden jullie dit opvatten als een aardige (en fucking onduidelijke) afwijzing en het nu laten zitten, of zal ik ze contacten nav de nu openstaande vacature? Mijn vriend zegt verder dat ik niet voor ze moet willen werken als ze zo doen met hun (potentiele) werknemers, een goede vriend van ons is soortgelijk behandeld nadat hij er al enige tijd werkzaam was. Maarja, ik heb niet erg veel te kiezen qua organisaties in mijn branche en deze specifieke spreekt me wel heel erg aan qua focus en missieā¦
Ik heb nu inderdaad nog niets! Ik stuur ze denk ik even een mailtje om te peilen en hopelijk schept dat wat duidelijkheid, maar het spreekt inderdaad niet voor ze dat ze zo makkelijk omgaan met mensen. Even goed over nadenken dus Bedankt voor je reactie!
man man man ik hoor donderdag of ik de baan heb en MAN wat ben ik zenuwachtig
Het lukt me niet om je te dmen. Ik was benieuwd naar je opleidingen en cursussen en ervaringen op de werkvloer.
En?? Ben je aangenomen?
Prfff denk dat ze me pas na werktijd bellen
Spannend! Ik duim voor je!
Ik zat in nov ook in deze situatie en ik weet hoe zenuwslopend het kan zijn.
Spannend zeg! Ik zat laatst ook in spanning, toen belde ze me echt pas rond half 6 ughhhhh
Ik heb hier een tijd geleden eens wat gepost en kan nu zeggen dat ik vrijwel zeker een baan heb! Moet nog 2 weken training volgen maar het moet wel heel raar gaan willen ze me daarna niet aannemen. Ben zo blij en opgelucht, word ook echt weer wakker met zin in de dag en zin in het leven
Wat fijn! Gefeliciteerd!
Meh, stom ben 't niet geworden. En nu baal ik zo want wilde deze baan zo graag, en ondanks dat ze zeiden dat āer betere kandidatenā waren en dat ik het altijd āop een later moment weer kan proberenā, denk ik dat het wel aan mijn verhaal/motivatie heeft gelegen en meer de manier waarop ik het geformuleerd heb. Boehoe!
Ahh wat balen zeg! āEr waren betere kandidatenā vind ik altijd zo flauw en makkelijk om te zeggen. Ze hebben dus niet specifiek gezegd waarom zij beter waren?
Probeer er wel weer wat uit te halen! Je bent wat dit betreft weer een ervaring rijker en als je denkt dat het aan je formulering heeft gelegen, kun je je hier op focussen in een volgend gesprek.
(Maar alsnog balen)
ja ze zeiden wel dat die mensen bijv. al iets meer ervaring hadden (ik ben net afgestudeerd), al een afgerond promotietraject hadden of een goede referentie hadden van iemand. ja, ik heb dat niet, dus dat is shit. heb wel referenties, maar niet op papier en alleen een telefoonnummer en eigenlijk van iemand die er in dit vakgebied minder toe doet. mja ik snap het dus wel, al denk ik wel dat ik daar echt goed had gepast en t echt goed had kunnen doen. ik probeer to ver een halfjaar nog wel een keer haha, ga nu eerst 3 maanden reizen dus nog eventjes lang leve de lol dan maar en heb er inderdaad wel van geleerd! dingen die ik bij een andere sollicitatie goed mee kan nemen.
Ik werk bij een gemeente en het maakt volgens mij echt niet uit wat je tussendoor hebt gedaan. Heb een aantal collegaās die uit het bedrijfsleven wegkomen, mensen die al jaren bij de overheid zitten, ZZPāers, eigenlijk van alles wel wat. Iedereen brengt wat mee uit de eerder opgedane ervaring, dus als je wat anders doet tussendoor is dat volgens mij alleen maar waardevol.
Gemeente doet echt niet zo moeilijk over je eerdere werkervaring, als je maar duidelijk kan maken waarom je op dƔt moment hebt gekozen voor een gemeente.
OH en over het algemeen zijn ze bezig met een verjongingsslag! Je bent jong dus daar zijn ze eigenlijk wel naar op zoek! Gemiddelde leeftijd is vrij hoog en de komende jaren gaan een behoorlijke groep met pensioen.
Als je echt op korte termijn weer terug aan de slag wilt bij een gemeente (in een andere functie), zou ik nu eigenlijk proberen om bij een gemeente te blijven. Ik denk dat dat toch wel een pre is voor een sollicitatie bij de gemeente.
Het klinkt alsof je ineens heel graag weg wil bij je huidige werk?
En heb je al enig idee wat je nu wil gaan doen, want zoals ik begrijp wil je een andere richting op?
Wat naar dat er zo een onveilige en niet werkbare situatie is ontstaan! Ik snap dat je dan zo snel mogelijk op zoek wilt naar iets anders.
Ah sorry, ik had je post niet goed gelezen. Zoals je het nu verteld, zou ik mij niet alleen focussen op vacatures bij gemeentes nee. Want het klinkt niet alsof je heel duidelijke plannen of redenen hebt om bij een gemeente te willen werken op korte termijn. Wellicht dat er vacatures zijn bij een (hoge)school of zorginstelling die je aanspreken? Ik ken je verder niet dus ik weet niet wat bij je past, maar dat is gewoon wat in mij opkomt.