Sollicitatietopic (Deel 1)

Goed dat je het hebt gezegd! Hopelijk komt er snel iets anders voor je

2 likes

Wow dat is echt heel kut voor je
 goed van je dat je wel je zegje hebt gedaan en hopelijk flikt hij zoiets nooit meer bij iemand

1 like

Wat?! Mega onprofessioneel zeg, ik zou echt in alle staten zijn van zulk idioot gedrag.

1 like

Waaaauw, dat je iemand zo kunt behandelen zeg (die man bedoel ik dan hù):face_with_raised_eyebrow:! Erg onprofessioneel van hem. Vind dat je heel netjes en goed gereageerd hebt! Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn. Bah, kan ik echt boos om worden
 Hoop dat die man door jouw reactie doorheeft dat dit geen normale manier van handelen is. Wss had ie het wel door, anders zou hij niet zo reageren.

1 like

Nou ik was er nu zo dichtbij en dat is misschien nog wel zuurder haha. Het gesprek was oprecht leuk en er was een klik, kreeg ook allemaal complimenten bij mn afwijzing en ze twijfelden ook heel erg, mĂĄar er was gewoon net iemand bij die intern al bezig was en die meteen zelfstandig kon starten. En dat was ivm de tijdsdruk wel handig.

Heb nu deze week echt even geen motivatie om verder te kijken, laat het even los en dan in het weekend maar weer even vacatures zoeken.

1 like

Ah balen!! Ik ken het gevoel, had het laatst ook haha. Maar dit geeft wel weer veel zelfvertrouwen voor een volgende sollicitatie :muscle:

1 like

Ik heb net een getuigschrift ontvangen want dat had ik gevraagd in mijn ontslagbrief. Het is zo intens complimenteus dat ik het bijna lachwekkend vind. Hahaha. Een collega die tegelijk met mij weggaat heeft er niet om gevraagd en ook niet gekregen. :grimacing:
Nu gaat ze het wel alsnog doen hoor

5 likes

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel ook druk bezig met solliciteren en heb bij twee plekken dat ik binnenkort een voorstel ga krijgen. Bij een van de twee plekken hebben ze aangegeven dat wanneer ik ook enthousiast ben over hun bedrijf, dat ik dan pas een voorstel krijg. Is het normaal dat je de offer gewoon accepteert om vervolgens nog van de twee bedrijven de voorstellen te gaan vergelijken? Of is dat niet zo netjes tegenover de bedrijven? Want ik vind het namelijk ook belangrijk om de contracten met elkaar te kunnen vergelijken (oa op salaris, secundaire arbeidsvoorwaarden, etc.)

Ik zou sowieso nergens iets accepteren voordat je ĂŒberhaupt een voorstel hebt gezien! Of begrijp ik je verhaal nu verkeerd?

Ik heb nog nooit eerder op meerdere plekken tegelijkertijd gesolliciteerd, vandaar dat ik niet precies weet hoe dat werkt
 Ik heb van de recruiter begrepen dat ik word gebeld indien ze na het tweede gesprek tevreden over mij zijn, en als ik ook positief ben (weet niet meer exact wat ze heeft gezegd) dat ze me dan een voorstel gaat doen. Maar neemt ze dan aan dat ik sowieso voor die baan ga als ik zeg dat ik er ook positief over ben, of weet ze dat er een mogelijkheid is dat ik voorstellen nog naast elkaar ga leggen en achteraf pas besluit voor welk bedrijf ik ga? Of is dat iets wat ik nog duidelijk bij haar moet vermelden?

Ik verwacht dat ze bedoelt of je positief bent over de gesprekken en het gevoel wat je bij de werkplek/mensen hebt etc.
Verder zou je wel aan kunnen geven dat je positief bent en graag het voorstel af wilt wachten. ( iets in die trant in ieder geval).
Daarbij moet je je ook goed bedenken dat je in principe nog nergens akkoord mee gaat/aan vast zit totdat je een contract hebt ondertekend.

1 like

Ah ja zo had ik er niet over nagedacht! Ik kan inderdaad zeggen dat ik het voorstel wil zien en daarna mijn besluit maak, of moet ik het achterwege houden dat ik ook een voorstel heb van een ander bedrijf? Ik vind het altijd zo naaiend om tegelijkertijd bij meerdere bedrijven te solliciteren en dan overal aan te geven dat je daar het liefst wil werken, maarja als je dan niet wordt gekozen ben je ook weer gelijk 2-4 weken verder
 Ik heb voorheen met stages gewoon geluk gehad dat ik ook gelijk was aangenomen. :sweat_smile:

Het een sluit het ander toch niet uit? Je krijgt van allebei de bedrijven mogelijk een voorstel toch? Dus als jij aangeeft positief te zijn over bedrijf x en graag het voorstel van bedrijf x tegemoet zie. Dan hoef je niks te zeggen over voorstellen van andere bedrijven die je wil vergelijken.

Ik begrijp dat je het naaiend vind, maar dat is ‘gewoon’ de arbeidsmarkt. Bedrijven zijn ook niet achterlijk en jij ook niet ;). Dus als er veel vraag is naar mensen zoals jij, dan is het logisch dat je niet het eerste de beste accepteert en meerdere gaat vergelijken. Andersom doen bedrijven dat ook. Als er 10 mensen solliciteren op 1 functie, laten ze ook iedereen op gesprek komen om de beste eruit te pikken. Dan gaan ze echt niet de eerste de beste een baan aanbieden.

Ps: sorry voor mogelijke spelfouten, het is bedtijd :sleeping::sleeping:

1 like

Ja klopt, ik moet gewoon over dat gevoel heen stappen :sweat_smile: Bedankt! Same for me als ik ook ergens spelfouten heb haha

1 like

En weer een afwijzing. Kan wel janken. Ben bijna 25 en heb nog geen fuck bereikt in dit leven.

Ik ben een sukkel. Heb om 10.30 een gesprek via Skype. Heb alleen nog niemand toegevoegd op Skype en kan ook niemand vinden. Ik ben wel goed vindbaar (zowel met naam, emailadres en telefoonnummer), dus van de ene kant hoop ik dat ze mij dan gewoon toevoegen. Maar ik stuur zometeen toch maar een mailtje met de vraag hoe en wat via Skype. Beetje knullig, maar ik wil niet riskeren dat het gesprek niet doorgaat.

@Pantalones Ah heb ik ook wel eens gehad, als ze jouw gegevens hebben komt dat echt wel goed. Succes!

Ik hoop vandaag iets te horen van mn sollicitatie dinsdag
 heb er weinig vertrouwen in maar had ook niet verwacht dat ik op gesprek mocht komen dus je weet maar nooit. Hoop het echt!

1 like

@Pantalones ik ook! En meerdere keren werd ik echt op de afgesproken tijd toegevoegd, kreeg ik een chat of ik klaar was en werd daarna gebeld. Succes!

@monkeyslut wat spannend! Gun het je heel erg. Wat voor iets was het?

Ik ben zelf ook weer aan het solliciteren. Nu op huidige werk echt aangegeven te stoppen een tijdje terug. Dus nu rustig zoeken. Werd ik toevallig een week geleden gebeld door een bedrijf waar ik een aantal maanden eens op gesprek was geweest en de baan toen heb afgeslagen! Was echt verrast. Van de week over gaan praten met dat bedrijf en was toch wel echt verrassend positief. Dus misschien heb ik wel een nieuwe baan? Echt zo spannend wel! Want ben in werk zeker toe aan een volgende stap, maar m’n team op m’n huidige werk is gewoon wel heel leuk. Maarja, dat is ook tijdelijk en daar kun je niet voor blijven. Maar toch weet ik, verrassend genoeg gezien m’n naam hahaaa, altijd weer te twijfelen.

3 likes

Af en toe vind ik het jammer dat ik niet in de buurt van de randstad woon; ik zie telkens zo’n interessante vacatures voorbij komen
 Maar verhuizen zit er niet in dus hopelijk verhuizen de functies deze kant op :yum:

1 like

@Twijfelkont haha ik snap je struggles zo goed. Maar die twijfel komt ergens vandaan dus ik denk dat je daar aan toe moet geven. Dat heb ik nu ook: ik blijf zo op en neer gaan over m’n werk, ik moet gewoon accepteren dat dit het niet is, en dat is okĂ©. Dus ik ga gewoon rustig op zoek naar iets anders.

Het is een marcom functie bij een non-profit start up! Maar de functie is niet zo afgebakend, dat vind ik heel leuk. En het team lijkt me leuk, je werkt veel samen en het is echt een jonge, ambitieuze organisatie. Dat mis ik heel erg waar ik nu zit.