Sollicitatietopic (Deel 1)

@Colaatje @Vesta Nee nog steeds niet :roll_eyes: Als ik om half 4 nog niet ben gebeld, ga ik zelf bellen.

Ik wil gaan solliciteren op de vacature die ik hierboven heb benoemd. Onder het mom van ā€˜niet geschoten is altijd misā€™. Maar ik kan dus maar een half jaar en zij vragen een jaar. Wat zouden jullie dan doen: bellen om dit te bespreken, benoemen in de brief, of pas bij een eventueel gesprek?

Ik denk bellen, want ik kan me goed voorstellen dat bedrijven echt iemand voor een jaar zoeken en niet korter. Als je het dan in je brief vermeld schrijf je die misschien voor niks en dat is zonde van je tijd en moeiteā€¦

1 like

Ik zit nu in mijn auto te wachten, heb zo tweede sollicitatiegesprek en ben zĆ³ zenuwachtig. Hele dag al last van mijn buik etc. En ik voel me ook zo schuldig tegenover mijn huidige werk terwijl ik echt 1000 redenen heb om daar weg te willen. Wish me luck!

4 likes

You can do it! :kissing_heart:

1 like

Wauw, ik zit met mijn mond vol tanden. Wat een lelijke en onnodige opmerking.

1 like

Wat grof! En dat heeft met feedback echt helemaal nĆ­ks te makenā€¦

1 like

Zei ze dat echt zo of is dat jouw conclusie eruit?

Oh jemig, wat een kutwijf. Ten eerste is dat echt niet okĆ© om te zeggen (zĆ©ker niet in functie) en ten tweede is het niet eens antwoord op je vraag. Want ā€˜niet leuk in het echtā€™ is echt weinig specifiek. Wat achterlijk zeg.

Mijn ervaring is trouwens ook wel dat mensen die sollicitatiegesprekken voeren, twee gezichten hebben hoor. Ze moeten natuurlijk leuk en aardig doen want ze willen iemand aannemen. Maar ze weten ook wel dat er (over het algemeen) veel kandidaten zijn dus achteraf een kuttekop zijn maakt voor hen toch niet uit.

Anyway, je bent in het echt ook leuk alleen kon zij dat niet zien. Dat zegt meer over haar dan over jou :kissing_heart:

1 like

Wow wat rot zeg, dat kan echt niet. Denk maar zo, je wilt ook niet bij een bedrijf werken waar ze zo met mensen omgaan!

1 like

Thanks, lief!

Het gesprek ging goed maar was wel heel afwachtend vanuit hun kantā€¦ Ik krijg het vandaag al te horen dus zit al de hele tijd met buikpijn op kantoor haha.

Spannend! Laat het wel nog even weten!

1 like

Ik heb een probleem, vanmiddag een sollicitatie gesprek, maar ik ik moet deze verzetten.
Ik heb vanuit het bedrijf 1 e-mail adres, niet van de persoon waarmee ik heb afgesproken, die heeft me nooit een bevestiging gestuurs (ze zei wel dat ze dat zou doen)
Ik heb ook geen tel.
Net gemailed, out of Office bericht met nieuwe e-mailadres
Deze gemailed, ook een out of Office

Zucht , ik weet niet meer wat ik
Nog kan doen

Hoofdkantoor bellen en vragen naar contact gegevens van de persoon met wie je de sollicitatie hebt?

2 likes

Ik weet haar naam niet :disappointed:
Die verstond ik niet goed tijdens het gesprek, ging heel snel
Al op LinkedIn gekeken maar kan niets vinden

Dan zou ik alsnog hoofdkantoor bellen en de situatie uitleggen en vragen of ze je kunnen verbinden met de persoon met wie je sollicitatie gesprek hebt!

2 likes

@Bucky Ah wat naar. Is het uiteindelijk gelukt om het gesprek te kunnen verzetten?

Ik heb net een mail gestuurd naar de organisatie waar ik heb gesolliciteerd. Proefdag is al 3,5 week geleden en ik heb ondanks meerdere malen bellen nog niets gehoord. Vond het dus ook lastig om nog enthousiast te klinken in mijn mail. Als je me niet goed genoeg vindt prima, maar zeg dat dan gewoon :roll_eyes:

4 likes

ik had nog gebeld, maar niets meer gehoord gisteren.
vanmiddag wel een email dat het doorgezet wordt.

ik denk dat ik deze jammer genoeg wel kan afschrijven

Ik weet dat ik niet mag zeiken omdat ik net ben begonnen met solliciteren en gewoon een baan heb dus geen noodsituatie ofzo, maar ik baal er zo van dat ik niet wordt uitgenodigd voor een gesprek bij bedrijven waarvan ik weet dat ik er heel goed bij pas. Dan zoeken ze specifiek junior, iemand die nog graag bij wilt leren en dat wil ik ook, maar dan krijg ik weer zoā€™n kutstandaard mail dat ik niet bij hen pasā€¦

Ben gewoon niet meer gelukkig hier en wil iets anders doen :expressionless:

Het is gelukt! Leuk en doodeng tegelijk haha

1 like

Fijn! Gefeliciteerd! En doodeng hoort erbij, dat vindt iedereen. Dat wordt vanzelf minder :relaxed: