Helaas het is hem niet geworden :’( ik zit er nu wel echt even doorheen, heb geen energie of motivatie om te werken of verder te solliciteren. Dit was echt mijn droom en alles wat ik nu zie valt in het niets in vergelijking met die rol bij dat bedrijf. Heb zin om me ziek te melden of gewoon ontslag te nemen en in een hoopje op de bank te kruipen. Nu al een jaar aan het zoeken naar iets nieuws
Ah wat rot voor je! Gun jezelf de tijd om hier van bovenop te komen. Als je je morgen niet lekker voelt, kun je je echt wel ziek melden hè.
Nadenken over ontslag en andere opties zou ik pas doen als deze gevoelens wat minder sterk zijn. Sterkte!
Geld verdienen met thuis wat klusjes doen lijkt mij altijd te mooi om waar te zijn eerlijk gezegd. Of je moet camgirl of iets dergelijks worden. Of een callcenterbaan die misschien nu vanuit huis kan maar dat zal vast maar heel tijdelijk zijn.
Ja je komt dan al snel op “zulk soort” banen uit inderdaad (seksueel getint) en dat is niet per se iets waar ik me heel comfortabel bij voel. Maar dacht misschien weet iemand toevallig iets…
Ik ben al anderhalf jaar aan het solliciteren en heb 2 sollicitatiegesprekken gehad in de afgelopen drie weken en een derde deze week. Wil echt klaar zijn met de gesprekken want ik kan me nergens meer op concentreren en het voelt alsof alles nutteloze tijd is zoals eten en slapen en ik aan het aftellen ben tot donderdag voorbij is. Zo slopend wat solliciteren met je doet, als ik een van deze banen krijg, wil ik een paar jaar niet meer solliciteren
Textbroker? Ik heb daar best leuk aan verdiend voor erbij.
Ik heb vorige week ergens gesolliciteerd en kreeg een mail dat ze binnen 6(!!!) weken laten weten of ik ben uitgenodigd voor een gesprek. Wat is dat voor absurd lange periode? Ik zit nu al elke dag mijn mail constant te checken en dat kan dus nog 6 weken duren?
Ik zie hiervoor veel reclames. Of online business manager. Ben er wel benieuwd naar of het geen marketing scam is.
Ik bedoel reclames hoe je dat kan worden.
Werk zelf lijkt me ideaal.
Maar inderdaad als je zoveel opeens zelf moet inkopen lijkt me raar.
Morgen wederom een sollicitatiegesprek en misschien ligt er nog iets anders in het verschiet. Het zou heel fijn als het morgen gewoon raak is want dan ga ik een fijnere toekomst tegemoet.
Ik heb een paar weken geleden een gesprek gehad en een assessment afgelegd voor een managamentfunctie in een thuiszorgorganisatie.
Gisteren heb ik dus maar eens gebeld om te vragen hoe het ervoor stond. Mijn testen waren blijkbaar positief, maar ze twijfelen of ik wel genoeg inhoudelijke kennis heb over de zorg.
Terwijl ik al 3 jaar in een sector werk die bijna precies hetzelfde is. En iemand die ik ken die daar werkt, is er direct na haar master begonnen, zonder enige ervaring. Ik heb er een beetje een raar gevoel bij. De vacature staat ook nog altijd open.
De recruiter zei in het eerste gesprek dat ik ten laatste half augustus zou moeten starten. Maar aangezien het zo aansleept wordt dat bijna onmogelijk met mijn opzegtermijn.
Ik ben aan het denken om er nog een mail aan te wagen, maar wil ook niet te dwingend overkomen
Hmm dat is wel raar, vooral in de zorg. Anderzijds merk ik ook dat zorgwerkgevers best traag zijn, terwijl er een enorme vraag is met een beperkt aanbod.
Althans dat traag reageren is in het zuiden van het land, weet niet of dat overal zo is.
Wat is je opzegttermijn? Anders wellicht mailen dat je graag een datum wilt vernemen wanneer de sollicitaieprocedure stopt?
Ik vind het sowieso wel bijzonder dat je iemand na een 1e gesprek zo lang laat wachten, tenzij het toen heel nadrukkelijk is gezegd
Ik ga vandaag bellen dat ik het doe. Ik vind het mega spannend om mijn vastigheid op te zeggen.
Daarna nog een geschikt moment vinden om mn baas in te lichten. Die heeft binnenkort vakantie, dus ik hoop dat ik daarvoor de bevestiging van nieuwe werk binnen heb.
Ik had zojuist een gesprek en ik denk dat ik het flink verpest heb. Ik kwam ontzettend slecht uit mijn woorden, terwijl ik normaliter een prima gesprekspartner ben. En dat is erg jammer, want de taken die ik zou gaan uitvoeren zijn een stuk leuker dan wat ik nu doe. Maar goed, ik heb nog een baan dus zo erg is het ook weer niet.
Wat vervelend! Blijf hoop houden. En wat als je het niet wordt? Nog een optie ergens?
Er loopt nog iets maar dat vind ik niet zo geweldig. En ik kan veel breder gaan solliciteren maar voorlopig wil ik nog even mijn peilen richten op bepaalde functies binnen een bepaald verzorgingsgebied. Ook omdat ik niet op de schopstoel zit.
Dat is wel minder inderdaad. Ga voor je duimen dat dit het toch wordt. En anders misschien kijken of er nog een vacature is…
Misschien een werk en leren programma? Of zoek je dat niet?
Je hebt bijvoorbeeld in IT soort traineeships waarin je dat leert.
Anders, zoeken in de administratieve hoek, klantcontacten centrum, alarmcentrale.
Of bijles geven in een vak waar je goed in bent.
Of horeca.
Ik was in april vorig jaar voor sollicitatie bij een bedrijf geweest die feestartikelen verkoopt voor horeca en festivals en we waren van beide kanten super enthousiast alleen kwam ik echt net op het verkeerde moment vanwege corona. In dat jaar heb ik wel contact met hun gehouden in de hoop dat, mocht het weer kunnen, ze aan me denken. Zo ben ik dinsdag weer bij hun op gesprek geweest en heb ik vanmiddag het telefoontje gekregen dat we het gaan doen! Ik ben echt ontzettend opgelucht, heel fijn om te weten dat ook zij al die tijd aan mij gedacht hadden en dat het nu eindelijk zover is haha.