Sollicitatietopic (Deel 1)

@Evi-lena en?

2 likes

Ze willen me in het team. Vanmiddag krijg ik een aanbod :open_mouth:

20 likes

Gefeliciteerd!!! :wine_glass:

1 like

@Enthusiasm, van harte gefeliciteerd dat je bent aangenomen!

1 like

Haha ik juich voorzichtig want ik moet eerst even afwachten wat ze gaan bieden voor 35 uur per week, maar ik hoop gewoon dat dat goed komt. En dan moet ik razendsnel opzeggen, want ze willen dat ik per 1 december in dienst kom

2 likes

dankjewel en jij oooook!! zo goed dit. even afwachten hoe en wat dus!

3 likes

Jaa jij ook gefeli!!! Zo fijn :kissing_heart:

1 like

Het aanbod is zooo goed hahahahaha

11 likes

Gefeliciteerd @Enthusiasm en @Evi-lena ! Zo leuk om hier het proces van iedereen te volgen haha. En hoe het uiteindelijk allemaal wel goed komt. Ik heb nu een klein jaar een beetje gesukkeld - hele slechte ervaring in mijn branche gehad, daar halsoverkop vertrokken en een willekeurig aanbod aangenomen om toch maar iets te hebben (wat me uiteindelijk wel veel heeft bijgebracht maar niets voor mij was) en nu eindelijk helemaal ā€˜op mijn plekā€™ in een droomfunctie in mijn werkveld. Ook al was het een raar jaar met onzekerheden en twijfels; zonder die initiĆ«le slechte ervaring was ik hier nooit geraakt, dus helemaal nergens spijt van.

7 likes

Fijn dat je nu achteraf kunt zeggen dat je nergens spijt van hebt, dat is een heel waardevol gevoel denk ik ja.

1 like

Ik moet voor 1 nov (as donderdag) opzeggen maar ik twijfel of ik vandaag al in actie zal schieten. Zal ik het contract afwachten en dan maandag opzeggen? Ik werk vandaag thuis dus ik kan ook vandaag al schriftelijk opzeggen en dan maandag mondeling toelichten

Mijn gesprek gisteren ging goed, wel pittige vragen. Ze gaf eerlijk aan dat er veel goede kandidaten zijn, zowel intern als extern. De externe hebben de ervaring die ze vragen. Ze gaf wel aan misschien een zwangerschapsverlof te hebben, als dat budgettair kan. Of ik daar voor open sta. Vind dat op zich oke, maar dan wil ik we de garantie dat ik daarna naar iets anders kan (heb een vast contract)ā€¦ volgende week donderdag hoor ik meer.

Het gaat om de functie van planner. Het enige nadeel is wel dat als ik het wordt, ik het gebouw waar ik nu werk moet gaan plannen. Dus ik ken hen en de groepen goed. Betekent ook dat als ik t niet wordt, mn concurrent me gaat plannen :sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd!! Ik zou het contract afwachten en dan maandag opzeggen. Is gewoon op tijd toch?

1 like

Ik ben bang dat er iets misgaat omdat het dan nog maar 3 dagen zijn Haha maar ik denk dat je gelijk hebt. Ik ga wel mijn brief alvast typen dit weekend, dan bespreek ik het maandag direct met mijn teammanager en verstuur ik daarna de brief

werkenvoornederland.nl

Snap ik haha. Maar je bent gewoon op tijd dus eigenlijk kan je werkgever je dan niets maken!

1 like

Ik was een paar maanden werkloos en heb in die tijd heel veel gesolliciteerd. Nu ben ik per half oktober aan mijn nieuwe baan begonnen, en krijg ik deze week ineens 3 uitnodigingen voor gesprekken voor functies waar ik 1,5-2 maanden geleden op gereageerd heb. Lekker mosterd na de maaltijdā€¦ wel goed voor mijn ego dat ik nu alsnog wordt uitgenodigd natuurlijk, maar ik vind mijn nieuwe baan leuk dus heb toch maar vriendelijk bedankt. Echt bizar dat het zo lang duurt voor die lui reageren.

Bij mij met een stageplek ook. Kreeg na 1,5 maand antwoord met een voorstel om over 3 weken een sollicitatiegesprek te hebben. Heb toen ook gereageerd dat ik inmiddels iets anders heb gevonden aangezien het 1,5 maand duurde. Jammer voor hun, gaat hun goedkope kracht. Vond het wel een leuk bedrijf, stond ook op nummer 1 bij mij maar achteraf blij dat ik daar niet ga werken want als ze zolang nemen om te antwoorden op mails is het vast geen goed teken voor de rest van het bedrijf.

1 like

Ik heb dat een keer gedaan en daar werd niet gek van opgekeken. Ik zei gewoon ā€˜dat ik alles op mijn gemak nog een keer wil doorlezenā€™.

1 like

@Enthusiasm Ja, gewoon doen hoor! Dan kun je het inderdaad rustig doorlezen en evt nog met iemand de dingen bespreken die je niet helemaal snapt, er staat vaak veel van die officiƫle wollige taal in die mij niet per se in 1x helemaal duidelijk is. Heb het ook vaker gedaan, en dan een uur met mijn vader aan de telefoon 's avonds om dingen na te vragen :smiley:

1 like