Dat ligt er denk ik helemaal aan wat er in de CAO staat… Weet niet of je daar zo in z’n algemeenheid iets over kunt zeggen.
Mijn collega gaf aan dat we met opzegtermijn zaten en toen heeft ie alles in 3 dagen erdoorheen gekregen. Is dat geen optie? Niet jn 3 dagen maar dat je voor x datum moet weten.
Dan hoef je ook niet te beginnen bij die minder leuke.
Hangt van het karakter van de cao af, er zijn 2 soorten cao’s: minimum en standaard: Wat is een CAO? - SNCU
Staat in het begin van de cao, of per bepaling.
Soms heeft een werkgever de algemene vrijheid die nog bestaat bij een minimum cao in zijn bedrijf ingekaderd dmv een bedrijfscao of het HR handboek. Dus dan denk je dat er nog ruimte bestond (bijv op arbeidstijden/vergoedingen vlak) maar valt dat ook tegen.
Kortom, hangt van de cao, en type onderwerp en dan ook hoe dicht geregeld alles is of niet.
Ugh ik kan er echt slecht tegen als mensen zich gaan bemoeien met mijn sollicitaties. Ik heb donderdag op 2 vacatures gereageerd en krijg nu de hele tijd vragen van mensen om mij heen of ik al wat gehoord heb. En als ik dan zeg dat ik nog niets gehoord heb “Ja misschien moet je even bellen!!!” Eh nee ik ga mensen niet onnodig lastigvallen. Het is nog niet eens een week geleden. Die mensen krijgen meer sollicitaties binnen dan alleen die van mij.
Maar kan je het dan niet beter ook gewoon niet vertellen? Snap dat je het irritant vind, dat zou ik ook vinden maar daarom vertel ik ook altijd maar aan heel weinig mensen als ik een sollicitatie heb. Vanuit hen is het waarschijnlijk gewoon aardig bedoeld.
Ja dat heb ik al meerdere keren gezegd, maar dan gaan ze uitleggen dat dat bij hun ook altijd goed geholpen heeft bla bla bla. Nou toen ik vorig jaar een keer belde kreeg ik een uitbrander van de apotheker “weet je wel hoe druk ik ben!!! Ik bel zelf wel!!!”
Snap dat het irritant is, maar ze bedoelen het vast goed. Lekkere dooddoener i know…
Zou het inderdaad in toekomst anders aan minder mensen vertellen en gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
Pas vertellen als je terugkoppeling hebt
Anders gewoon zeggen dat je al gebeld hebt oid, als ze dan stil zijn en/of dat je pas over 2 weken reactie verwacht. Meeste bedrijven zijn wel een stukje sneller, dus tegen de tijd dat ze t dan vragen heb je al wel antwoord
Ik heb een baan!! Ik ben megazenuwachtig maar ook blij haha, heeft voor mijn gevoel echt lang geduurd en best veel afwijzingen gehad, meestal i.v.m. gebrek aan ervaring.
Maar het is gelukt!! Op 5 minuten fietsen en het kwam heel leuk en gezellig over
Gefeliciteerd! ik vind het zo jammer dat het aantal direct aanklikbare smileys zo beperkt is en ' ’ niet tot de mogelijkheden behoort.
Dan zou ik inderdaad de niet-leuke baan afzeggen en niet meer naar omkijken, haha.
Eigenlijk moeten we ook niet eens overwegen niet-leuke banen aan te nemen, als er andere mogelijkheden zijn. Ik heb voorgenomen alleen op de banen te reageren waar ik op z’n minst 75% enthousiast van word. Zelfs al is het geen droombaan.
In het verleden veel “rationele” beslissingen gemaakt die achteraf gewoon heel stom bleken.
Ik laat verwachte voldoening en een bijdrage aan levensgeluk in de baan nu veel zwaarder wegen. Duurt soms voor ik eraan toegeef, maar blijken wel de betere keuzes, uiteindelijk, haha. We stappen immers ook niet in een relatie met iemand waar we niet verliefd op zijn, waarom dan wel zo’n werkrelatie aangaan waar je eigenlijk tegenop kijkt?
Haha thanks! (En tot in het onderwijstopic )
Ik heb morgen een tweede gesprek voor een baan die ik heel graag wil! Ik wil ook zoooo graag weg bij mijn huidige werk en ik heb een aantal signalen die erop wijzen dat ik veel kans maak bij de solliciatie dus dat maakt het extra spannend.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik me moet voorbereiden. In het eerste gesprek is al veel besproken. Er is ook een proef bij maar ik weet niet wat precies, ik hoefde er niks voor voor te bereiden zeiden ze. Ik vermoed dat het iets van copywriting of het uitwerken van een concept voor iets is, dus ik zal me in die richting in elk geval wat voorbereiden. En ik heb veel over het vakgebied en de organisatie gelezen de afgelopen week.
Ik heb over 2 weken weer een sollicitatiegesprek! Weer een interne bij mijn stage. Ben heel benieuwd, ik kreeg ook de namen van de andere kandidaten te zien lol en die hebben een veel groter cv. Dat is juist waar ik de vorige keer op afgewezen ben.
Op LinkedIn zag ik bij een vacature van de week staan: 2 sollicitanten. 2 dagen erna stond er 0 sollicitanten en nu staat er weer 1 sollicitant.
Weet iemand hoe dit werkt? Zijn ze dan op gesprek geweest of stelt een bedrijf dit zo in?
Nou hup, hun Linkedinprofielen goed bekijken en kijken welke kanten van je verhaal je moet aandikken
Als er in een sollicitatiegesprek de vraagt komt
“wat zijn jouw 3 grootste successen” of “waar ben je trots op”
zouden jullie dan benoemen dat het overwinnen van een eetstoornis je allergrootste succes is en dat je daar het aller aller trotst op bent? Aan de ene kant denk ik ja, want het IS ook een groot succes en ik BEN er mega trots op, en het getuigt ook nog eens van wilskracht, doorzettingsvermogen, ect. Maar… het is en blijft wel een psychische stoornis en ik denk ook dat het een hele grote dikke vette stempel kan drukken op je als sollicitant. Kan ook zomaar ineens heeeeel veel streepjes tegen geven…
Ik begrijp je afwegingen. Ikzelf zou het wel noemen denk ik, zou namelijk niet eens bij een werkgever willen werken die dat als een streepje tegen ziet. En wat je zegt, enorm knappe prestatie die getuigt van kracht en doorzettingsvermogen en ik vind het ook juist mooi dat je daar open over wil en kan zijn. Zegt veel over je karakter inderdaad.
Hoe lang duurt het voordat je een contract hebt na akkoord? Zijn nu 2,5 week verder en begint toch wel te zenuwen. Zeker omdat ik al heb opgezegd. En bij mn werk alles zo goed als rond is.
Ik heb net gemaild of ze alles hebben en wanneer kan verwachten maar misschien ben ik ongeduldig.