Sollicitatietopic (Deel 1)

Ik vroeg hier een tijdje geleden hoe het zat met aandoeningen wel of niet benoemen bij een sollicitatie. Uiteindelijk is het bij mij wel ter sprake gekomen en was het bij meerdere plekken geen issue en bedenk me steeds meer; ik zou niet eens willen werken bij een bedrijf die het niet accepteert/respecteert. Het is onwijs knap wat je hebt bereikt en als dat een reden zou zijn dat ze je niet aannemen zijn het gewoon klootzakken die niet verder kijken dan hun neus lang is.

1 like

Ik zou dit niet benoemen, omdat ik werk en privĆ© graag zo veel mogelijk gescheiden hou. Dus ik zou zoā€™n sollicitatie vraag puur vanuit werk perspectief beantwoorden. Of het een nadeel gaat zijn als je er voor kiest dit te delen, is denk ik erg afhankelijk van wie je tegenover je hebt en moeilijk in zā€™n algemeenheid te duiden. Het gaat er denk ik vooral om bij welk antwoord jij je het meest prettig voelt.

6 likes

Ik heb vandaag een tweede gesprek gehad voor een functie die me heel leuk lijkt. Het was een leuk gesprek en ik heb er een goed gevoel over, maar ik weet echt niet wat zij ervan vonden. Ik hoop zo dat ik snel iets hoor

7 likes

Ik zou in jou geval gewoon even een belletje plegen. Dan weet je exact waar je aan toe bent. Bij mij ging iets fout, waardoor ik langer aan het wachten was dan noodzakelijk was.

1 like

Mijn werk heeft een leuke interne vacature. Ofja 2. Eentje is wat meer junior en daar willen ze hbo voor. De ander wo. Ik studeer in januari/februari af en kan nu dus alleen parttime ipv fulltime, dus wil navragen of dat voor die paar maandjes erg is. Heb nu een afgeronde hbo en premaster en januari/februari dus master. Dus wil vragen of ik dan alleen op de hbo functie kan solliciteren of ook op de ander als wo geen keiharde eis is. Maar vraag je dat dan bij die teamleider of bij hr na? Ze worden allebei genoemd in de vacature. Het is trouwens een andere locatie van mijn werk, dus ken die mensen niet en kan ook niet effe snel langswippen of mailen met ā€˜ha pietā€¦ā€™

1 like

Ik denk dat je wel kunt mailen (als je de persoon nog niet kent jezelf kort voorstellen als collega van andere locatie) en dat voorleggen, zeker als je op termijn wel fulltime kan werken. Het lijkt me juist supergoed als je dat nu voorlegt want ik neem aan dat dat gaat over WO werk- en denkniveau, dat heb je nu ook al want dat komt niet pas op de dag van de diplomauitreiking :wink:

1 like

Ja dat is zeker waar!

Ik had zo iets, vind ik, raars:
Ik had ergens een 1e gesprek, voor een wat mij vooraf leuke plek/werkgever leek. Had hen van te voren 2 contactpersonen telefonisch al gesproken en twijfels over functie maar waren leuke mensen, dus op gesprek.

Had ik dat gesprek, met 2 mannen en nog een vrouw (hele delegatie). 1 van die mannen liet weten een tweede gesprek te willen inplannen, op een dag dat ik niet kon. We die avond wel contact zouden daarover. Ik had in auto naar huis bedacht dat ik het eigenlijk gewoon kut vond, dus wilde afzeggen. En het contact liep als volgt ;

Ik bel die man, neemt niet op
Man belt mij, ik neem niet op was al in gesprek
Ik bel die man, neemt niet op

Volgende dag: ik bel die man, neemt niet op
Dus ik stuur maar een smsā€™je met iets in strekking van krijg je niet te pakken maar bedankt, maar ik zie ervan af om x y z.

Ik krijg terug: ā€œok :-1:t2:ā€œ

:rofl::rofl::rofl::rofl: is toch gek?

Wat voor een reactie had je dan verwacht? :stuck_out_tongue:

2 likes

Dat duimpje omlaag is wel bijzonder ja

Iets zonder duimpje šŸ„²šŸ¤·ā€ā™€ļø

Haha ja dat duimpje omlaag vind ik ook een beetje raar, maar als je na een gesprek (terwijl je een tweede gesprek aan het plannen bent) toch plotseling per sms afzegt snap ik wel dat ze pissed zijnā€¦

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Sollicitatietopic (Deel 2).