Sollicitatietopic (Deel 1)

Dankjewel voor je reactie! Ik heb net vanmiddag een aanbod gekregen dus er viel wel een last van mijn schouders wat dit betreft. Maar toch goed om te weten voor de volgende keer, ik was ontslagen door corona en dat lijkt toch echt nog even te gaan duren, maar hopelijk gaat het gauw beter en kan ik deze baan houden.

4 likes

Ik heb vorige week een paar kennismakingsgesprekken gehad. Eentje was leuk, maar de ander echt totaal niet. Geen naar bedrijf verder, maar iets te popiejopie (jeweetwel die ene van die raamdecoratie bij influencers) en ik had totaal geen klik met die mensen. Belden ze me gisteren met 'slecht nieuws
 dus ik gaf aan dat ik zelf ook geen klik voelde en liever verder ga met een aantal andere dingen die ik heb lopen. Waren ze hoogst beledigd :joy: Ik was juist blij dat het van beide kanten geen klik was, dan ben je het gewoon met elkaar eens. Mijn werk nu is ook niet verschrikkelijk ofzo, dus als ik wegga wil ik wel ergens heen waar ik een goed gevoel bij hem en waar ik voor langere tijd aan de slag kan.

6 likes

Groot gelijk. En fijn ergens dat het van beide kanten dan geen match was toch, is dat ook gewoon duidelijk. Hopelijk gaan de dingen waar je het wel ziet zitten de goede kant op!

1 like

Haha hoe reageerden ze dan? Ik vind het wel stoer dat je hebt aangegeven dat het wat jou betreft ook geen klik was! Als je op zich oké zit waar je nu werkt mag je ook best kritisch zijn in wat je volgende stap is idd.

1 like

Nou ze werd nogal kortaf haha

1 like

Flauw dat zij jou wel mogen afwijzen maar andersom niet :sweat_smile:

13 likes

Goed dat je het hebt aangevoeld en aangegeven! Er zijn mensen die zich fulltime bezighouden met interne en externe verschuivingen in het personeelsbestand dus het lijkt me niet meer dan relevant en noodzakelijk dat zij ook interne en externe feedback krijgen. Op de lange termijn had het dan toch ook niet gewerkt dus ze kunnen maar beter blij zijn dat je dat zelf goed hebt aangevoeld.

Edit:

Dit is toch ook een rare normatieve interpretatie? Alsof iedereen maar bij hun wil werken
?

4 likes

Dat is dus precies de indruk die ik kreeg!

1 like

Nouja op zich is het toch ook slecht nieuws als je ergens op solliciteert maar niet wordt gekozen? Neemt niet weg dat het raar is dat ze zelf niet open stonden voor feedback natuurlijk.

3 likes

Haha ik ben ook eens afgewezen dat iemand dus zei: ‘ja ik heb uh slecht nieuws’, is volgens mij meer omdat ‘afwijzing’ nooit leuk is of uit ongemak ofzo

1 like

Waar slaat dat nou weer op haha. Sorry hoor, maar dan ben je toch gewoon blij dat je daar niet hoeft te gaan werken. In dat geval beter kwijt dan rijk hoor.

1 like

Ik heb dat ook een keer gehad, toen ging de recruiter (met wie ik wel veel contact had gehad) met zo een heel zielig meelevend huilstemmetje zeggen dat ik de rol niet kreeg. Lief bedoeld, waarschijnlijk uit oprechte meelevendheid, maar ik werd er echt zwaar geirriteerd van destijds haha

2 likes

Wat is jullie ervaring met online sollicitatiegesprekken? Zijn er voordelen aan verbonden? En kijken jullie echt in de camera ipv naar het scherm? (ik las dit als tip maar lijkt me moeilijk :sweat_smile:)

Ik heb overmorgen voor het eerst een online gesprek (ĂŒberhaupt eerste sollicitatiegesprek in jaren) en ben zo zenuwachtig.

1 like

Ik heb deze week ook een online gesprek. Echt doodeng. Het gaat ook nog eens via whatsappbellen, echt onhandig, want videobellen kan dus niet via laptopwhatsapp, alleen maar via je telefoon. Godzijdank heb ik net een nieuwe die dat qua batterij aankan. M’n oude moest aan de lader en dan kun je je telefoon alleen gedraaid zetten en sta je gedraaid op het scherm van degene met wie je gesprek hebt. Heb net even getest met bellen met iemand en ik merk ook dat ik dan naar het beeld kijk ipv in de camera. Komt omdat je normaal ook een persoon aankijkt tijdens het praten

1 like

Ik vond het super chill, had een kleine notitie precies onder m’n webcam geplakt met de belangrijkste punten die ik graag wilde noemen!

1 like

Whooo ik heb een baan :partying_face::partying_face:

27 likes

Gefeliciteerd!!

1 like

Dat is snel nieuws na je gesprek!! Gefeliciteerd!

Wowww snel!! Gefeliciteerd!

@kleinmaargroot @maan_zon ja thanks!!! Is supersnel gegaan. ben begonnen met het bedrijf wat me het meest aansprak, en gelukkig was dat dan ook wederzijds. Denk dat ik het meer te danken heb aan gunstige studie dan aan dat ik nou zoveel indruk heb gemaakt. Maargoed, ik heb een baan bij mijn eerste keus bedrijf dus ben helemaal happy!

4 likes