Ik zou gewoon bellen. Dat staat een stuk professioneler en mocht je ooit na je afstuderen daar alsnog solliicteren dan belandt je niet zo gauw op de verkeerde stapel.
Er staan bij een organisatie twee leuke vacatures open, ik twijfel nu of ik wel voor beide functies kan gaan solliciteren. Beide functies hebben te maken met activering, maar bij de ene gaat het meer wijkgericht, en de ander is meer cultuurgericht. Is het gek om op beide functies te solliciteren? De sollicitaties gaan niet via dezelfde persoon.
Volgens mij willen ze me alsnog voor de zwangerschapsvervanging voor de functie waar ik op afgewezen ben. Hoorde van iemand die op die afdeling werkt dat mijn manager contact ging leggen met p&o om te kijken of dat mogelijk is
Ik had gister een kennismaking via Skype en het ging best goed! Denk dat ze een goed beeld heeft van wie ik ben, maar weet niet of ik goed genoeg heb kunnen motiveren waarom ik graag die functie wil vervullen. Ik hoor morgen of ze me gaat voorstellen bij de opdrachtgever… dus we gaan het zien. Ik reken er niet op, maar zou wel heel leuk zijn. En anders hoop ik dat ze iets anders voor me heeft.
Joeee even een vraagje, wie heeft er ervaring met solliciteren “onder je niveau”? Ik heb een leuke vacature gezien maar ik ben qua opleidingsniveau (erg) overgekwalificeerd. Qua ervaring niet.
Ik werk onder niveau omdat er binnen mijn organisatie niets in de directe zorg op niveau is. Ik vond dat in het begin prima maar ik was wel snel de uitdaging kwijt
@Xiomara @Ohappyday Thanks voor de reacties! Het lijkt me een hele leuke functie en is uitdagend, maar ik weet niet voor hoe lang ik dit zou willen doen… ligt ook aan de doorgroeimogelijkheden. Maar ik ga wel solliciteren en dan zie ik wel!
@Sparkles @Henry @Henrydekat @Karamba @En_17_Anderen (en als ik nog iemand vergeten ben die heeft gereageerd, sorry!)
Ik heb vandaag gesolliciteerd! Mijn directeur vond ook dat ik het moest doen en ik heb het besproken met 1 collega en die vond het ook. Vind het heel spannend!!
Succes!
Ik ben vorige week benaderd door een recruiter en heb morgen een gesprek. Ben heel benieuwd. Ik twijfelde wel in het begin, omdat het dezelfde functie is als waar ik eerder op heb gesolliciteerd (en afgewezen), maar ze beantwoorde mijn vragen heel goed en duidelijk.
Ik heb mijn assesment verknald en ik heb maandag de bespreking hiervan. Ik zie er zo tegen op dat ik de neiging heb om af te zeggen.
Ik snap nadat je weet dat het niet goed is gegaan dat je nu je hoofd in het zand wil steken maar niet afzeggen hoor, gewoon gaan. Misschien valt het mee en je wordt er waarschijnlijk alleen maar beter van
Ik had gesolliciteerd op een traineeship. Van te voren had ik nog gemaild of het om een betaalde baan ging, want dat was niet duidelijk. Maar ik kreeg terug dat het om een betaalde, fulltime baan ging. Dus ik heb een brief gestuurd.
Nu werd ik gisteren gebeld dat ze geïnteresseerd zijn, maar dat het níét een betaalde baan is. Je krijgt hooguit een vergoeding van 500 euro pm. Daar kan ik dus echt niet van leven. Mijn vriend vindt dat ik moet bellen om te onderhandelen. Maar ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken… Iemand tips?
Nou, ik vraag me echt af wat hier mis gaat. Ik heb haar gebeld gister, maar ze nam niet op. Ze mailde me met de vraag of ze mijn oproep gemist had. Vandaag voicemail ingesproken. Nu vraag ik me af of het wel haar goede (werk)nummer is
Toch bellen en het gewoon uitleggen. Je moet gewoon snel handelen als je dingen geregeld wil hebben dus daar mag je best wat voor doen, is helemaal niet ongeduldig ofzo. Gewoon even bellen en het uitleggen.
Hmm ben net gebeld en de recruiter gaat me niet voorstellen aan de opdrachtgever helaas. Jammer, maar ik snap het wel. Alleen heb nu verder niets lopen en ik heb zooo weinig tijd, solliciteren naast 40 uur werken, sociaal leven, sporten en alles. Hoe doe je dat man.
De recruiter heeft me net gebeld en gaat me ook niet voorstellen aan de opdrachtgever. Echt jammer, want de functie leek me heel leuk
Ik zou gewoon even bellen en aangeven waarom dat je nu belt. Je kan het goed beargumenteren toch? Succes!
Ah wat jammer! Is altijd balen als je zelf een goed gevoel over iets hebt.
Ik ben trouwens net gebeld over die ene functie waar ik laatst over postte. Ze zoeken toch iemand die echt ervaring heeft met leidinggeven en meteen alles oppakt ipv zich daar in te ontwikkelen. Heb tegen haar gezegd dat ik dat wel zou kunnen maar ik snap haar ook wel. Ze heeft veel meer reacties gekregen van mensen die daar wel ervaring mee hebben zei ze. Was wel een leuk gesprek maar baal wel beetje omdat ook gewoon zeker weet dat ik het kan. Maar goed, het is zo.