Geeft niets! En nee, heb helaas niets gehoord. Tijdens het gesprek zeiden ze dat ze het me aan het eind van de dag zouden laten weten (gisteren dus) en dat ze ervan hielden om snel te schakelen. En ze doen ook aan vrijdagmiddagborrels, dus denk niet dat er nog wat gaat komen. Ik had het uitzendbureau vanmiddag nog wel een berichtje gestuurd, of zij nog positief nieuws hadden ontvangen, maar daar heb ik ook niets op gehoord. En ik moet nu echt mijn best doen om het niet op mezelf te betrekken. Zit nu al twee weken thuis en wil graag aan de slag, plus dat deze vacature me gewoon op het lijf is geschreven. Maar ik wacht wel tot maandag 14.00 ofzo. Als ik dan niets heb gehoord, bel ik het uitzendbureau wel op.
Wat vervelend dat ze dan niets laten weten. Hopelijk hoor je maandagochtend meteen iets! Ik duim voor je.
Zo vervelend dat je dan niks hoort, terwijl ze dat wel hadden gezegd…
Ik hoop voor je op goed nieuws
@bee @Dubbelepunt Dank jullie wel! Ik heb gisternacht (ja, echt) bericht gehad van het uitzendbureau en die zeiden dat het bedrijf nog andere gesprekken gepland had staan. Naar verwachting hoor ik vrijdag meer. Dus ik kan niet meer doen dan afwachten en hopen dat ik die baan krijg. Dus dat wordt duimen tot en met vrijdag haha
Er staat bij mijn werk een vacature open (zowel in- als extern) voor een hogere functie dan ik nu heb, meer richting leiding geven aan een klein team.
Ik werk nu zelf in zo’n klein team als senior medewerker (wel andere afdeling dan de vacature) maar afgelopen jaar zijn er een aantal collega’s ziek geworden/hebben een burn-out gekregen waardoor er veel werk bij mij is komen te liggen. Omdat ik er het langste werk was ik vraagbaak/stuurde ik collega’s aan. Mijn directie heeft laatst door laten schemeren of zo’n zelfde functie als hierboven iets voor mij zou zijn in mijn eigen team maar dat heb ik afgewezen omdat ik geen leiding wil geven van collega’s waar ik jaar in en uit lief en leed mee heb gedeeld.
Nu zag ik deze functie dus gisteren en wil graag intern solliciteren maar ik weet niet, ben onzeker of bang ofzo dat ik het niet kan. Omdat het een hogere functie is denk ik dat ze mij niet willen omdat ik ook nog jong ben voor zo’n functie. Mijn directeur heeft aangegeven dat mocht ik ooit een vacature zien (toevallig nu dus) dat ze best een goed woordje voor me wilde doen.
Tevens vragen ze wel ervaring met coachen maar dat heb ik niet echt, al voel ik me wel al een tijd verantwoordelijk voor mmijn eigen team.
Sorry voor het lange verhaal en misschien wat onsamenhangend maar weet gewoon niet wat ik moet doen en ik zat te twijfelen om dit hier te plaatsen of wil je even kwijt. Denk zelf wel dat ik het kan omdat ik zoiets makkelijker vind bij mensen die ik niet (goed) ken maar ik schat mezelf altijd laag in. Dan denk ik wat moeten ze met mij enz enz.
Het klinkt alsof het een hele goede volgende stap is en je veel kan leren in die rol. Zeker met de support van je directie en de hints die ze al hebben gegeven naar een leidinggevende functie zou ik me niet al te onzeker voelen. Coaching kan je ook (deels) interpreteren als wat je nu al voor jouw team doet, dus dat zou ik aanhalen en dan dat je graag daar verder in wil ontwikkelen oid
Lief, bedankt! Nu je het zo zegt klinkt het idd al anders. Ik denk dat ik de contactpersoon wel eerst ga mailen of bellen wat de situatie van dat team nu is (net zoals bij veel os of er veel zieken zijn enz) en of ik een jaarverslag mag lezen ofzo. Ik denk zelf ook echt dat ik hier zelf ook veel in kan ontwikkelen en dat ik dat team ook veel kan bijleren betreft efficiënt werken.
Ik weet niet hoe de lijnen in het bedrijf lopen, maar… Het klinkt alsof jouw directie of leidinggevende je vaardig genoeg vinden en vertrouwen hebben in je kunnen. Kun je niet evt met een van hen praten over de mogelijkheden/verwachtingen op die andere afdeling? Wellicht is dat voor jezelf een minder ‘grote’ stap
Bedankt! Ik ga het morgen ook overleggen met mijn directeur. Het ligt ook deels bij mezelf hoor. In mijn hoofd denk ik bij hogere functies dat ze mij niet willen omdat ik ‘maar’ MBO heb gedaan. Dat slaat natuurlijk nergens op dus ik moet proberen die knop om te zetten.
Ik heb dinsdag dus een skypeafspraak… ze had me wat vragen gestuurd ter voorbereiding (redelijk standaard: wat zijn je ambities, wat is je toegevoegde waarde). Pff ik word er weer helemaal moedeloos van. Ik heb deze vragen al zooo vaak voorbereid, maar ik slinger van links naar rechts. Het ene moment ben ik er zeker van en het volgende moment totaal niet. Toen ik solliciteerde op deze vacature was ik super enthousiast en nu al een stuk minder omdat ik toch al denk dat ze me niet willen hebben. En aan de telefoon vertelde ze dat 75% van de werkzaamheden uit één bepaalde taak bestaat en dat kwam totaal niet naar voren in de vacature, ik dacht dat het meer 50/50 was. En ik weet niet of ik het dan nog wel zo graag wil/leuk vind… terwijl ik wel denk dat de werkzaamheden bij me passen qua profiel, maar ja of ik het dan leuk vind (en er goed in ben) is een tweede natuurlijk.
Hup, zet de knop om!! Slaat inderdaad nergens op dat je zo denkt! Wees trots op wat je allemaal hebt bereikt en wie je bent. Als zij vinden dat je geschikt bent, dan maakt je opleidingsniveau niks uit. Succes morgen!
Ik heb een leukere/betere stage gevonden en daarom moet ik de eerste afzeggen. Maar ik stel dat al weken uit. Nu ben ik begonnen aan een mail (want bellen durf ik echt niet), maar hoe formuleer ik dit netjes? Die mensen hebben wel al tijd en energie aan mij besteed. Ik voel me dan zo schuldig.
@monkeyslut Ik zou daar wel naar vragen bij dat gesprek, want 50% of 75% maakt nogal een verschil. Succes met je gesprek morgen!
@AmazoneSlash Solliciteren! Klinkt alsof je die functie eigenlijk heel graag wil!
Bellen!! Het is niet erg om je stage af te zeggen maar wel om dit uit te stellen. Gun ze de tijd om iemand anders te vinden.
En gewoon aangeven dat je een passendere stage hebt gevonden? Meer hoef je niet uit te leggen.
Het begint pas over 3 maanden, dus het is niet dat ik heel last-minute ben, maar ik vind het gewoon eng. Wat zal ik dan zeggen aan de telefoon?
@En_17_Anderen ja ga ik ook zeker bespreken! Vind het gewoon stom dat die vacature daar niet duidelijk over was.
En lastig dat je je stage moet afzeggen. Ik zou ws ook mailen omdat ik te schijterig zou zijn om te bellen. Ik zou gewoon zeggen waar het op staat: dat je een andere stage hebt gevonden die beter aansluit bij je interesses/doelen die je wil bereiken en dat je er lang over na hebt gedacht (ofzoiets) maar toch voor de ander bent gegaan.
Mag op tweede gesprek voor een opleidings/werktraject wat ik zoooooo zie zitten. KAN WEL JANKEN
Proficiat! Alvast heel veel succes.
Door zulke berichten ben ik altijd zo benieuwd om wat voor baan/welke sector het gaat, haha.
Wat leuk! Proficiat!
Ik bereid me altijd als volgt voor:
- functieomschrijving/vacature en eventueel de inhoud van mail of telefonisch contact goed bestuderen
- website van de organisatie zo goed mogelijk bestuderen. Met betrekking tot de functie/deel van de organisatie waarin je zou kunnen gaan werken, maar ook met betrekking tot de missie en visie van de organisatie.
- vragen voorbereiden die aan jou zouden kunnen stellen: over jezelf, je ervaring, waarom je deze baan wil en waarom ze jou zouden moeten kiezen etc.
- nadenken over vragen die jij wil stellen. Bijvoorbeeld over de invulling van de functie, maar ook over de bedrijfscultuur. Laat zien wat jij belangrijk vindt. Als het lukt, is het fijn om wat ‘slimme vragen’ voor te bereiden. Stel er is recent iets veranderd in dit vakgebied, dan kan je vragen hoe zij als organisatie daarmee om gaan.
De coach van mijn huidige werkplek weet dat ik al heel lang wat anders wil. Daar ga ik binnenkort mee in gesprek maar ze vroeg me: ‘Wat houdt jou hier?’. En ik vind dat wel echt een goede vraag…