Ik ben onlangs begonnen met rondkijken/solliciteren voor een baan vanaf september, maar ik heb zo’n hekel aan motivaties schrijven of opnemen Vandaag wel een sollicitatie verzonden en volgende week een eerste gesprek bij een ander bedrijf, dus ik ben benieuwd!
Wat goed, zo snel!
Heb je tot september dan nog een ander contract, of een opleiding of zo?
Ik studeer nu nog, waarschijnlijk ben ik in juli klaar! Maar ik wil het liefst voor de zomer iets gevonden hebben, dan kan ik nog een beetje van de vakantie genieten
Ahhh ik ben echt de allerbelangrijkste dingen vergeten te zeggen…
Verder wel een prima gesprek hoor, maar ik heb mezelf dus totaal niet sterk neergezet, zo dom :s
Nu ff een paar dagen recoupereren van deze failure ik blijf het maar herhalen in m’n hoofd, wat ik had moeten en willen vertellen.
Nou zal wel meevallen! Zelf overdenk je gauw alles natuurlijk.
Jammer dat het zo in je hoofd blijft rondspoken Hopelijk zijn ze heel positief. Weet je of ze deze week nog wat laten weten?
Ja ik heb de baan gekregen en ben er intussen al gestart! Wat weer andere spanning met zich meebrengt maar ik ben wel heel blij hoor, alleen nog even wennen.
Wanneer is jouw gesprek? Heb je al een outfit gekozen? Veel succes! Komt vast goed als het eerste gesprek zo goed verliep.
Sowieso deze week hoor ik of ik word uitgenodigd voor tweede gesprek + opdracht.
Ik probeer nu maar in m’n hoofd te herhalen: ik vergeef mezelf voor hoe het is gelopen
@Xigua dat overdenken is iig zeker waar
Heb zo een belafspraak met 't uwv en nu moet ik uiteraard poepen.
Zelf gelukkig ook wel wat te vragen en zeggen maar wel wat zenuwachtig
Brrr, straks een online sollicitatie en ik ben heel nerveus Terwijl het helemaal geen ramp is als het niks wordt, want ik hoef niet echt weg bij m’n huidige werk, maar toch…
Net een open sollicitatie gestuurd naar een grote organisatie hier in de buurt en ik word daar zo onzeker van hè. Ben al sinds vanmorgen aan het twijfelen of ik het wel kan, of ik wel pas tussen die hoogopgeleide men.sen en uiteindelijk zelfs of ik wel representatief genoeg ben?
Maargoed, na hem 100x nagelezen te hebben, heb ik hem nu net verzonden.
Pff ik doe dus een traineeship bij een grote verzekeraar, maar bezuinigingen blablabla, dus onze eindconclusie was dat ik ergens anders een baan moest zoeken. Toen bleek 2 weken geleden dat ik een baan ruim 250 km verderop in de vestiging kon aannemen. Opzich is die baan verderop wel een goede mogelijkheid voor ervaring, maarja ooit moeten we toch weer een dag of 2-3 per week naar kantoor en ruim 5 uur auto reistijd 3x per week is me wat veel.
Dus ik ben voorzichtig eind vorige week bij andere bedrijven gaan kijken en op 2 functies gesolliciteerd die 5 jaar werkervaring vragen (in juni zal ik 1,5 jaar werkervaring hebben dus echt what was I thinking) gewoon omdat ze me leuk leken, onder het motto “Niet geschoten is altijd mis” en ben bij allebei de bedrijven inmiddels gewoon door 2 rondes heen, met enkel de laatste ronde te gaan waar senior management dan wel bij aawezig is, Ik schijt echt in mn broek want ik wil dus eigenlijk echt heel graag één van die banen, en toevallig heeft juist dat bedrijf wel aangegeven dat ik wel hele gekke dingen moet zeggen wil het gesprek vrijdag negatief uitvallen en de vacature al offline gehaald. Maar ik krijg non stop van die gedachtes “Omg ik kan dit helemaal niet”.
Weet ook echt niet hoe ik dit soort gesprekken moet voorbereiden.
ik heb geen tips, maar wil je wel veel succes wensen!
Ik heb ook gesolliciteerd. Hoef niet perse weg maar wel toe aan wat nieuws.
Ben ook benieuwd wanneer ik wat hoor.
@Harrrie veel succes! Je bent al zover, goed gedaan!
Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek en ben een beetje ontmoedigd door mijn laatste gesprek. Dat ging volledig mis. Ik begreep niet dat ze met ontwikkelpunten, zwakke punten bedoelden. Op de een of andere manier had ik een volledige error waardoor ik die vraag niet lekker kon beantwoorden. Het was een gesprek met 2 heren halverwege de 40 die al 13 jaar bij deze organisatie werkten. Ik raakte een beetje in het ‘imposter syndrom’ gedrag verstrikt door te twijfelen aan al mijn antwoorden, alleen maar door hun ervaring en leeftijd en de wijze waarop ze vragen stelden. Ze vroegen ook of ik mezelf een cijfer zou kunnen geven voor het gesprek, dat vond ik al raar om te doen eigenlijk. Ik had na afloop een heel slecht gevoel en volgende dag werd ik ook gebeld dat ik niet de ‘goede’ antwoorden gaf en te weinig ervaring had met solliciteren en te weinig bezig was met persoonlijke ontwikkeling. Nou goed, al met al, nare ervaring die ik nu slecht kan loslaten.
Niet doen! Je leert er altijd van. En als ik dit hoor lijkt er ook geen goede klik of match te zijn, dus moet je je maar afvragen of je daar uberhaupt wil werken.
Wat een onzin dit.
Je wordt toch aangenomen voor je capaciteiten voor het werk dat je gaat doen, niet voor hoe goed je kunt solliciteren, zodat je precies weet welke antwoorden wenselijk zijn?
Een vervelend gesprek kan inderdaad een nare nasmaak achterlaten maar probeer het toch los te laten! Je kunt altijd een keer een slechte beurt maken maar het is ook altijd een momentopname, vergeet dat niet, dit gesprek zegt niets over volgende gesprekken ergens anders. En als ik het zo lees droegen je gesprekspartners er ook niet echt aan bij dat het gesprek goed liep, dat ligt heus niet alleen aan jou.
Ik vind het eigenlijk ook wel wat zeggen dat ze juist standaard vragen van 40 jaar geleden stellen. Dus dingen zoals wat zijn jouw zwakke punten, wat voor cijfer geef je dit gesprek etc.
Waar ik werk voer ik sollicitatiegesprekken samen met de HR manager en dan vraagt hij ook dat soort standaard dingen. Inwendig ben ik dan echt aan het oogrollen. Vraagt hij: Waarom wil jij bij ons werken? Ik hoop dat de ander dan zegt: Nou het logo heeft mooie kleuren en jullie hebben airco
Maar die mannen in jouw gesprek ook, wat willen ze horen? Het gesprek ging kut, qua cijfer ja dan geef ik het een 3 maar de functie lijkt mij leuk, ik ben gemotiveerd en een harde werker. Maar het belangrijkste is dat ik niet dakloos wil worden dus neem mij a.u.b. aan?
Of willen ze horen dat je zwakke punten zijn dat je liever uitslaapt, chaotisch werkt en een 9 tot 5 mentaliteit hebt. Bedoel als je dat zegt kan je het ook vergeten.
En te weinig bezig met persoonlijke ontwikkeling Jij zit toch op FF? Die mannen niet
Ik hoop dat je je niet te lang rot blijft voelen en dat je snel weer ergens wordt uitgenodigd wat een betere match blijkt
Hopelijk pakt het goed uit voor je!
Ik had dus echt het idee dat mijn gesprek erg slecht ging maar ze waren super positief
In her kader imposter syndrome: Ik ben overigens toch door naar de tweede ronde