Woensdag een afrondend gesprek, dus denk dat ik nieuw werk heb tenzij ik mezelf woensdag ala royala voor aap zet. Pray for me people, ik heb dit nodig
Ik zou een auto alleen aanraden als je niet op standaardtijden naar je werk gaat. Ik rijd hetzelfde traject en zelfs rond 6.30 staat er soms al file (ik begin vroeg). Terugreis is hetzelfde verhaalā¦
Nou, bij dat ene jonge bedrijf ben ik afgewezen. Had dat ergens wel verwacht omdat ik zo lang niets hoorde. Ik zou vrijdag terug gebeld worden, maar dit werd uiteindelijk maandag pas. Maar goed, ik heb niet stilgezeten en in de tussentijd twee andere sollicitaties gedaan die beide positief waren. Bij werkgever 1 heb ik een ochtend meegelopen en mag ik al per direct starten, bij werkgever 2 heb ik woensdag nog een tweede gesprek, maar moest al wel alvast mijn paspoort en bankpas meenemen.
Maar nu vind ik het lastig om een keuze te maken (als ik in die positie zit, maar daar ga ik stiekem wel van uit). Functie 1 is een recruitment functie. De werktijden zijn doordeweeks, gunstig, leuke collegaās en het verdient prima. Functie 2 is een functie als floormanager. Ik ga dan opgeleid worden, want ik heb 0-ervaring hierin. De werktijden zijn ook doordeweeks, maar ook een dag in het weekend, moet de feestdagen ook werken, ik kan er veel leren, de collegaās zijn ook leuk en het is in een winkel waar ik zelf supergraag kom. Alleen verdient het minder. Qua afstand zijn beide bedrijven in dezelfde omgeving.
Ik ben dus echt aan het twijfelen. Ik wil graag een baan waar ik voor een langere tijd kan blijven, waar ik kan groeien en waar ik kan blijven leren. Tot nu toe heb ik veel klantenservice baantjes gehad, waarbij ik me na verloop van tijd wel begon te vervelen. Bij bedrijf twee zou ik het wel heel tof vinden dat ze me die kans bieden, om met 0-ervaring toch dit aan te gaan.
Uiteraard moet ik eerst woensdag afwachten, kijken wat daar uitkomt. Maar ik twijfel nu al en wordt daar echt gek van.
Fijn dat je reageert en thanks voor de tip. Ik zie nu ook dat een jaarabonnement op een vast traject ā¬199 pm kost (gister keek ik wat een maandabonnement op een vast traject kost.) Dan is het nog maar ā¬50 pm eigen kosten paniek om niks dus haha. Ik ga deze maand inderdaad voorschieten en afwachten hoe die vergoeding er daadwerkelijk uitziet en dan vanaf januari voor dat abonnement
Vragen jullie referenties van werkgevers als je weg gaat? Ik ben langere tijd op een bepaald project student assistent geweest en dat heeft iemand anders nu overgenomen, waardoor ik niet meer veel met mn ābazenā van dat project zal werken en binnenkort verlaat ik daarnaast waarschijnlijk het bedrijf. Ik heb veel moeite met het vinden van een vaste baan, en dacht misschien helpt het om referenties oid mee te sturen? Ze waren altijd super tevreden over mn werk dus mss geeft dat een goede indruk ofzo? Zat eventueel ook te denken aan endorsements op linked in, maar geen idee of dat zou helpenā¦
Mijn collega/lg gaf toen ik wegging ook aan dat als ik een referentie wilde, ik daar om kon vragen. Maar ik heb alleen ervaring met het opgeven van referenties bij nieuwe sollicitaties (dus dat een potentiƫle werkgever referenties opvraagt) en niet dat ze die al uitschrijven. Nu vraag ik me ineens af of ik haar compleet verkeerd heb begrepen
Ik doe dat dus niet, maar vraag wel of ik ze als referentie op mag geven.
Ja precies, dat doe ik ook als er om gevraagd wordt!
Ik kom zomaar dit topic binnen bonjouren, maar ik heb jullie hulp nodig!
Ik ben starter en op zoek naar een baan die op mijn opleiding aansluit. Ik heb weinig sollicitatie-ervaring, maar ik weet wel dat het cv heel belangrijk is. Zit hier toevallig een cv-pro die even tijd heeft om mijn cv checken? Ik zal je dan zo dankbaar zijn!
Ik weet niet hoeveel haast t heeft, maar ik wil vanavond of morgen wel even een blik werpen op je cv hoor!
Ik moet telkens zo lang wachten voor ik iets hoor van bedrijven. Soms wel 2 weken. Ik ben inmiddels een maand werkeloos en ik wil zo graag werken, maar ik hoor maar niks van bedrijven. Van sommige hoor ik zelfs helemaal niks, is dit normaal? Ik vind het zo onprofessioneel.
Uh, dit is meer mijn persoonlijke mening/beeld en wel sector afhankelijk dan algeme tips:
Overzichtelijk, logische opbouw (sprekend blad).
Ik vind opsommingen van nieuw ā> oud beter; vind oud ā> nieuw irritant lezen.
Beknopte omschrijving werkervaring. (Evt nadruk leggen op onderdelen nav vacature tekst)
Ik zou een korte profieltekst opnemen.
en foto toevoegen.
Ik heb zoān hekel aan bellen, maar ik ben bang dat er geen andere optie is. Bel je dan of de sollicitatie is doorgekomen? Of als je al even niks gehoord hebt?
Sorry voor mijn late reactie! Als je er morgen naar zou willen kijken, zou dat echt top zijn!
Toen ik het las, dacht ik baan 1.
Ik zie meer " nadelen" bij 2. Weekend werken, verdient minderā¦
Maar ik begrijp dan dat functie 1 tijdelijk zou zijn?
Hoe lang is tijdelijk, heb je daar zicht op?
Functie 1 zou via het uitzendbureau gaan en ik gok dat het voor een halfjaar is. Maar ik wil voor een langere tijd bij een werkgever aan de slag en wil wat kunnen opbouwen. En ik vind het op zich niet heel erg om in de weekenden te werken, hoort erbij en ben doordeweeks een dag vrij. Functie 2 is wel een functie waarbij ik kan blijven groeien, dat is bij functie 1 niet het geval.
In dat geval zou ik zeggen optie 2. Met het aanbieden van een opleiding ben je indd wel wat zekerder van een langere tijd bij een baan.
Succee vandaag!
Dat was mijn gedachte ook. Hoewel het hogere loon en niet in de weekenden werken ook wel aantrekkelijk is. Maar als ik kijk naar mijn cv ben ik overal maar max een halfjaar werkzaam geweest (op een uitzondering na) en ik wil dat niet meer. Maar mocht het vandaag niet zo positief uitpakken, dan ga ik voor functie 1.
Dankjewel!
Ik ga zometeen mijn contract tekenen op mān nieuwe werk per januari. Dat wordt weer een spannende periode!
Bij Youn.g cap.ital bellen ze je altijd nadat je online hebt aangemeld voor een sollicitatie en vind dat zo irritant hahaha, ben helemaal niet voorbereid
Maar je solliciteert dan toch op een bepaalde vacature? Dan is het toch logisch dat ze bellen, of zie ik dat verkeerd haha?