Sollicitatietopic (Deel 1)

Gefeliciteerd!:grin:

1 like

Dankjewel Ik kan het nog niet helemaal geloven maar ben zo zo blij :biggrin:
En aan iedereen die volop aan het solliciteren is: hou niet op! Het is lastig en soms heb je het gevoel dat je nergens goed genoeg voor bent, maar uiteindelijk komt het!

4 likes

Ben het uiteindelijk niet geworden. Als ik meer wil weten over mijn afwijzing moet ik telefonisch een afspraak maken, vind ik wel iets teveel moeite. Ik voel me er niet rot over, dus dat valt echt mee.

1 like

Werd gisteren gemaild door een hoogleraar of ik interesse had in een student-assistentschap! Dus nu heb ik een stage en een student-assistentschap in mijn vakgebied. Helemaal blij mee! :grin:

11 likes

Ik heb een baan, maar al een hele tijd ga ik met zware tegenzin werken.
Helpt ook niet dat er flink bezuinigd gaat worden, voor de mensen die weten waar ik werk en nu denken is dit een grap? NEEN, helaas.

De ballentent gaat behoorlijk flink snijden in het aantal functies en dus werknemers, uren, toeslagen etc etc.

Heb vandaag maar weer een brief de deur uit gestuurd als storemanager van een Apple retailer, zou ik mooi kunnen combineren met m’n nieuwe studie.

1 like

Ahhh ik hoor vandaag terug van een sollicitatieprocedure plz geef me een baan

Spannend! Ik duim voor je!

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel sterk het idee dat die werknemers de opdracht hebben gekregen om nieuwe collega’s te werven in ruil voor een hele goede bonus oid.

Ik wil begin volgend jaar graag een andere (nader te bepalen haha, ik ben erg klaar in deze functie en wil wel graag bij de organisatie blijven) functie binnen mijn organisatie. Wanneer zouden jullie dit aankaarten bij je leidinggevende? Ik ben bijna de hele maand september op vakantie dus ik dacht erover om het daarna, dus begin oktober, te bespreken. Of is dat te laat? Ik wil het ook niet te vroeg doen, omdat ik pas een half jaar in deze functie zit. Maar toen ik begon was al wel duidelijk dat ik het niet heel lang zou blijven doen

Was dat voor jou duidelijk of voor je leidinggevende?

Ik zou het na je vakantie aankaarten. Dat lijkt me vroeg genoeg (ligt misschien ook aan de functies/het bedrijf).

Ik heb dus een gesprek gehad en ben, volgens de persoon, door naar de volgende ronde. Ben alleen heel bang dat ze zich toch bedenkt, aangezien ik totaal niet mezelf was :slightly_frowning_face:

Ik heb morgen mijn allereerste sollicitatie gesprek voor een ‘echte’ baan. Zo spannend😲

4 likes

Hoe snel zetten jullie een nieuwe baan/stage op jullie LinkedIn? Super dom dat ik hierover nadenk Haha. Maar ben wel benieuwd.

Succes!

1 like

Ik zet het er na een week (dat ik er werkzaam ben) op :sweat_smile:

1 like

Op mijn eerste dag haha

1 like

Ik heb vandaag een sollicitatie/kennismakingsgesprek via een detacheerder. Nu is al aangegeven welk salaris ik ga verdienen. Echter is dit op basis van 40 uur terwijl ik dit salaris heb aangegeven op basis van 36 uur. Met het salaris obv 40 uur wil ik niet akkoord gaan. Het 36 uur salaris is al een stuk minder dan wat ik eigenlijk wilde gaan verdienen maar aangezien ik in de ww zit ben ik coulant geweest maar op deze manier moet ik nog meer inleveren. Maar nu weet ik niet hoe en wanneer ik het bespreek. Bel ik de detacheerder voor het gesprek of daarna? En wat als ze het niet aanpassen?

Ook voor mijn leidinggevende!

Bedankt voor je reactie :blush:. Mijn gevoel zei ook na m’n vakantie, dus daar houd ik het dan bij

1 like

Ik neem aan dat indien het niet bevalt er een opzegtermijn is van bijv. 1 maand of iets? Als ik jou was zou ik het denk ik wel doen, je moet ooit ergens beginnen en als het een goede werkgever is, maar je onzeker bent over de werkzaamheden zelf zou ik het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis! Meestal is een eerste baan ook niet meteen een droomfunctie.

3 likes

Ik heb gesolliciteerd bij een bedrijf en het lijkt me echt enorm leuk om daar te werken. Nu ben ik dinsdag door hen gebeld, maar ik kon niet opnemen omdat ik op de fiets zat.
mn voicemail was ingesproken, ze zouden het nogmaals proberen gisteren of vandaag, maar dat is nog niet gebeurd.

dus nu heb ik het automatische berichtje beantwoord, en geprobeerd hen te bereiken (groot bedrijf, alleen klantenservicenummer) en kwam dus bij dezelfde persoon terecht die in het automatische bericht stond. Ze klonk not amused toen ze mij sprak, dus ik hoop niet dat ik ongeduldig overkom, maar gewoon enthousiast!
maar goed, we zullen het maar weer afwachten…