Mailtje terug gehad van de recruiter dat ik inderdaad te weinig werkervaring heb. Was te verwachten, wel jammer.
Wauw dat hoor je echt nooit! Gefeliciteerd!
En voorbode van een werkgever die graag zān werknemers waardeert
Ik heb ook gehoord dat ik niet aangenomen ben vanwege te weinig ervaring. Terwijl de vacature wel vrij junior leek. Same old storyā¦
- @Trivia inmiddels heb ik bericht dat mijn onderhandeling van 5% geaccepteerd is! Toch wel echt fijn want met redelijk weinig moeite toch wat winst
Yes zie je wel! Top, geniet ervan!!
Ik mag op gesprek komen bij een van de ziekenhuizen waar ik had gesolliciteerd!! Nu hebben ze gevraagd om twee referenties maar ik heb maar 1 baantje in de zorg gehad. Kan ik daarbij mijn manager vragen en dan de andere referentie de manager van mān supermarkt bijbaantje of zal ik twee collegaās vanuit de zorg vragen?
Zij hebben alleen niet echt een leidinggevende functie? Is dat een belemmering?
Nee een directe collega is ook een prima referentie. Het hoeft niet altijd een leidinggevende te zijn.
Ik heb morgen een tweede sollicitatiegesprek voor een toffe functie. Het is weer met dezelfde persoon als het eerste gesprek. Ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt, een tweede gesprek met dezelfde persoon (en wel met een andere collega erbij). Weet ook niet hoe ik mij moet voorbereiden etc. Iemand tips?
Ik had hetzelfde vandaag. Mij werd gevraagd een samenvatting te geven van het eerste gesprek en daarna waren vooral de andere mensen aan het woord. Er werd om concretere voorbeelden gevraagd dan bij het eerste gesprek, dus zou sowieso goed voorbereiden adhv de STARR-methode. Succes!
Haha mijn nieuwe werk is heel actief op insta en ik zit steeds die stories te bekijken met āohhhh dit wil ik oooookā en dan 2 seconde later āohja maar ik ben aangenomenā
Omg ik heb een aanbod!!!
Woehoeee! Yes! En kun je er wat mee als startbod?
Ja het startbod is eigenlijk boven verwachting hoog! Plus een heel goed gevoel bij dit bedrijf, dichtbij huis, langetermijn mogelijkheden dus ik verwacht dat dit helemaal goed gaat komen.
Ik kan het eigenlijk niet geloven na alle sollicitatie ellende van de afgelopen maanden. Op de valreep in 2020 nog iets gevonden!
Ik word er helemaal blij van, gefeliciteerd! Geniet ervan
Wat vinden jullie: gesolliciteerd en aangenomen voor een baan, maar had te veel twijfels/ durfde de stap niet te nemen. Dus heb de baan niet aangenomen (vorige week). Er is wel gezegd dat mocht ik in de toekomst nog interesse hebben ik hun kon bellen. Nu een week later heb ik toch veel spijt. Kan ik het maken toch nog contact op te nemen met de vraag of het aanbod nog geldt?
Niet geschoten is altijd mis, je kan het altijd proberen. En ze hebben het zelf gezegd toch. Het ergste wat kan gebeuren is dat je de baan niet krijgt, maar nu heb je hem ook niet dus niks te verliezen lijkt me.
Ik ga vandaag het aanbod accepteren (yay). Alleen nu zit ik met het volgende: ik krijg als het goed is vandaag of morgen het concept contract en dan maandag tekenen. Alle voorwaarden zijn in principe besproken en ik verwacht geen issues.
Vandaag heb ik nog een teamsoverleg met mijn leidinggevende en daarna heeft hij vakantie tot 4-1. Wil dus eigenlijk vandaag wel alvast aangeven dat ik iets anders heb, vind ik wel zo netjes ivm vakantie en aangeven dat mijn officiƫle opzegging volgende week komt. Anderen zeggen weer dat ik er pas iets over moet zeggen wanneer de handtekening staat voor het geval dat er nog iets misloopt. Daar is ook iets voor te zeggen natuurlijk, maar dan spreek ik mijn leidinggevende er dus niet meer over want die is tijdens zijn vakantie slecht bereikbaar ivm verhuizing.
What to do what to do.
Same, alles rond, kopie id al gestuurd, vog aangevraagd, formulier met gegevens voor salaris ingevuld. Wacht alleen nog op mn contract, maar wil eigenlijk zsm opzeggen ivm feestdagen ook en het moet in december, want als ik in januari opzeg moet ik een maand langer uitwerken en heb ik overlapping
Ja ik ga sowieso voor einde van het jaar opzeggen omdat ik per 1 februari bij mijn nieuwe baan wil starten. Kan dus ook niet wachten met opzeggen tot na zijn vakantie.