Sollicitatietopic (Deel 1)

Ja precies, dat je dan zo’n ingestudeerde elevator pitch moet laten horen maar dat het toch een lekker spontane reactie lijkt

1 like

Ik heb hetzelfde. Was geen open sollicitatie, maar wel buiten de procedure om aangezien de vacature ineens eerder gesloten was. Ik heb een ontvangstbevestiging van de contactpersoon uit de vacature, niet van hr zelf en ben echt bang dat als ik later deze week contact opneem dat ik dan te laat ben. En als ik het nu doe dat het dan too much is

1 like

Misschien heb je hier iets aan: https://www.instagram.com/emily.the.recruiter/

Ik vond sommige filmpjes echt handig! Vooral omdat ze eens wat anders zijn dan wat iedereen al zegt.

2 likes

Leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ja je hebt ook gelijk 1x ergens op kantoor zegt ook niet echt veel. Dank voor je reactie, heeft mn zenuwen een stuk verminderd :slight_smile:

1 like

Nee ook niet… ik ga morgen de contactpersoon berichten om te vragen bij wie van hr ik moet zijn

1 like

Er gebeurde een beetje iets raars in mijn sollicitatiegesprek vandaag…
Het was het eerste gesprek en het was virtueel. Het liep allemaal prima en we kwamen al een beetje uit op wanneer we gesprek 2 en 3 zouden inplannen en wanneer ik daarvoor beschikbaar zou zijn. Toen viel plots zijn hele internetverbinding weg en is hij sindsdien niet meer teruggekomen in het gesprek. Ik heb hem toen eerst gemaild met ‘‘I think we were having a small connection problem’’ en nadat hij na een uur nog niets had teruggestuurd heb ik de dagen toegestuurd waarin ik beschikbaar ben voor vervolggesprekken. Nu, 6 uur later, heb ik gewoon nog niets van hem gehoord?? Terwijl hij wel steeds online is op LinkedIn. Ik zou op zijn minst iets verwachten van; ''that ended a bit abrupt, sorry about that". Nu ben ik ook natuurlijk weer onzeker of er wel nog uberhaubt iets uit gaat volgen :slightly_frowning_face:

Was dat gesprek alleen met 1 persoon?
Waarschijnlijk is hij op LinkedIn online via zijn telefoon en dat gesprek met jou was via de laptop. Wellicht internet eruit?

Zou even wachten tot morgen, denk dat je dan we iets van hem hoort.

1 like

Dankje, het was inderdaad met 1 persoon. Hij had wrs ook een beetje een rotdag door internet issues. Ik zal nog even geduldig moeten zijn tot morgen denk ik en HOOP dat ik dan wat hoor

1 like

Oh huh ja wat vaag, je zou toch zeggen dat iemand dan met z’n telefoon desnoods even een kort berichtje kan sturen toch? Je zou evt morgen het bedrijf ook nog kunnen bellen en vragen of hij aanwezig is?

1 like

Wauw ja hier heb ik zeker wat aan, thanks!

1 like

Ik ga zo mailen bij wie ik moet zijn, want een telefoonnummer heb ik helaas niet

Wat fijn dat je iets hebt gehoord en dat ze de mogelijkheden gaan bekijken!

1 like

Gaaaaf :smiley: wat super goed!

1 like

Er is waarschijnlijk wat misgegaan. Ze gaan er direct achteraan en hoor vandaag nog iets waarschijnlijk!

1 like

Ja want dat gaat normaal via de site. Bij mij ging het per mail. De vacature werd ineens eerder gesloten en toen heb ik mn stukken gewoon gemaild haha. Dat zouden ze meenemen in de procedure

1 like

Ik had vandaag mijn sollicitatie, maar ik weet het niet zo goed. Ik kwam soms niet helemaal uit mijn woorden of goed uit de verf. Ik heb in ieder geval wel al mijn vragen kunnen stellen. Nu ga ik het hele weekend nadenken of dit iets is wat ik wil doen.

En hoe is het afgelopen? Heb je nog iets gehoord?

Heeft iemand tips voor een assessment met van die logicatesten? Een boek lezen erover gaat niet, heb maar heel kort de tijd ervoor. Ik heb wel een oefensite, maar sommige dingen zijn megasimpel en andere echt heel moeilijk

Ik ben uitgenodigd op gesprek bij een ziekenhuis voor duaal studeren!! Is wel een hele uitgebreide mail met dat ik al m’n diploma’s mee moeten nemen en nog meer documenten. Al m’n vorige sollicitaties waren gewoon een gezellig gesprekje SPS

7 likes

lief dat je het vraagt! Nou, na iets van 24 uur kreeg ik inderdaad een semi verstrooid berichtje dat hij technical difficulties had maar hij een vervolggesprek voor mij ging inplannen! Dus inmiddels heb ik gesprek 2 en 3 op dinsdag en woensdag staan. Me happy! Het was wel een beetje apartig van hem dat hij het pas na zo laat stuurde, maar hij liep denk ik volledig achter de feiten aan die dag :disappointed_relieved:

4 likes
Ik ben altijd negative Nancy in dit topic de laatste tijd dus ik mik het wel even in een spoiler

Ik kreeg deze week een telefoontje met een uitnodiging voor een eerste gesprek. En toen ik ophing was ik niet blij met een gesprek, maar barstte ik meteen in huilen uit omdat ik weer zo’n klote kennismakingsgesprek moet gaan voeren. Weer m’n beste representatieve neplach, weer “iets over mezelf vertellen”, weer vertellen ~wat ik zoek in een baan enz. enz.
Écht geen zin in. Het is een “wel oké” functie en dat is op dit moment goed genoeg, en ik wil ook echt graag weer een baan en dat is ook nodig, dus ik moet toch m’n best doen. Maar bah bah bah

4 likes