Jaa is logisch hoor, maar ze bellen altijd uit het niets hahaha
Hahaha ja is natuurlijk altijd onverwachts. Anders moet je een volgende keer gewoon zeggen dat ze niet gelegen bellen en je bv. binnen een uurtje terugbelt. Kun je jezelf nog even voorbereiden op het gesprek!
Oh jongens ik heb morgenochtend een sollicitatiegesprek voor een functie die ik supergraag wil en ik ben me plotseling toch een partij zenuwachtig. Ik heb het straks als ik uit mijn werk kom en vanavond ook nog eens druk dus ik heb niet heel veel tijd meer om te voor te bereiden.
Ik ben nu ook allemaal vragen aan het googelen die ik eventueel kan stellen. In de functieomschrijving staat heel duidelijk dat het een functie voor 6 maanden is. Is het heel opdringerig als ik vraag of er mogelijkheden zijn om te blijven/voor meer uren als die periode om is?
Een tijd geleden ben ik afgewezen voor een functie, maar omdat ze toch erg enthousiast waren over mijn profiel hebben ze me in hun bestand gehouden. Ik dacht ja sure daar hoor ik toch nooit meer wat van, maar nu krijg ik net een mailtje dat er een nieuwe plek vrij is en ze me daarvoor graag willen spreken. Het is gelijk volgende week maandag maar dan sta ik ingeroosterd op mān andere werk. Hoe bereid ik dit voor (ik weet niet op welk project of wat dan ook) en wat zal ik doen met dat gesprek? Ja zeggen voor maandag en het met mān andere werk, waar we niet breed ingepland staan, regelen of vragen of ze ook dinsdag zouden kunnen (dan ben ik vrij)?
@Bubbless Veel succes alvast voor morgen ochtend!! En ik vind dat helemaal geen opdringerige vraag. Misschien kan je vragen of er na de 6 maanden mogelijkheid is tot verlenging of mss kan je doorgaan in een andere functie oid
Dankjewel! Dan zet ik die vraag gewoon op mijn lijstje.
Kan je misschien nu of morgen nog even bellen met degene die je het mailtje heeft gestuurd? Dan kan je peilen of het gesprek eventueel verplaatst kan worden (zou gek zijn als ze daar geen rekening mee houden aangezien ze je op zoān korte termijn benaderen) en dan kan je direct meer informatie vragen over het project e.d.
Was vorige keer ook al, toen vroeg ze of ik dezelfde middag nog langs kon komen, op de dag dat ik mn sollicitatie had verstuurdā¦ Ik heb mn baas even gecontact en hij vind het geen probleem als ik maandag later begin, dus ik doe dat gewoon denk ik Heb inderdaad meer info gevraagd over het project en of er nog iets is wat ik kan voorbereiden, dus ben benieuwd
Ik zit ook echt in een dilemma, hopelijk heeft iemand advies.
Momenteel ben ik op zoek naar een meeloop stage (HBO) en er is nog genoeg tijd tot de deadline van school.
Ik had al een hele lange tijd een bepaalde stage bij bedrijf A op het oog. Het was precies wat ik wilde, ik had er leuke verhalen over gehoord en daarom had ik gelijk mijn motivatie en CV verzonden. Helaas is er deadline datum tot 8 december voor inschrijvingen, daarna worden mensen op gesprek gevraagd. Het bedrijf is groot, maar ook niet mega groot dat ze tientallen brieven binnen zullen krijgen. De kans om aangenomen te worden is redelijk groot.
Naast die stage was ik afgelopen week aan het oriĆ«nteren welke stages nog meer mogelijk zijn. Zo kwam ik via een online bureau op een andere stage terecht dat mij ook erg leuk leek. Dat bedrijfje maakte zoān haast dat ik na kennismaking afgelopen maandag, vandaag gelijk op sollicitatie kon bij bedrijf B. Het gesprek was gezellig en ging goed en we hadden een afspraak gemaakt dat ik 10 december zou beslissen. Nu werd ik zojuist gebeld door het online bedrijfje achter de vacature dat dit helemaal niet de bedoeling was (vanuit beide kanten was er een terugkoppeling over de sollicitatie) en dat ik morgen MOET beslissen of ik de stage aanneem.
Omdat het allemaal zo snel is gegaan en ik opeens morgen moet beslissen zit ik enorm in de stress. Afgelopen weekend was ik nog aan het oriƫnteren op stages en vanavond moet ik een beslissing maken. Verglijkingsmateriaal tussen andere sollicitaties heb ik niet.
Hoe zouden jullie dit oppakken? Ik vind het zonde om deze leuke stage te laten gaan, maar heb nauwelijks de mogelijkheid gehad om mij Ć¼berhaupt te kunnen oriĆ«nteren en andere sollicitaties te houden.
Dat bureautje krijgt waarschijnlijk geld als jij ja zegt, daarom zetten zij er zoān druk achter. Kun je niet terugbellen en zeggen dat je even wat extra bedenktijd nodig hebt. Dat je niet tot 10 december āmagā wachten snap ik wel, zij willen ook wel verder. Maar dat je ineens binnen Ć©Ć©n dag moet beslissen is ook niet helemaal eerlijk.
Wat Daantje zegt zou ik ook doen, en anders gewoon accepteren en weer opzeggen als je toch bij die andere plek mag komen. Beetje lullig, maarja dan ben jij in ieder geval zeker van een leuke stageplek.
Ja dit is zeker ook een optie!
Ik heb een nieuwe baaaaan. Nog nooit zoān lang sollicitatieproces gehad, maar ze twijfelsen voor geen minuut. ZO BLIJ
Pure herkenning dit. Maar uiteindelijk kun je ook Ć©cht niet blijven voor je collegaās, hoe leuk ze ook zijn / hoe vervelend je het ook voor ze vindt. Je (oude) werk gaat namelijk blijkbaar niet veranderen en je kiest er niet voor niks voor verder te solliciteren. Als het te lang doorgaat dan gaat het je tegenwerken.
Probeer ik mezelf dus ook maar in te prenten. Blijft wel altijd spannend want je geeft natuurlijk het bekende/veilige op. Althans, zo ervaar ik dat! Start jij ook begin januari meteen?
Gefeliciteerd!
Ik had vandaag een sollicitatiegesprek voor een stage en gisteren ook. Bij die van vandaag was de persoon in kwestie drie kwartier te laat. Baalde flink. Maar toch waren het allebei echt leuke bedrijven op hun eigen manier en ik heb echt geen idee wat ik zou willen?
Jammer. Ik denk dat ik de afgelopen 3 maanden echt al zeker 25 sollicitatiebrieven heb verstuurd en 10 gesprekken heb gehad.
Puur omdat ik echt zoek in een bepaalde richting.
Maar telkens word ik afgewezen of in een portefeuille gestopt of zoals nu: afgewezen omdat ik geen christelijk geloof hebā¦ een andere keer omdat ik een persoonlijkheidtest had ingevuld en die volgens hun er erg negatief uit zag en ik misschien hulp moest zoeken met mijn depressieve gedachtes
( Dit is echt gebeurd. Ik stond met mijn bek vol tanden aan de telefoon. Gaf wel aan dat ze misschien die testen verwisseld hadden maar volgens hun kon dat echt niet. Herkende mezelf absoluut niet aan wat ze zei.)
De rest van de afwijzingen waren simpelere redenen: of te ver weg, omdat ik niet genoeg ervaring had.
Ik kom gewoon niet verder zo, en het vervelende is dat ik voor een hoop al gauw minimaal een uur reistijd heb. En dat is nog best te doen, maar niet als ik bijvoorbeeld een nachtdienst zou draaien. En ik heb dus nog geen rijbewijs, ben hier wel mee bezig maar ik ben gewoon niet zo snel. Ik vind dit zo ontzettend rot gewoon. Ik begin ook een beetje de hoop te verliezen op deze manier.
Iemand ervaring met werk via een detacheringsbureau? Heb volgende week een kennismakingsgesprek voor een traineeship voor een super leuke functie maar het is dus via een detacheerder. Wel redelijk grote kans op overname door het bedrijf uiteindelijk en heel veel mogelijkheden tijdens het traineeship voor begeleiding, coaching, intervisie etc. Klinkt gewoon een beetje te mooi om waar te zijn haha.
Ik doe dit ook maar ben er niet zo tevreden over. Je mag mij wel een PM sturen voor meer informatie.
Ah ik weet helaas hoe frustrerend dit isā¦ Dat je 10 gesprekken hebt gehad is wel positief, alleen jammer dat het niks heeft opgeleverd. Met je cv is niet zoveel mis denk ik dan? Krijg je wel eens feedback na afloop van gesprekken waar je wĆ©l iets mee kunt?
En zaten er wel functies tussen waarvan je dacht āja, dit is het?ā. Ik heb ook best wat sollicitatiegesprekken gehad, en een afwijzing is altijd kut, maar als ik er zo op terugkijk was ik over geen enkele functie Ć©cht enthousiast. Ik heb niet echt tips voor je, maar wil je wel een hart onder de riem stekenā¦
De baan die ik nu heb heb ik echt best makkelijk gekregen aangezien ik voor een kennis van mān schoonvader werk. Het feit dat mān Italiaans niet zo goed was is dus nooit een probleem geweest.
Nu ben ik aan het solliciteren naar banen op mijn niveau en ondanks dat het banen zijn waar je Nederlands of Engels spreekt zijn de sollicitatiegesprekken in het Italiaans. Mijn Italiaans is echt wel goed, maar professionele gesprekken zijn andere koek.
Aan de ene kant wil ik me nu steeds super goed voorbereiden zodat de taal in ieder geval geen probleem is, maar aan de andere kant presteer ik altijd het beste als ik er blanco in ga. Hoe meer in voorbereid hoe hoger mijn taalniveau zal zijn maar ook heb ik dan veel meer last van zenuwen. Wat nu?
Tot nu toe niet echt goede feedback gehad. Iedereen vind mijn CV mooi, orgineel en gemakkelijk door te nemen. Mijn brieven zijn blijkbaar ook goed genoeg om mij uit te nodigen. Ben ook bang dat het aan het feit ligt dat dit allemaal om BBL trajecten gaat, ik in een dorp woon en soms op bepaalde plekken wat moeilijker kom want nog geen rijbewijs.
Bij elke afwijzing bel ik eventueel de persoon na en vraag ik naar de reden.
Alleen jammer dat ik vanmiddag dus letterlijk ben afgewezen omdat ik niet gelovig was en niet naar de kerk gingā¦
@Sandroe ja snap dat dat heel kut is, maar bij zoān organisatie wil je dan liever ook niet werken toch?
Ik ben aan het zoeken naar vacatures maar ik kom zooo weinig tegen wat me aanspreektā¦ Zit ook te kijken naar traineeships maar daarvoor willen ze vaak mensen die onlangs zijn afgestudeerd en bij mij is dat al even geleden, of ze vragen om een achtergrond die ik niet heb. Meh, de moed zakt me een beetje in de schoenen. Ga wel gewoon reageren op 2 traineeships maar ja.