@tuula Ik ken organisatie B en het team al omdat ik daar een tijdje heb gewerkt ik werk in de consultancy en dit was een vorige opdrachtgever. Thanks voor de tip om eens een lijstje te maken en een waardentest te doen!
@Xiomara Het is een uur enkele reis, dus twee uur op een dag. Ik ben ooit verhuisd om geen reistijd meer te hebben en meer vrije tijd, dus dat voelt wel wat stom. Tegelijkertijd ligt het iets genuanceerder en heb ik die vrije tijd nooit echt vrijgespeeld omdat de werkdruk het afgelopen jaar is toegenomen. Momenteel reis ik niet ivm thuiswerkbeleid en werk ik gemiddeld 45 uur per week. Stel ik werk na corona 1 dag thuis, 2 dagen op kantoor (15 min fietsen) en 2 dagen bij een klant op max 1 uur reizen dan is mijn werk + reistijd in optie A gemiddeld 50 uur maar met extra overuren nog daarboven (heb nu al regelmatig weken van +50 uur zonder reistijd). Bij optie B (zou dan 4x9 werken waarvan 1 dag thuis) is de werk + reistijd maximaal 42 uur. Zo bezien valt het verschil best mee.
Misschien ligt mijn daadwerkelijke behoefte wel vooral bij algeheel minder werken. Het werk dat ik bij B inhoudelijk kan doen, kan ik ook bij/via A doen namelijk, alleen met wat minder zekerheid. Toch maar het afwegingslijstje maken en onderzoeken wat ik nou écht belangrijk vind en of/hoe ik dat ook bij A kan krijgen.